تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جويباري با پتانسيل دريا شدن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۰ق.ظ)
به بهانه قهرماني ايران در اولين دوره ليگ کشتي؛ جويباري با پتانسيل دريا شدن نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني کشتي به ميزباني کشورمان انجام گرفت و در نهايت اولين جام قهرماني با مقام نخست تيم بيمه رازي جويبار در ايران ماند.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني کشتي که با پيگيري هاي فدراسيون کشتي کشورمان برگزار شد سرانجام حکم قهرماني آن به نام ايران و تيم بيمه رازي جويبار خورد. اين رقابت ها به زعم اکثر کارشناسان کشتي جداي امتيازات مثبتي همچون بالا بردن سطح کيفي کشتي آزاد ايران و ثابت کردن کشورمان به عنوان مهد اين رشته در دنيا داراي نقاط ضعفي هم بود.
به هرحال آنچه مشخص است اولين دوره برگزاري هر رقابتي براي ميزبان و تيم برگزار کننده آن داراي مشکلات و نقيصه هايي است که در صورت تداوم کار را براي برگزار کنندگان دوره هاي بعدي هموارتر خواهد کرد. اما برگزاري اين مسابقات توقعات را ايران به عنوان يکي از کشورهاي مهم در در جا انداختن اين رقابت ها در ويترين مسابقات کشتي با داشتن تجربه چندين دوره رقابت هاي مختلف جهاني بالاتر مي برد.
هرچند برگزاري اين رقابت ها در شهر جويبار؛ مهد استعدادهاي کشتي کاري ارزنده و قابل ستايش توسط فدراسيون کشتي بود اما بدون شک برگزار کنندگان چنين رويداد بزرگي بايد چندين شاخص از جمله حضور تيم هاي قوي تر و همچنين فراهم و مجهز کردن سالن برگزاري را در دستور کار خود قرار مي دادند.
در اين زمينه ابراهيم جوادي، عضو هيات رييسه فدراسيون کشتي هم چنين نظري داشته و از مسئولان فدراسيون با توجه به اين که ميزباني دوره بعد اين رقابت ها هم به ايران سپرده شده توقع بيشتري دارد: برگزاري رويدادي چنين بزرگ در شهرستان جويبار با امکانات نسبتا محدود اين منطقه کشتي خيز با مشکلات و کاستي‌هاي مختلفي همراه بود که بايد فدراسيون کشتي براي برگزاري دوره‌هاي بعدي به اين مساله توجه زيادي داشته باشد.
همانطور که گفته شد از ديگر گلايه هاي صورت گرفته به اين مسابقات عدم حضور تيم هاي قوي با کشتي گيران اسم و رسم دار بود. البته شايد طبيعي باشد در مرحله نخست اين رقابت ها استقبال چنداني صورت نگيرد اما اين انتظار بود که با رايزني هاي بيشتر ايران به عنوان يکي از ارکان کشتي دنيا زمينه ساز حضور برندهاي اين رشته در اين رقابت بين المللي شود.
در اين زمينه اصغر ثمربخش، رييس هيات کشتي مازندران با نظر ما تقريبا موافق است و مي گويد با اين سطح از کشتي گيران نمي توان انتظار بالا رفتن بار فني بيشتر کشتي گيرانمان شويم و از همان ابتدا هم قهرماني نماينده ايران کاملا مشخص بود: ليگ جهاني کشتي با ابتکار و همت فدراسيون کشتي و رايزني‌هاي متعدد اين متوليان در ايران برگزار شد که خوشبختانه تيم بيمه رازي شهداي جويبار توانست مقتدرانه قهرمان اين پيکارها شود. يکي از نکات قابل توجه و تامل ليگ جهاني کشتي آزاد، سطح فني و کيفي نه چندان دلچسب رقابتها بود که بايد براي دور بعدي ليگ جهاني مورد توجه قرار گيرد. ما شاهد حضور تيم‌هاي پرقدرت و ستاره هاي کشتي نبوديم که اين امر به نوعي در سطح کيفي و فني مسابقات تاثيرگذار بود. در هر حال فدراسيون کشتي و همچنين تمامي اهالي مازندران براي ميزباني هر چه بهتر اين مسابقات زحمت کشيدند که بايد از تمامي عوامل اجرايي تشکر کرد. از همان ابتدا مشخص بود اين تيم قهرمان مسابقات خواهد شد چراکه بسياري از ستارگان و نامداران کشتي آزاد ايران و جهان با دوبنده اين تيم به ميدان رفتند و حريفان خود را يکي پس از ديگري شکست دادند.
نگاهي به صحبت هاي دو عضو فعال عرصه کشتي نشان مي دهد واقعا اين رقابت ها و برگزاري آن به همت فدراسيون کشتي کشورمان که جايش به زعم اکثر کارشناسان در تقويم رقابت هاي کشتي خالي بود کاري بس بزرگ است. حرکتي که مي تواند با نگاهي جامع تر در دوره بعدي اين رقابت کاري کرد که ميزباني آن را به کرات به خودمان اختصاص دهيم.
شيوه اي که مي تواند اين رقابت ها را در عرصه بين المللي به يک برند تبديل نموده و باعث شود نگاه بخش خصوصي به اين ورزش و ورود به تيم داري رونق بهتري پيدا کند. چرا که قطعا اين ليگ پتانسيل تحقق چنين وعده اي را دارد اما به صرف اينکه به خوبي هدايت و به جذابيت هاي آن براي سرمايه گذاري براي اعتلاي هرچه بهتر اين رشته افزود.
قطعا ذکر اين موارد گلايه و کم جلوه دادن کار بزرگ فدراسيون کشتي و فعالان اين عرصه نيست و هرچه گفته شد در راستاي کمک هرچه بهتر برگزاري اين مسابقات در دوره هاي بعد است. اتفاقي که شايد بتوان اين مسابقات را به يک برند و تورنمنت هميشگي و دائم براي کشورمان تبديل کرد. کاري نه چندان سخت و دور از انتظار که مي تواند جداي کمک شايان به رشد اين رشته در شهرستان هاي مختلف کشتي خيز کشورمان از جمله جويبار باعث اعتلا و رشد اقتصادي هرچه بهتر کشتي در اقصي نقاط کشورمان شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن