تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798409030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم جوجه لاین مرغ ایران از بازار تنها 2 درصد است /مجتمع مرغ لاین ایران نیازمند گازکشی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس مجتمع مرغ لاین ایران؛ سهم جوجه لاین مرغ ایران از بازار تنها 2 درصد است /مجتمع مرغ لاین ایران نیازمند گازکشی تهران - ایرنا - رئیس مجتمع مرغ لاین سهم بازار داخل را از نژاد مرغ لاین ایران(نژاد آرین) دو درصد ذکر کرد و گفت: 98 درصد سهم جوجه مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور از نژادهای وارداتی راس، هوبارد و کاپ تامین می شود.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، بهزاد جلالیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع پرورش و اصلاح نژاد مرغ لاین بابل کنار، افزود: دلیل این امر آن است که قیمت جوجه لاین ایران 60 درصد کمتر از قیمت نژادهای لاین دیگر کشورها است.
به گفته وی، نژاد لاین راس مربوط به انگلیس، هوبارد مربوط به فرانسه و کاپ نژاد لاین مرغ امریکایی است که سالانه بخش عمده جوجه واحدهای تولیدی ایران را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: ما به دنبال حذف واردات جوجه از نژادهای دیگر به ایران نیستیم، بلکه معتقدیم برای حمایت از لاین مرغ ایران (آرین) باید سهم مشخصی برای واردات هر نژاد در نظر بگیریم تا جوجه لاین ایرانی نیز در بازار صنعت طیور سهم بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: نژاد لاین ایرانی(آرین) برای پرورش در استان های گلستان، قزوین، گیلان، مازندران، تهران، سمنان و خوزستان بسیار مناسب است.
وی با بیان آنکه هشت کشور جهان دارنده خط لاین در جهان هستند، که ایران نیز یکی از آنها به شمار می رود، گفت: با وجود برخی مشکلات، ایران خود را به جمع کشورهای دارنده این فناوری وارد کرده که تاکنون توانسته از تلاقی مرغ و خروس لاین، مرغ و خروس اجداد و مرغ و خروس مادر، میلیون ها جوجه اجداد، مادر گوشتی و تخمگذار تولید کند.
وی تاکید کرد: ایران با وجود مجتمع مرغ لاین (آرین)پتانسیل حفظ تولید مرغ کشور را در شرایط اعمال تحریم دارد تا در صورت بروز تحریم و و منع واردات جوجه یکروزه به کشور، مشکلی در این صنعت ایجاد نشود.
رئیس مجتمع مرغ لاین ایران با بیان اینکه هرجوجه یکروزه لاین، 45 جوجه اجداد، از جوجه های اجداد 50 جوجه مادر، از جوجه های مادر 120 جوجه گوشتی تولید می شود، گفت: بنابراین هر جوجه لاین پایه تولید 427 تن گوشت در داخل کشور است.
جلالیان، با اشاره به اینکه نژاد آرین به بیماری های طیور مقاوم است، افزود: لاین مرغ ایران به چهار خط خونی A، B، C و Dتقسیم می شود که هر کدام دارای خصوصیات متفاوتی هستند که از آن جمله می توان به باروری مناسب، ضریب تبدیل خوب، سرعت بالای رشد افزایش ماندگاری، زود پر درآوری و تولید تخم مرغ اشاره کرد.
وی ادامه داد: این در حالیست که برخی کشورهای پیشرفته جهان به 6 گروه خونی نیز دست پیدا کرده اند.
رئیس مجتمع مرغ لاین ایران با اشاره به گله هشت هزار و 400 عددی جوجه مرغ لاین ایرانی(آرین)، گفت: این مجتمع پتانسیل دارد که 1.5 برابر تولید فعلی، مرغ تولید کند.
وی اظهار داشت: تاکنون 49 نسل از مرغ لاین گرفته شده و گله هشت و هزار و 400 قطعه ای لاین نیز در این مجتمع نگهداری می شود.
جلالیان طول عمر مرغ لاین را 18 ماه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا جوجه لاین اصلی را به کشور دیگر تحویل نمی دهد، بلکه تمام کشورهای دارای لاین مرغ تنها گله های اجداد تجاری خود را به دیگر کشورها صادر می کنند که جوجه تجاری تنها به مصرف می رسد.
وی تصریح کرد: متأسفانه 80 درصد ذرت و سویای مورد نیاز طیور کشور از خارج تامین و وارد می شود، بنابراین نوسانات قیمت ارز و بازارهای جهانی تاثیر بسزایی در تامین غذای واحدهای مرغداری دارد.
وی، نبود گازکشی مناسب، زیرساخت نامناسب، تجهیزات و ماشین آلات قدیمی، کمبود اعتبار مناسب و نبود باور مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت مجتمع لاین مرغ ایران (آرین) را از مشکلات عمده این مجتمع برشمرد.
وی با بیان اینکه ایران در تولید گوشت مرغ رتبه هفتم و در تولید تخم مرغ رتبه ششم جهان را داراست، گفت: هم اکنون یک میلیون و 980 هزارتن گوشت مرغ و بیش از 750 هزارتن تخم مرغ در 18 هزارو 700 واحد مرغداری (دارای مرغ اجداد، مادر و گوشتی) تولید می شود.
وی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیارد جوجه گوشتی در کشور تولید شده است.
به گزارش ایرنا، مجتمع مرغ لاین ایران (آرین)از سال 69 با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و 137 هکتار از اراضی جنگلی شمال کشور (مازندران) راه اندازی شده است.
اقتصام(3)9186**1558


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن