تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804562054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رزمندگان عراقی: آمریکایی ها در این پیروزی ها سهمی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رزمندگان عراقی: آمریکایی ها در این پیروزی ها سهمی ندارند بغداد - ایرنا - چند رزمنده عراقی در حالی که تفنگ هایشان را روبه بالا گرفته اند و شادی می کنند، خطاب به خبرنگاران فریاد می زنند، "بنویسید و بگویید که آمریکایی ها در این پیروزی ها سهمی ندارند".


پیشروی های برق آسا و تعجب برانگیز "داعش" در خرداد ماه گذشته، همه را بهت زده کرد و ناظران منطقه ای و جهانی برای بغداد سرنوشتی جز سقوط پیش بینی نمی کردند، اما فتوای مرجعیت دینی و شروع بسیج مردمی تحت عنوان نیروهای "الحشد الشعبی"، همه معادلات را به هم زد و ماشین جنگی داعش که از سوی برخی کشورهای منطقه و قدرت های جهانی به راه افتاده بود، متوقف شد.
بعدها که داعش همه را ترساند، در مسیر حرکتش به بغداد به دیوار دفاعی مقاومت برخورد کرد و مقابلش همانهایی را دید که در سوریه با آنان روبه رو شده و تجربه شان کرده بود.
آمریکایی ها نیز پس از حدود سه ماه سکوت کامل و به تماشا ایستادن روند بحرانی که در عراق جریان داشت، با خیزش داعش به سمت اربیل، شتاب زده وارد صحنه شده و یک ائتلاف بین المللی تشکیل دادند و حملات هوایی بدون مجوز را در عراق و سوریه به راه انداختند.
این حملات ضعیف، بی هدف و ناکارآمد نه تنها ضربه ای به داعش نبود که پس از مدتی این گروه را در تمام مناطق تهاجمی تر کرد.
داعش اگر چه در دستیابی به اربیل ناکام ماند، اما در سایر نقاط از جمله "دیالی" و "الانبار" حملات سنگینی را سازماندهی کرد و مناطقی مانند "هیت" در الانبار، بخش هایی از "رمادی" مرکز استان و شهرهایی مانند "الصقلاویه" ، "جلولا" و "السعدیه" در دیالی را به اشغال خود در آورد.
آمریکایی ها از منظر رزمندگان عراقی، در این مدت نه تنها کاری علیه داعش نکردند، حتی در مواقعی مشکوک هم به نظر آمدند، بمباران های اشتباهی نیروهای مقاومت و جریان سازی مشکوک علیه بغداد.
بمباران های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز پس از یک دوره دو سه هفته ای پر سر و صدا و جنجالی، فروکش کرد و همه آن هیجانات و سر وصداها خوابید، ائتلافی که عراقی ها از ابتدا به آن خوشبین نبوده و حتی به آن شک و تردید هم داشتند، چرا که می گویند در این ائتلاف کشورهایی عضو هستند که طی سالهای گذشته به صورت مستقیم به داعش کمک کرده و آن را به حملات به سوریه و عراق تشویق کرده اند.
حملات ائتلاف، از طرفی عملا تحرک نیروهای مقاومت و ارتش عراق را کند و حتی متوقف کرده بود، چرا که این نیروها همواره نگران "بمباران اشتباهی"، بودند.
با این حال، با بحرانی شدن اوضاع مردم در شهر "آمرلی" در استان "صلاح الدین" و نگرانی از وقوع یک فاجعه انسانی، سبب شد نیروهای مقاومت به همراه ارتش و نیروهای امنیتی، عملیاتی را طراحی کنند که محاصره 85 روزه این شهر را شکسته و داعش را از سراسر این منطقه عقب براند.
آمرلی آغاز یک مرحله از پیروزی های زنجیره ای شد که ادامه آن در "طوزخورماتو" و سپس در "جرف الصخر" و هفته گذشته در جلولا و السعدیه متبلور شد.
منابع امنیتی دیروز (جمعه) نیز اعلام کردند که بخش مهمی از ارتفاعات "حمرین" و منطقه "البحیره" در شمال شرق استان دیالی پاکسازی شده و داعش از این مناطق گریخته است.
بیشتر این عملیات موفق ضد داعش بدون هرگونه کمک و حضور آمریکایی ها صورت گرفته است، همان ها که هر ازگاهی با بزرگنمایی قدرت داعش به دنبال زمینه سازی بازگشت نظامیان خود به عراق هستند و حتی یکی از جمهوری خواهان کنگره مدعی ارسال نیروی زمینی از کشورهای عربی به سوریه و عراق هم شده است.
"روب تیمن" نماینده جمهوری خواه و عضو کمیسیون نیروها مسلح در کنگره آمریکا از ارسال نیروی زمینی کشورهای عربی به عراق و سوریه سخن می راند. البته در خصوص اینکه تحرکات آمریکایی ها و همپیمانان منطقه ای شان از تکرار راهبردهای غلط است یا واقعا به دنبال یافتن راهی برای نفس کشیدن داعش، نظرات مختلفی وجود دارد.
... و همه اینها در حالی است که ملت عراق در حال پایان شکستن بت داعش در منطقه است و به قول نیروهای الحشد الشعبی، "فقط یک یا حسین" تا نابودی این گروه تکفیری تروریستی بیشتر نمانده و آنان شادمان از اینکه این پیروزی ها را با آمریکایی ها شریک نیستند.
خاورم *1*1770**1651


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن