تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیگ جهانی کشتی و کلاه بزرگی که بر سر ورزش مازندران رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لیگ جهانی کشتی و کلاه بزرگی که بر سر ورزش مازندران رفت ساری – ایرنا - اولین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی در شرایطی با قهرمانی تیم بیمه رازی شهدای جویبار به پایان رسید که به نظر می رسد نتایج مثبت و بار فنی این مسابقات بسیار کمتر از حد انتظار بود .


به گزارش خبرنگار ایرنا،اگر چه با اعلام تیم ها و کشتی گیران حاضر در این رقابت ها ، سطح پایین کیفیت این رقابت ها برای کارشناسان آشکار بود اما مسوولین برگزار کننده اصرار داشتند که این نظرات را رد کرده و بر کیفیت بالای آن تاکید و پافشاری کنند .
سطح پایین این مسابقات بسیار زودتر از آن چه که تصورش می رفت روشن شد ؛ آنجایی که در روز اول این رقابت ها و با شروع مسابقات نماینده کشور برونئی و مشخص شدن کشتی های آماتوری اعضای این تیم ، فریاد خنده تماشاگران و حاضرین در سالن به آسمان رفت .
در این لحظات ، مشاهده چهره های درهم مسوولین برگزاری مسابقات مانند رییس فدراسیون کشتی دیدنی بود .
رسول خادم حتما با آغاز این کشتی ها به خوبی پی برد که آن گونه که تصورش می رفت نمی تواند بر روی کیفیت این مسابقات مانور داده و برگزاری آن را برگ برنده ای برای کشتی ایران بداند .
خادم اگر چه در حاشیه این رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از سطح فنی مسابقات اعلام رضایت کرده بود اما باید از رییس فدراسیون کشتی پرسید که منظور ایشان از سطح بالای کشتی ، کدام مسابقات بود ؟
کیفیت نازل کشتی گیران فقط منحصر به کشتی گیران باشگاه برونئی نبود . کشتی گیران کشورهای افغانستان و سوریه و چند تیم دیگر هم از این قاعده مستثنا نبودند که اختلاف فراوان امتیازی این کشتی گیران در هر رقابت را می توان به عنوان ملاک ارزیابی کیفیت آن ها سنجید .
به گفته کارشناسان کشتی ، یکی از ملاک های شاخص برای تعیین سطح کیفیت مسابقات کشتی، تعداد کشتی هایی است که با ضربه فنی به پایان می رسد که در این رقابت ها ، مملو از این نتایج بود .
همانگونه که انتظار می رفت، هیچکدام از مسوولین برگزار کننده و فدراسیون نشینان حاضر به پذیرش این مسئله نیستند که پول و بودجه مازندران با قبول میزبانی از این مسابقات به هدر رفت .
در این میان اما رییس هیات کشتی استان مازندران بر کیفیت پایین این رقابت ها صحه می گذارد و معتقد است : یکی از نکات قابل توجه و تامل لیگ جهانی کشتی آزاد، سطح فنی و کیفی نه چندان دلچسب رقابتها بود که باید برای دور بعدی لیگ جهانی مورد توجه قرار گیرد.
"علی اصغر ثمربخش" بیان کرد: یکی از دلایل کیفیت پایین این رقابت ها ، شرکت نکردن تیم های پرقدرت و ستاره های کشتی بود که نقش بسیار زیادی در افت محسوس کیفیت داشت .
ثمربخش قهرمانی تیم بیمه رازی شهدای جویبار در این رقابت ها را قابل پیش بینی دانست و گفت : از همان ایتدا مشخص بود این تیم قهرمان مسابقات خواهد شد چراکه بسیاری از ستارگان و نامداران کشتی آزاد ایران و جهان با دوبنده این تیم به میدان رفتند و حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست دادند.
یکی دیگر از مشکلات بزرگ این رقابت ها ، عرضه بلیط هایی با قیمت های نامتعارف در مازندران بود . بلیط های 30 و 50 هزار تومانی که هر چند به فروش رسید اما این مسئله هم نارضایتی رییس هیات کشتی مازندران را به همراه داشت .
ثمر بخش اعتراف کرد : با عرضه بلیط با این قیمت ها موافق نبودم ولی برای رفع برخی هزینه ها ، تعیین این قیمت برای بلیط ها طبیعی بود.
علاقمندی فراوان مردم جویبار برای تماشای این رقابت ها و ظرفیت اندک سالن محل برگزاری همانگونه که انتظار می رفت، بازار سیاه فروش این بلیط ها را به خصوص در روز جمعه به وجود آورد و بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا ، برخی از طرفداران برای هر بلیط مبلغ 120 هزار تومان هم پرداخت کردند .
نایب رییس فدراسیون کشتی اما با رد کیفیت پایین این رقابت ها گفت : مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد در سطخ خوبی در جویبار گزار شد.
علیرضا حیدری اظهارداشت: میزبانی جویباری ها در این مسابقات خوب بود و با تمام محدودیت های موجود مسابقات را به بهترین نحو برگزار کردند.
نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد سطح کیفی مسابقات و انصراف برخی تیم ها گفت: با توجه به اینکه اولین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد برگزار شد ، کیفیت آن مطلوب و قابل قبول بود و دلیل اصلی انصراف برخی تیم ها فقط ناتوانی در تشکیل به موقع تیم بود .
صرف بودجه بسیار زیاد برای برگزاری مانند واریز بیش از یک میلیارد تومان به حساب فدراسیون ، استفاده طولانی مدت از نیروهای نظامی که یقینا نیازمند صرف بودجه است و هزینه هایی مانند اسکان و تغذیه و دیگر هزینه ها ، بر عهده استان مازندران بود اما چه نتیجه ای از این همه خرج و مخارج نصیب استان شد؟
آیا بالا بردن یک جام کم اعتبار با توان کشتی گیران غیربومی به اینگونه اتلاف سرمایه و بودجه ها همخوانی دارد ؟
همگان به این نکته معترف اند که جویبار مملو از سرمایه ها و استعدادهای کشتی است و به درستی این شهر کوچک را به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان معرفی کرده اند اما سوالی که برای طرفداران کشتی مازندران به وجود می آید این نکته است که چرا تیم این شهر در مسابقات لیگ جهانی فقط از یک کشتی گیر جویباری استفاده کرد ؟
آیا باید بپذیریم که چشمه خروشان استعدادهای کشتی جویبار در حال خشکیدن است یا این که باید به دنبال دلیل دیگری برای این کار جست ؟
در میان اعضای تیم بیمه رازی جویبار، فقط عزت الله اکبری ، اهل جویبار است و دیگر کشتی گیران این شهر یا از شهرهای دیگر مازندران هستند و یا استان های دیگر جذب این تیم شدند
علاوه بر آن و در شرایطی که جویباری ها به داشتن مربیان سازنده و مطرحی همچون محمود اسماعیل پور می بالند، این تیم با حضور یک مربی از استان لرستان و تهران در این رقابت ها شرکت کرد .
شعبان وفایی نژاد کارشناس کشتی مازندران با قبول این مشکل گفت : از شهر جویبار هیچ کشتی گیری در تیم بیمه رازی حضور نداشت و عزت الله اکبری هم که گفته می شود جویباری است ، اصلیتی متعلق به شهر کوهی خیلی دارد .
وی بیان کرد : در نحوه استفاده از مربیان نیز متأسفانه از استان و جویبار حتی یک نفر هم استفاده نشد و مربیانی از لرستان به نام غلامرضا محمدی و رخش خورشید از تهران کار هدایت این تیم را بر عهده داشتند.
کارشناس کشتی مازندران افزود : براستی آیا ما نمی توانستیم در شرایطی که مازندران میزبان این رقابت ها بود ، از استان یک تیم بومی و مستقل برای حضور در این مسابقات ساماندهی کنیم؟
وفایی نژاد ادامه داد: آیا این مسابقات که هزینه سنگینی هم برای برگزارکنندگان آن داشت، فرصت خوبی برای کشتی گیران جوان جویبار نبود تا مقابل حریفان ضعیف و قدرتمند خارجی عرض اندام کنند؟
پس از پایان رقابت های لیگ جهانی،خبرنگار ایرنا با چند کارشناس کشتی و چند عضو هیات کشتی مازندران گفت و گو کرد و همه این افراد که البته حاضر به نوشتن نامنشان نبودند از سطح فنی پایین این رقابت ها اظهار تاسف کردند .
برپایی این رقابت ها با پیشنهاد ایران و قبول اتحادیه جهانی انجام شد و به احتمال فراوان ناشناخته بودن چگونگی برگزاری، از دلایل اعزام نشدن کشتی گیران برتر به جویبار بود .
بر همین اساس بود که حتی کشتی گیران جویباری مانند رضا یزدانی و کمیل قاسمی هم تمایلی به کشتی گرفتن در این رقابت ها نداشته و ترجیح دادند از روی سکوها نظاره گر این رقابت ها باشند .
هر چه که باشد، عنوان قهرمانی دیگری به فهرست افتخارات ورزش مازندران افزوده شد اما کسب این مدال و عنوان اگر نگوییم کلاه بزرگی بود که بر سر ورزش مازندران گذاشته شد اما باید پذیرفت این جام قهرمانی ارزش صرف این همه بودجه و اعتبار را نداشت . ک/4
7331/506


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن