تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش خواندنی فارس‌ از ‌مرکز آموزش دریایی سیرجان + تصاویر شرینی خدمت در نیروی دریایی/مرکز آموزش دریایی سیرجان بهشت سربازان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش خواندنی فارس‌ از ‌مرکز آموزش دریایی سیرجان + تصاویر
شرینی خدمت در نیروی دریایی/مرکز آموزش دریایی سیرجان بهشت سربازان است
خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جوانان ایران در زمان فراخوان به خدمت همیشه دغدغه حضور در یک مرکز آموزشی خوب را دارند که مرکز آموزش دریایی سیرجان با فضای خاص جوانان را برای دفاع از مملکت آماده می‌کند.

خبرگزاری فارس: شرینی خدمت در نیروی دریایی/مرکز آموزش دریایی سیرجان بهشت سربازان است



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی  روز نیروی دریایی را این گونه معرفی کرده است: صبح هفتم آذر ماه سال 59، دشمن با تمام قوا از هوا و دریا در‌صدد بازپس‌گیری پایانه‌های نفتی «البکر» و «الامیه»‌ برآمد که روز قبل توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تسخیر در‌ آمده بود. ‌در یک مصاف نابرابر، ناوچه «پیکان» به تنهایی توانست تعداد دیگری از کشتی‌ها و هواپیماهای عراقی را از صحنه عملیات خارج کند و  سرانجام پس از ساعت‌ها نبرد بی‌امان در حالی که دلاورمردان این ناوچه، آخرین گلوله‌های خود را به سوی دشمن نشانه‌ می‌رفتند، ناوچه پیکان مورد اصابت چند موشک قرار گرفت و با نیروهای شجاع و فداکار خود در زیر آب‌های گرم خلیج‌فارس، جای گرفت. انهدام توان نیروی دریایی عراق نتیجه این مصاف و این رشادت‌ها، انهدام بزرگترین پایانه صدور نفت منطقه و از کار انداختن بیش از 50 درصد از توان رزمی نیروی دریایی عراق بود و تا پایان جنگ حرکت چندان مهمی در دریا از آنها مشاهده نشد.

در 29 فروردین ماه سال 67 بار دیگر هوایپماهای آمریکایی به ناوشکن‌های سهند و سبلان که برای انجام ماموریت در منطقه خلیج فارس حضور داشتند، حمله کردند و این بار نیز با ایستادگی و مقاومتی نیروهای ایرانی مواجه شدند. بازدید خبرنگاران کرمانی از مرکز آموزش دریایی سیرجان موشک‌های آمریکایی، ناوشکن سهند را مورد اصابت قرار داده بودند و کار را تمام شده می‌دانستند، اما «حمید قهرمانی» دریادل کویر کرمان همچنان در پشت تیربار قرار داشت و با تمام وجود از آب، خاک و میهن خود دفاع کرد و سرانجام نیز در قعر آب‌های خلیج همیشه فارس آرام گرفت. رشادت‌ها و دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان، خرمشهر و آب‌های خلیج‌فارس در دوران جنگ تحمیلی موجب شد تا با تأیید امام خمینی (ره) این روز به نام «نیروی دریایی» مزین شود. اما پرورش و آموزش نیروهایی همچون شهیدان قهرمانی و نگارستانی که به قهرمانان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدل شدند، حاصل حضور در دوره‌های آموزشی از جمله مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان است که به دفاع از کیان و مهین خود بپردازند. به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی و تبریک این روز، جمعی از خبرنگاران کرمانی بار دیگر در مرکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیرجان حضور یافتند.

آغاز این بازدید و دیدار حضور در جوار مزار مطهر شهید گمنام این مرکز بود که در یادمانی زیبا در ورودی مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان قرار داشت. ناخدا یکم ستاد مجید توسلی فرمانده مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان پس از قرائت فاتحه برای این شهید گمنام اظهار داشت: از زمانی که این شهید گمنام در مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان به خاک سپرده و در جمع ما حضور دارد، شاهد خیر و برکات فراوانی بوده‌ایم و پیشرفت‌های این مرکز بدون اغراق زیاد بوده است. وی تصریح کرد: به برکت وجود این شهید والامقام با تمام توان کار‌ها را آغاز کرده‌ایم و به سرانجام رسانده‌ایم. توسلی بیان داشت: این شهید گمنام در منطقه عملیاتی خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس در 24 سالگی به شهادت رسیده و در دوم مهر ماه سال 90 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان به خاک سپرده شد. فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان با اشاره به نخستین بازدید خبرنگاران از این مرکز در فروردین ماه 93 تصریح کرد: این سفر موجب شد تا بسیاری از خدمات و رشادت‌های نیروهای دریایی که خاموش مانده بود، بیان شود. شهیدان قهرمانی و نگارستانی دلاورمردانی از دیار کریمان وی افزود: شهید قهرمانی و شهید نگارستانی به عنوان قهرمانان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلام ایران محسوب می‌شوند و هر دو از دل کویر کرمان به پا خاسته‌اند و باید نماد و جایگاه ویژه‌ای برای آنها داشته باشیم. توسلی خاطرنشان کرد: شهید قهرمانی در نبرد ناوشکن سهند با هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس‌ تا آخرین لحاظ ایستادگی کرد و حتی زمانی که این ناوشکن در حال غرق شدن بودن به سمت هواپیمای آمریکایی شلیک کرد و به دفاع از میهن خود پرداخت. وی با اشاره به خاطرات یکی از خلبانان آمریکایی از این حادثه گفت: این خلبان در خاطرات خود از شهید قهرمانی در دفاع از میهنش به عنوان شجاع‌ترین ملوان ایرانی نام برده بود. فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان عنوان کرد: به پاس رشادت‌های این شهید کرمانی نیروی دریایی، خیابان سهند مرکز آموزشی را به یاد و خاطره ایشان نامگذاری تغییر نام می‌دهیم.

در ادامه بازدیدمان به میدان صبحگاه و آموزش‌های میدانی و نظام جمع رسیدیم که سربازان در حال آموزش بودند و به گفته ناخدایکم مجید توسلی این آموزش‌ها در راستای ورزیدگی ناویان نقش مهمی دارد. در فضایی دیگر با نام «میدان موانع» 18 مانع تعبیه شده بود و نیروهای وظیفه باید تمام این موانع را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته روش صحیح عبور از هر مانع بر روی تابلویی آموزش داده شده است و نیروهای پایور نیز در آن جا حضور دارند تا سربازان به درستی این موانع را رد کنند. خلاقیت در طراحی سالن تیراندازی در ادامه از یکی از گردان‌های آموزشی بازدید کردیم که کلاس‌های آن به نام «دانش پایه» نامگذاری شده بود و سربازان نیز در کلاس‌‌ها مشغول فراگیری دروس مختلف بودند. فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان در جریان این بازدید اظهار داشت: شش گردان آموزشی در این مرکز وجود دارد و سربازان آموزش‌هایی از دروس مختلف را فرا می‌گیرند. وی تاکید کرد: در هر یک از کلاس‌ها به تناسب موضوع درس نمایش فیلم آموزشی صورت می‌گیرد. مقصد بعدی این بازدید که مورد استقبال فراوان همه خبرنگاران نیز قرار گرفت، سالن تیراندازی با کلت کالیبر 45 بود و تعدادی از دوستان نیز توان خود را در تیراندازی امتحان کردند و تقریبا نیز موفق بودند. به گفته توسلی این سالن تیراندازی براساس خلاقیت یکی از نیروهای این مرکز براساس استفاده از تغییرات نور و فضای تیر هوشمند ساخته شده است. وی ادامه داد: زمان برخورد گلوله به هدف و سوراخ شدن سیبل، نوری از آن منعکس می‌شود و دوربین‌های تعبیه شده در جایگاه شلیک آنها را دریافت کرده و با ارسال داده‌‌ها به نرم‌افزار خاص، براساس نزدیکی به خال وسط، امتیازدهی انجام می‌گیرد. توسلی بیان داشت: این اختراع به نام نیروی این مرکز به ثبت رسیده و مستندسازی شده تا در صورت درخواست مراکز دیگر به آنها ارائه شود.

اقتصاد مقاومتی در مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان فرمانده مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان افزود: به منظور کاهش هزینه‌های مجموعه و با توجه به توان نیروهای مرکز با راه‌‌اندازی مجتمع فنی، بخشی از احتیاجات را خودمان تامین می‌کنیم.  وی تصریح کرد: این مجتمع شامل فعالیت‌های خیاطی، جوشکاری و ام‌دی‌اف است و در این زمینه‌ها توانستیم به خودکفایی برسیم. در بخش خیاطی مجتمع فنی مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان، چادرهای اردوگاهی و تجهیزات انفرادی از جمله کوله‌پشتی، کلاه سربازان، روپوش نیروهای خدماتی و ... و حتی پرده‌‌های مهمانسراها دوخته می‌شود.  فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه توانسته‌ایم بیش از 50 درصد هزینه‌های مرکز را با تلاش نیروهای خودمان کاهش دهیم. وی با اشاره به ساخت تخت‌های سربازی را در این مجموعه افزود: تخت‌هایی را که باید با هزینه 300 هزار تومان از وزارت دفاع خریداری می‌کردیم با 190 هزار تومان و با کیفیت بالا و استاندارد شده در این مجموعه می‌سازیم. در کارگاه ام‌دی‌اف نیز تولید قفسه‌های کتاب، رحل قرآن، کمد‌های دیواری و ... برای مجموعه نیروی دریایی سیرجان تهیه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدآبادی مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان نیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مرکز اظهار داشت: فعالیت‌های ارائه شده در مرکز آموزشی، تغییرات زیادی را بر روی سربازان نسبت به روز اول ورود آنها دارد. آموزش‌های فرهنگی و ورزشی ویژه سربازان در سیرجان وی افزود: در این مرکز علاوه بر آموزش‌های نظامی، برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی نیز برای سربازان و نیروهای کادر و خانواده‌های آنها داریم. احمدآبادی با اشاره به برنامه بازدید از مرکز آموزشی برای خانواده‌های نیروهای پایور گفت: برنامه‌های فرهنگی از جمله جشن سالگرد ازدواج نیروها در مهمانسرا، تبریک و جشن تولد فرزندان نیروها در مسجد مرکز، برنامه‌های قرآنی برای گروه‌های مختلف نیروی وظیفه و پایور و ... در نظر گرفته شده است داریم.

ناهار سربازی قبل از صرف ناهار سربازی بازدیدی هم از آشپزخانه صنعتی مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان داشتیم و البته تفاوت زیادی با ذهنیات ایجاد شده در مورد غذاهای سربازی و نحوه پخت آن داشت. رعایت تغذیه سالم، اصول بهداشتی، نحوه طبخ با دیگ‌های مخصوص به منظور سرعت پخت بالا و کیفیت مناسب از ویژگی‌های این آشپزخانه صنعتی بود.

حضور جمع کثیری از جوانان این مرز و بوم در مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان و هر مرکز آموزشی دیگر و تلاش و استقامت آنها برای فرا گرفتن آموزش‌های مختلف نظامی، فرهنگی و ... برایمان غرورآفرین و دلگرم کننده است و آرزوی سلامتی و پیشرفت روزافزون آنها را داریم. هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر همه خدمتگزاران این عرصه و سربازان نیروی دریای گرامی باد. .................................. گزارش از: شیما صفرزاده .................................. انتهای پیام/80017/ش40

93/09/06 - 11:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن