تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813178712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زکات پرداخت شده در کشور، بیش از میزان پیش بینی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: زکات پرداخت شده در کشور، بیش از میزان پیش بینی شده است زنجان - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: زکات پرداخت شده توسط کشاورزان کشور، بیش از میزان پیش بینی شده است.


حجت الاسلام "سیدرضا تقوی" روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان زنجان، افزود: سال گذشته شورای زکات کشور میزان زکات جمع آوری شده توسط کشاورزان را 180 میلیارد تومان پیش بینی کرد که خوشبختانه با تبلیغات و همکاری کشاورزان این رقم به 280 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی یادآورشد: نماز پرشکوه جمعه در بیش از 800 شهر کشور اقامه می شود و فعالیت و تلاش ها در مسیر انقلاب به خوبی به پیش می رود که این مهم برگرفته از دین و دیانت مردم ولایتمدار است و تقویت آن موجب نشاط و سرزندگی می شود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: طرح هایی که در راستای جمع آوری زکات فطره در استان زنجان اجرا شده بسیار موفق بوده و جمع آوری این مهم با محوریت مسجد موجب شد تا زکات فطره به سرعت به دست نیازمندان و فقرا برسد.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: این در حالی است که تعدادی از استان های کشور در راستای اجرای این طرح موفق عمل نکردند.
وی خاطرنشان کرد: باید تعهد و انگیزه دینی در راستای اجرای احکام الهی ایجاد و تقویت شود که این مهم نیازمند همکاری و تعامل همه مسوولان در خصوص ترویج و تبلیغ است.
حجت الاسلام تقوی، با تاکید براینکه مسایل تربیتی زکات نسبت به مسایل مادی آن بیشتر مورد توجه است، اظهارکرد: محتوای زکات تطهیر روح، جان و تزکیه انسان است که این همان رسالت پیامبر خداست.
وی تاکید کرد: پرداخت زکات نیز در راستای تطهیر مال و ثروت دنیوی است که موجب پاکی مال خواهد شد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بر پرداخت علنی زکات توسط مردم تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب ترویج پرداخت زکات در بین مسلمانان خواهد شد.
حجت الاسلام تقوی، با اشاره به اینکه پرداخت کننده زکات باید مورد تشویق واقع شود،متذکر شد: زکات دارای محتوایی تربیتی است که باید توسط مودیان و مبلغان این مهم انجام شود.
وی، قانون زکات را حکمی الهی بیان کرد که متصدی آن شخص ولی فقیه است و ادامه داد: باید این حکم الهی با جدیت بیشتر دربین مسلمان پیاده شود و در خصوص این مهم نیز تبلیغ و ترویج بیش از گذشته انجام شود.
حجت الاسلام تقوی، با اشاره به اینکه زکات مقوله ای ارزشی است که هرم آن در فقه مشخص شده و باید در جامعه پیاده شود، یادآور شد: این مهم باید در درون جامعه ساماندهی شود چرا که امر حاکمیتی خودسرانه محقق نمی شود و باید ضوابط اجرا دقیق مشخص و ساختارسازی آن نیز انجام شود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مساله مالی پرداخت زکات باید در کنار بعد معنوی آن نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که بخشی از نیازها از این طریق تامین می شود.
حجت الاسلام تقوی، با بیان اینکه هر مبلغی مبلغ زکات نیست، خاطرنشان کرد: مبلغ زکات باید در ارتباط با روستاییان و کشاورزان زحمت کش باشد.
وی بر لزوم ایجاد کمیته تبلیغاتی زکات در استان زنجان تاکید و اظهارکرد: باید شیوه های نوین تبلیغاتی در این کمیته به خوبی بررسی و از اساتید مجرب دانشگاه در این راستا استفاده شود، چرا که زنجان، استانی با دین و دیانت و فرهنگی است.
وی ادامه داد: تنوع تبلیغاتی باید مد نظر قرارگرفته و این تبلیغ مختص به زمان جمع آوری زکات نباشد و در طول سال اجرا شود.
حجت الاسلام تقوی، با بیان اینکه در کنار انجام تبلیغات برای جمع آوری زکات، باید مشکلات کشاورزان نیز به اطلاع استاندار و مدیر کل جهاد کشاورزی برسد تا این قشر بتوانند بیشترین تولید را بدون مشکل داشته باشند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: زکات حکمی الهی است که باید در ذهن کشاورزان نهادینه شده و بخشی از زکات نیز برای فعالیت های فرهنگی هزینه شود.
حجت الاسلام تقوی متذکر شد: ریالی از زکات جمع آوری شده کشور در نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه نمی شود و این نهاد تنها در راستای جمع آوری زکات در تلاش است.
7325/596/1352


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن