تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804371062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران آماده ارایه تجربیات به سوری‌ها است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ایران آماده ارایه تجربیات به سوری‌ها است
کد خبر: ۴۵۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲ - 29 November 2014


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با هیات پارلمانی سوریه بر تعاملات هرچه بیشتر ایران و سوریه تاکید کرد.

به گزارش خانه ملت،‌ کمیسیون اجتماعی مجلس امروز شنبه (8 آذرماه) میزبان هیاتی متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه بود.

در ابتدای این جلسه عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تشکر از حضور این میهمانان بر تعاملات بیشتر دو کشور ایران و سوریه تاکید کرد.

وی ادامه داد: من تشکر می‌کنم از ملت بزرگ سوریه به ویژه رئیس جمهور محترم این کشور که در مقابل اسرائیل و آمریکا و تروریست‌ها مردانه ایستادگی کردند؛ بدون‌شک ملت ایران نیز پشت شما ایستاده و از شما حمایت خواهد کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در بخش تعاون و امور مربوط به این حوزه آقای محجوب فردی شناخته شده ای است و در امور تعاونی‌ها و کارگری‌ها هر طرح و لایحه‌ای را بررسی می‌کنند، کمیسیون اجتماعی تجارب خوبی در بخش تعاونی‌ها دارد و آماده کمک به کشور سوریه در این زمینه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: مسایل مربوط به بحث تعاونی‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا آمادگی این را داریم برای تشکیل تعاونی‌ها در کشور سوریه هم متخصصانی را برای آموزش به این کشور بفرستیم یا نمایندگانی از سوی کشور سوریه به ایران سفر کنند تا از تجربیات کشورمان بهره‌مند شوند.

عزیزی یادآور شد: هر تعاونی در ایران زیرنظر اتاق تعاون است و آمادگی داریم تا با کمک به کشور سوریه،‌ این تجربیات را در اختیار سوری‌ها قرار داده تا آنها نیز از تشکیل اتاق تعاون بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه دولت سوریه و عراق به خوبی متوجه شدند که دوست اصلی آنها چه کسانی هستند، تاکید کرد: کسانی که دل به غرب سپردند مانند رئیس‌جمهور مصر محکوم به شکست شدند شما مطمئن باشید که ملت ایران خود را در کنار ملت سوریه و عراق می‌دانند که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل و تروریسم هستند.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه در زمان جنگ ایران وعراق لطف و محبت‌های حافظ اسد را فراموش نمی‌کنیم که عراق در صدد بود جنگ عرب و عجم راه اندازه که حافظ اسد با حمایت ایران نشان داد اینگونه نیست و ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن تشکیل بسیج عمومی در سوریه، یادآور شد: این تجربه بیش از 30 سال ایران است که یکی از ارکان موفقیت ایران در جنگ وجود بسیج بود که نقش اساسی در این زمینه داشت رمز مقاومت شما بسیج در سوریه و عراق است و ایران نیز این آمادگی را دارد تا در این راه به دولت سوریه کمک کند.

عزیزی افزود: در مورد مسایل هسته‌ای نیز بدانید که هر توافقی که اتخاذ شود بدون‌شک منافع ایران و مسلمانان در نظر گرفته خواهد شد، ما هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم ونخواهیم داشت و بدون‌شک برای ایران منافع مسلمانان ارجح بر منافع غرب است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: شما به خوبی مقاومت کردید همان‌گونه که در قرآن خداوند می‌فرماید "خداوند با صابرین است" مطمئن باشید تا کنون هر نتیجه‌ای به دست اوریدید به دلیل مقاومت شما است و در این صورت قطعا شما پیروز خواهید شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، یادآور شد: حال جدای از تشکیل اتاق تعاونی و بسیج عمومی به نظر می‌رسد می‌توانید از دیگر تجربیات ایران بعد از انقلاب استفاده کنید به عنوان مثال بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی است که از ابتدای جنگ بوده است و به امور معلولان وجانبازان رسیدگی کرده که چنین بنیادی را می‌توانید در سوریه داشته باشید لذا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و هلال احمر ایران حتما بازدیدی داشته باشید.

وی با یادآوری تشکیل سازمان اتکا، افزود: این سازمان تعاونی نظامی است، به عنوان مثال اگر همه تعاونیها و مغازه‌ها نخواهند کالایی به جامعه عرضه کنند این سازمان توانایی آن را دارد تا به مدت حدود دو سال تمام نیازهای کشور را تامین کند و در مواقع ضروری جامعه را از بحران نجات دهد لذا پیشنهاد می‌شود از این سازمان نیز بازدیدی داشته باشید البته ناگفته نماند که همه این سازمان‌های مذکور زیر نظر کمیسیون اجتماعی مجلس هستند لذا از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس سوریه و اعضای آن دعوت می‌کنم به ایران سفری داشته باشند.

عزیزی یادآور شد: کمیسیون اجتماعی مجلس امروزه حاصل ادغام سه کمیسیون با عنوان تعاون،‌ اداره کار و امور اجتماعی و استخدامی بوده است و از سویی دیگر اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران نیز متشکل از سه وزارت جداگانه‌ای بود که با یکدیگر ادغام شد که انسجام خوبی در این میان شکل گرفت و می‌توان تجربیات خود را در اختیار کمیسیون اجتماعی سوریه قرار داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از دولت و ملت سوریه  تشکر می‌کنم که در مقابله با تروریسم ایستادگی کرده و امید است پیروز شوید.

 

نماینده مجلس سوریه: در زمینه تعاون درصدد بازنگری قوانین و استفاده از تخصص‌های ایران هستیم

بر این اساس در نشست مذکور فیصل عزوز یکی از نمایندگان مجلس سوریه، تاکید کرد: ملت سوریه موضع ایران را به خوبی می دانند و این موضع شما بیانگر نگاه خوب شما است که ده‌ها سال پیش امام خمینی(ره) و حافظ اسد این ارتباط خوب بین دو ملت را بنیانگذاری کردند.

وی یادآور شد: ما در دیدارهای خوب به آقای محجوب هم گفتیم که همراه این هیات رئیس اداره تعاون وزارت تعاون و اقتصاد و دارایی سوریه و تعدادی بازرگان هستند.

نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: ما در زمینه تعاون درصدد بازنگری قوانین و مقررات خود هستیم و بدون‌شک از تجربیات و تخصص‌های کشورهای دوستی همانند ایران بهره می‌گیریم.

وی یاداور شد: ما در سوریه تعاونی‌هایی مانند مسکن و کشاورزی داریم و نمایندگان کشور سوریه در صدد آن هستند همه تعاونی‌ها را تحت موسسه‌ای یکپارچه کنند.

فیصل عزوز تاکید کرد: در سوریه مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد که علاقه‌مند هستیم تا از تجربیات شما در این راستا استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، یکی دیگر از نمایندگان مجلس سوریه در این نشست افزود: دولت سوریه با تروریست‌هایی می‌جنگد که بسیاری از کشورهای عربی، آمریکا و همپیمانانش از آن حمایت می‌کنند، ملت و ارتش سوریه صدها هزار شهید در این زمینه داده تا با آنها مبارزه کند در واقع این خط مقدم مقاومت را جمهوری اسلامی ایران رهبری می‌کند.

وی تاکید کرد: این جنگ باعث خرابی‌ها و پایین آمدن سطح زندگی مردم شده است برای ادامه این خط مقاومت لازم است نیازهای سوریه در همه زمینه‌ها تامین شود، برای تقویت خط مقاومت نیاز است عناصر لازمه تقویت مقاومت در زمینه‌های مختلف تامین شود؛ در سوریه تجربه جدیدی مانند بسیج مردمی داریم و به دنبال آن هستیم این نیروهای داوطلب را مانند نیروهای بسیج در ایران تقویت کنیم.

این نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه از مجلس می‌خواهیم به دولت اردوغان فشار وارد کرده تا کمک‌ها به سازمان داعش قطع شود، افزود: بسیاری تلاش دارند برای اینکه ایران به توافق هسته‌ای نرسد ایران را به غرب نزدیک کند؛ ما اطمینان داریم که ملت و دولت ایران که در راس آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است همچنان در کنار ملت سوریه خواهند ایستاد و از قلعه آزادگان سوری دفاع خواهند کرد.

وی افزود: ما از ایران انتظار داریم در همه زمینه‌ها مانند گفت وگوی ملی و اصلاحات به ما کمک کند و همچنین انتظار داریم با ما همکاری کرده تا با تروریست مقابله کنیم.

در ادامه فیصل عزوز تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی سوریه فراتر از یک کمیسیون عمل می‌کند و در سوریه یک کمیته یکپارچه در زمینه اجتماعی وجود ندارد و تاحدودی پراکنده است. در سوریه سه کمیته کار کمیسیون اجتماعی زن، امور خانواده و امور ارشاد و راهنمایی را انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس سوریه گفت: امروزه وزارت کار و وزارت امور اجتماعی داریم که حدود دو الی سه سال پیش از هم جدا شدند و در مورد بنیاد شهید نیز از تجربیات ایران استفاده خواهیم کرد و پیشنهاد تشکیل آن را به مجلس سوریه ارایه خواهیم کرد و باید گفت که از ملت ایران برای اینکه همیشه کنار ما ایستادند سپاسگزاریم.

گفتنی است پیش از این هیات پارلمانی سوریه با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس فراکسیون دفاع مقدس دیدار و گفت وگو کردند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن