تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819402811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمایشگاه قطب تشخیص HIV همزمان با سراسر کشور در شیراز افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آزمایشگاه قطب تشخیص HIV همزمان با سراسر کشور در شیراز افتتاح شد خبرگزاری پانا: آزمایشگاه قطب تشخیص HIV شیراز، در راستای تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، به منظور ایجاد شبکه آزمایشگاهی تشخیص اچ آی وی(ایدز) برای ارایه خدمات به منطقه جنوب کشور، همزمان با سراسر کشور راه‌اندازی شد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر ساعت 09:53



به گزارش خبرگزاری پانا، صمد محمدی در آیین گشایش این آزمایشگاه در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شیراز، گفت: ایدز به عنوان یک عامل عمده مرگ و میر بیماری های عفونی در دنیاست و بیشتر موارد ابتلا به این بیماری در گروه سنی زیر 25 سال هستند .
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص اچ آی وی به تشخیص ، درمان و ارایه مشاروه‌های لازم کمک می کند که این مسئله با ایجاد امکان تشخیص به موقع و ارایه آموزش‌های لازم، به پیشگیری و کاهش موارد ابتلا منجر می‌شود .
وی گفت: تمامی راه های پیشگیری را باید مورد توجه قرار دهیم که افزایش آگاهی مردم و تغییر رفتارهای پرخطر، به ویژه در گروه سنی 15تا 24سال از جمله این موارد هستند و راه اندازی این آزمایشگاه نیز می تواند گام مهمی در راستای پیشگیری و کاهش ابتلا در استان باشد .
رییس مرکز تحقیقات اچ آی وی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: یکی از ارکان اصلی سیستم مراقبت اچ آی وی با راه اندازی این آزمایشگاه شکل گرفت و این نکته دارای اهمیت است که در دنیای امروز آزمایشگاه نقش موثری در زمینه بیماری های واگیر و غیر واگیر دارد .
حسن جولایی افزود: قسمت عمده‌ای از سیستم‌های ثبت اطلاعات، بر آزمایشگاه‌ها مبتنی است که مطمئناً راه اندازی این آزمایشگاه، تاثیر قابل توجهی در افزایش تشخیص به موقع، مراقبت و همچنین تحقیقات مرتبط با بیماری اچ آی وی، در سطح استان فارس دارد و قطعاً جنوب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد .
وی گفت: آزمایشگاه قطب تشخیص با توجه به پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، وجود دومین مرکز تحقیقات کشور در شیراز و همچنین فعالیت منسجم‌ترین تیم مراقبت بیماری اچ آی وی / ایدز ، در شیراز راه اندازی شد و علاوه بر فارس ، جنوب کشور را پوشش می دهد .
جولایی بیان کرد: در مورد بیماری های واگیر و غیر واگیر ، علاوه بر دیدگاه پزشکی باید به رفتارهای اجتماعی نیز توجه كرد که این موارد در کنار هم می توانند سلامت جامع را برای مردم ایجاد کنند .
مدیر گروه بیماری‌های واگیر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: امروز ایدز به یکی از عمده ترین علل مرگ و میر از بیماری های عفونی در جهان مبدل شده و در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال گسترش است و تاثیر منفی بر سلامت و توسعه اقتصادی – اجتماعی این کشورها دارد ، در سراسر جهان نوجوانان و جوانان به دلیل نوع رفتار خود یکی از آسیب پذیرترین گروه‌ها در مقابل همه گیری ایدز هستند .
دکتر پروین افسر کازرونی افزود: آمار جهان حاکی از آن است که بیش از یک دوم موارد جدید ابتلا به اچ آی وی، ایدز در جوانان کمتز از 25 سال بروز می‌کند، با وجود گذشت بیش از سه دهه از شیوع این بیماری، گروه عظیمی از جوانان همچنان نمی‌دانند این بیماری چگونه انتقال می یابد و هرگز باور ندارند که خودشان هم در معرض خطر هستند. او گفت: از آنجا که شناسایی و درمان موارد اچ آی وی مثبت اهمیت بسزایی در کنترل همه گیری دارد ، در راستای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت شبکه آزمایشگاهی تشخیص اچ آی وی در شیراز مورد بهره برداری قرار گرفت .
دکتر کازرونی گفت: آزمایشگاه مستقر در شیراز که به همت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و با حمایت بیدریغ رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده، خدمات آزمایشگاهی تشخیصی را به دانشگاه های همجوار نیز ارایه می دهد .
وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بصورت رایگان انجام می‌شود ، تصیریح کرد : سه پایگاه مشاوره رفتارهای پرخطر در نقاط مختلف شیراز فعال است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن