تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصباح یزدی: عصمت تنها به معصومین اختصاص ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مصباح یزدی: عصمت تنها به معصومین اختصاص ندارد مصباح یزدی حتی وسوسه‌های شیطانی را نیز نوعی وحی دانست و خاطر نشان کرد: شیطان به کسانی که به او نزدیک هستند نیز وحی می‌کند و گاهی شیاطین اجنه به انسان‌ها وحی می‌کنند که با مومنین مجادله کنند. مهر: رئیس مؤسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عصمت تنها مختص معصومین نیست، اظهار داشت: هر چند عصمت 14 معصوم توسط خدا تضمین شده است اما این به معنای معصوم نبودن دیگران نیست.آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، شامگاه چهارشنبه در ادامه تفسیر خطبه فدکیه که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، سئوالی را مطرح کرد مبنی بر این که اگر معصومین 14 نفر بوده‌اند پس وجود افرادی همچون حضرت معصومه (س)، حضرت عباس(س) و دیگر اولیا الله که هرگز گناه نکرده‌اند را چگونه توجیه می‌کنیم که در پاسخ ابراز داشت: عصمت 14 معصوم به وسیله خداوند تضمین شده است اما این به معنای معصوم نبودن دیگران نیست.وی با بیان اینکه به حضرت زهرا (س) نیز الهام می‌شده است گفت: این معصوم در ابتدای خطبه فدکیه خدا را شکر می‌کند که الهام خاصی را به این خانواده اعطا کرده است و به این طریق ایشان می‌خواهند به حقایقی اشاره کنند که خداوند تنها به آنها الهام کرده است و دیگران از درک آن بی‌بهره بوده‌اند.وی سپس به معنای وحی پرداخت و گفت: وحی ادراکی است دفعی که نا آگاهانه و از منبعی نا مشخص حاصل می‌شود و جهت اکتساب آن فعالیتی انجام نشده است.مصباح یزدی حتی وسوسه‌های شیطانی را نیز نوعی وحی دانست و خاطر نشان کرد: شیطان به کسانی که به او نزدیک هستند نیز وحی می‌کند و گاهی شیاطین اجنه به انسان‌ها وحی می‌کنند که با مومنین مجادله کنند.وی افزود: اما در زبان علمای کلام وحی به معنای یک تعلیم و تعلم بین خدا و پیامبر است و این با ادراک دفعی و با منبعی نا‌مشخص متفاوت است چرا که در این رابطه خداوند به پیامبر وحی می‌کند منبع و جریان آن نیز معلوم است.تفاوت وحی و الهامعضو جامعه مدرسین حوزه در رابطه با الهام نیز اظهار داشت: در زبان عامه تفاوت  آنچنانی بین این دو وجود ندارد و هر دو را با همان حالت فراگیری غیر اکتسابی و دفعی می‌شناسند اما در بین کلامیون الهام به مرتبه پایین تر از وحی گفته می‌شود که در آن ملک وحی دیده نمی‌شود و مختص اولیا الله است.وی با اشاره به آیه "فالهمها فجورها و تقواها"خاطر نشان کرد: الهام در اینجا به معنای تمایل به کارهای خیر است نه علم به کارهای خیر و این که تمایل  به ایمان و امور خیر در مومن وجود دارد نتیجه الهام خداوند است.این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در همه انسان‌ها دو گرایش خوب و بد وجود دارد و همه ما حتی اگر کار خوبی را در دیگران ببینیم از آن خوشنود می‌شویم بدون آنکه با آنها ارتباطی داشته باشیم و گرایش دیگر ما به سوی لذت‌های غیر ثواب است که هر قدر در راه ایمان پیش رویم این لذت‌ها کمتر می‌شود.وی تصریح کرد: وقتی انسان‌ها از این الهامات ابتدایی و عامه استفاده مطلوب کنند مشمول الهامات خاصه می‌شوند که مخصوص اولیا خدا است و آنها به این طریق اموری را می‌فهمند که دیگران از درک آن عاجز اند و کراماتی که از اولیا خدا دیده می‌شود نتیجه همین الهامات است.شیعه بین صحف حضرت زهرا با قرآن تفاوت قائل استوی خاطر نشان کرد: در برخی روایات آمده است که خدا در ایام بین فوت رسول الله(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) جبریل را برای التیام دردهای دختر رسول خدا به نزد ایشان می‌فرستاده و جبریل نیز پیش گویی‌هایی از آینده برای او نقل می‌کرده است که آن‌ها را جمع کردند و به نام مصحف حضرت زهرا(س) نام گذاری کردند.عضو جامعه مدرسین در پایان با رد تهمت‌هایی که اهل سنت به شیعه زده و ادعا می‌کنند شیعیان مصحف زهرا(س) را به عنوان کتابی در کنار قرآن قبول دارند اظهار داشت: از نظر شیعه هرگز این دو کتاب یکی نیست و قرآن شریف‌ترین کتب الهی است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن