تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحی اولین آسانسور بدون کابل جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طراحی اولین آسانسور بدون کابل جهان تهران-ایرنا- یک شرکت آلمانی از طراحی نخستین آسانسور بدون کابل جهان رونمایی کرد که که امکان حرکت کردن چند کابین را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی در یک محور آسانسور یکسان و به صورت همزمان فراهم می کند.


به گزارش ایرنا از ساینس، آسانسورها طی 160 سال گذشته تغییر چندانی نکرده اند و هنوز هم دارای کابین هایی هستند که به صورت عمودی در یک محور حرکت می کنند و خود این محور توسط کابل هایی پشتیبانی می شود.
این ساختار، محدود کننده و ناکارآمد بوده و افراد باید مدت های طولانی بیرون از آسانسور منتظر رسیدن آن، به طبقه مورد نظرشان باشند.
شرکت آلمانی «تیسن کروپ» ( ThyssenKrupp) از طراحی نوعی آسانسور رونمایی کرده است که امکان حرکت کردن چند کابین را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی در یک محور آسانسور یکسان و به صورت همزمان فراهم می کند.
این فناوری جدید که «مولتی» ( Multi ) نام دارد نخستین آسانسور بدون کابل در جهان به شمار می رود و دارای مضامینی بالقوه برای طراحی ساختمان های مرتفع در آینده خواهد بود.
این آسانسور با نوعی خشاب آهنربا محور هدایت می شود. آلمانی ها مدعی اند یک ساختمان 300 متری می تواند ارتفاع آغازین ایده آلی برای استفاده از این فناوری باشد.
این آسانسور از همان فناوری استفاده می کند که در ساخت قطار فوق سریع «ماگلو» شانگهای بکار کرفته است.این آسانسور دارای یک موتور برای حرکت عمودی و افقی است.
شرکت آلمانی اعلام کرده چون این آسانسور در مقایسه با آسانسورهای معمولی دارای محورهای کوچکتری است، می تواند نواحی قابل استفاده ساختمان را تا 25 درصد افزایش دهد.
این آسانسور جدید همچنین نسبت به نمونه های معمولی سبک تر خواهد بود چون از مواد سبک برای تولید کابین ها و درهایش استفاده خواهد شد و این موضوع وزن آن را تا 50 درصد کاهش می دهد.
آسانسور Multi هنوز در حال طراحی شدن است و کارشناسان امیدوارند سال 2016 آن را آزمایش کنند.
علمی(6)**2038**1440


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن