تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت مذهبی یونان:ایران کشوری موثر درایجاد وحدت درجهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شخصیت مذهبی یونان:ایران کشوری موثر درایجاد وحدت درجهان اسلام است آتن- ایرنا-نایب مفتی شهر"دی دی موتیخوی" درشمال یونان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری موثر و محوری در ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان است.


"یاشار دادماد اوغلو" روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری موفق همایش مقابله با خطر جریان های تروریستی تکفیری در شهر مقدس قم طی روزهای گذشته ،تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف ارتقای وحدت و تقریب مذاهب اقدام به برگزاری این همایش مهم کرد.
این شخصیت مذهبی حضور گسترده شخصیت های دینی و سیاسی در همایش قم را یک گام بزرگ در راستای وحدت دانست و افزود: نمایندگان دهها کشور جهان در این نشست شرکت داشتند و برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر با محکوم کردن افراط گرایی و اقدامات گروه های تروریستی؛این اعمال را جدا از دستورات اسلامی و آموزه های دینی دانستند.
وی با اشاره به عملکرد جنایتکارانه گروه های تروریستی و تندرو در برخی کشورهای جهان اسلام، افزود:اسلام دین برابری، وحدت و مهربانی و صلح است، بنابراین افراط گرایی و خشونت طلبی در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد.
یاشار ضمن محکوم کردن هرگونه افراط گرایی به نام دین اسلام ، تصریح کرد: اسلام مذهب صلح و زندگی مسالمت آمیز با پیروان تمام مذاهب و ادیان الهی است.
این رهبر مذهبی ،گفت:گروه های تروریستی که درپوشش اسلام دست به جنایاتی می زنند و به قتل عام مسلمانان و پیروان دیگر ادیان مبادرت می ورزند، درخدمت و تامین کننده منافع ضد بشری دشمنان قسم خورده اسلام هستند.
وی با تاکید بر ضرورت وحدت میان مسلمانان در زمان حاضر که دشمنان اسلام درتلاش برای ایجاد و انتشار اسلام هراسی درجهان برآمده اند، تصریح کرد: تبادل نظر بین اندیشمندان و اساتید حوزه و همچنین اطلاع رسانی دقیق و به موقع از عوامل مهم مبارزه با جهل و افراط گرایی درجهان است.
یاشار گفت:خیلی از اقدامات در جهان امروز بر اساس جهل اشخاص صورت می گیرد و این در حالی است که اسلام جهل را نمی پذیرد،معتقدیم که وحدت میان ادیان و آگاهی بخشی در خصوص گروههای افراط گرا ،می تواند ریشه خشونت و بی عدالتی را در جهان ریشه کن کند.
اروپام**462** 1095


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن