تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804597502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوری باید انضباطی شود نه من/ اگر یک نفر از فدراسیون راضی بود مادام‌العمر محرومم کنند -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سجاد مرادی در گفتگو با مهر:
داوری باید انضباطی شود نه من/ اگر یک نفر از فدراسیون راضی بود مادام‌العمر محرومم کنند

سجاد مرادی


کاپیتان تیم ملی دوومیدانی ایران با انتقاد از عملکرد رئیس این فدراسیون گفت: هیچ یک از ملی‌پوشان دوومیدانی از عملکرد افشین داوری رضایت ندارند و تنها راه نجات دوومیدانی از این وضعیت، برکناری وی است. خبرگزاری مهر ـ با توجه به شرایطی که بعد از بازی‌های اینچئون برای دوومیدانی ایران به وجود آمده، واقعا چه کاری باید انجام داد؟- سجاد مرادی: من مطمئن هستم هیچ کاری از سوی فدراسیون برای دوومیدانی ایران در این سه سال اخیر انجام نگرفته و به نوعی دوومیدانی را نابود کرده‌اند. از لحاظ قرارداد باشگاه‌ها، مربی‌ها، خود ورزشکاران و همه موارد در شرایط بسیار بدی قرار گرفته‌ایم. رکوردهایی که در این رشته به ثبت می‌رسند را یک بار دیگر نگاه کنید تا به وضع اسفبار دوومیدانی پی ببریم.* واقعا فکر می‌کنید هیچ کار مثبتی انجام نگرفته است؟ـ شما به رکوردهای نوجوانان و جوانان نگاه کنید بعد متوجه می‌شوید من چه چیزی می‌گویم. یک روزی در تیم جوانان من رکورد 1.47 دقیقه را در 800 متر بر جای گذاشتم. اما حالا حتی در بزرگسالان هم به رکورد آن زمان جوانان من نمی‌رسند. در دوره ما امیر مرادی، مسلم نیادوست، احسان مهاجر و ... حضور داشتیم، اما حالا وضعیت چه شده است؟* در نظر داشته باشید در 3 - 2 سال اخیر فدراسیون با بحران مالی زیادی مواجه بوده که به طور حتم روی شرایط تاثیر گذاشته است.ـ اگر اینگونه بوده، پس چرا داوری مدام مصاحبه می‌کرده و می‌گفته هیچ مشکل مالی وجود ندارد؟ اگر مشکل مالی نداشتند، پس چرا ماه‌ها پول ورزشکاران را عقب انداختند؟ من از شما می‌خواهم به ارزنده، صمیمی، سپهرزاد، ربانی یا هر ملی‌پوش دیگری زنگ بزنید و بپرسید وضعیت چگونه بوده است؟ از آنها بپرسید اردوهای تیم ملی به شکلی برگزار شده است؟ چند روز پیش ارزنده مصاحبه کرد و گفته بود که کلا دنبال پول مربی‌اش بوده و فرصتی برای تمرین ندارد.* از قرار معلوم رفتن سمیر خدار، مربی الجزایر شما نیز به همین خاطر بوده است؟
ـ بله همین‌طور بوده. پولی که به حساب من واریز می‌کردند تا طرفدار مربی خارجی‌ام قرار گیرد را سازمان بازرسی چک کند تا متوجه همه چیز بشوند. من نمی‌توانم رقم را اعلام کنم. اما بروند ببینند رقم قراردادش چقدر بوده و چقدر پرداخت می‌شده است. یا اصلا شرایط پرداخت چگونه بوده است؟ آقای داوری از روز اول به من گفت برو حساب کتاب کن و فاکتورها را بیاور تا پرداخت کنیم. اما چه کار کردند؟ مساله من، مساله مالی نیست.* ولی همه حرف‌های شما به مسائل مالی ربط پیدا می‌کند؟
ـ من باز هم تاکید می‌کنم مساله من، مساله مالی نیست. من اگر مشکلات مالی را مطرح می‌کنم، به خاطر بقیه ورزشکاران است. ببینید دو سال قبل قرارداد دوومیدانی چطور بوده و حالا به کجا رسیده است؟* آیا فقط فدراسیون بانی تمام مشکلات بوده است؟
ـ اگر بچه من بی‌تربیت بزرگ شود، مقصر چه کسی است؟ چرا فدراسیون مقصر نباشد؟ رئیس فدراسیون را انتخاب کردند که کارها را خوب انجام دهند. وگرنه خود ورزشکاران کارها را پیش می‌بردند. هنوز پول رستوران اردوی بروجرد من پرداخت نشده است. هزینه‌های اردوی کرمان را پرداخت نکرده‌اند. بروید لیگ دوومیدانی را نگاه کنید و ببینید در پرش ارتفاع و پرش نیزه چند نفر شرکت می‌کنند. اصلا کسی را داریم که جایگزین آنها شود؟ از 24 رشته دوومیدانی، 10 رشته را زیر نظر بگیرید و ببینید رکوردهای ورزشکاران در دوره داوری با دوره‌های قبل چه فرقی کرده است؟ بازی‌های اینچئون را با گوانگژو مقایسه کنید و بعد به هر چیز دست پیدا خواهید کرد.* اگر بخواهید صریح صحبت کنید، منظور شما این است که رئیس فدراسیون فردی ناکاربلد برای این پست است؟
ـ بله قطعا همین‌طور است.* از این نمی‌ترسید که به کمیته انضباطی احضار شوید و محروم‌تان کنند؟ـ مگر سجاد مرادی خطایی که انضباطی شود؟ آنها در حدی نیستند که من را انضباطی کنند. کسی که انضباطی شود، افشین داوری است، نه سجاد مرادی. کسی که مسئولیت می‌گیرد، باید خوب کار کند. الان اهالی دوومیدانی به شدت از وضعیت موجود ناراضی هستند. ایشان می‌گویند ماده 4 در 400 متر باید طلا می‌گرفتیم. من قبول دارم که بهترین تیم تاریخ دوومیدانی ایران در این ماده را اینچئون در اختیار داشتیم. اما این تیم را من و بقیه بچه‌ها تشکیل می‌دادیم. باید ببینید رکوردهای ما چطور بوده و رکورد تیم سوم بازی‌های اینچئون چه عددی بوده، آن وقت ادعای گرفتن طلا را داشته باشیم. در اینچئون، تیم اول رکورد 3.1 دقیقه را ثبت کرده که تیم آمریکا هم برای پشت سر گذاشتن این تیم به دردسر می‌افتد.* موضوعی که مطرح می‌شود، این است چرا سجاد مرادی قبلا این حرف‌ها را نزده بوده و حالا که در معرض اتهام فدراسیون قرار گرفته، این حرف‌ها را بر زبان می‌آورد؟
ـ چون نمی‌خواستم به حاشیه بروم. الان اگر این حرف‌ها را می‌زنم، بر اساس مدرک حرف می‌زنم. دوومیدانی ورزشی رکوردی است. بروید رکوردها را ببینید و بعد ببینید من درست می‌گویم یا خیر. رکورد همه دونده‌های 400 متر را پشت سر هم قرار دهید. تازه از خطا هم چشم‌پوشی کنید، آن وقت ببینید شانسی در اینچئون داشتیم یا نه؟* به نظر می‌رسد با فدراسیون وارد یک جنگ شده‌اید؟
ـ من نمی‌جنگم. اگر فدراسیون ضعیف عمل کرده باید تغییرات ایجاد کند. من مدال‌هایم را قبلا گرفته‌ام. من 16 مدال آسیایی دارم اما سئوالم این است آیا کسی هست که پرچم دوومیدانی را بالا نگه دارد؟ آیا داوری توانسته کسی را به دوومیدانی ایران وارد کند تا نسبت به آینده نگران نباشیم؟* البته این نگرانی در خصوص استعدادیابی و نفرات جایگزین وجود دارد.
ـ در هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود، فقط اهالی فدراسیون حضور دارند. هر مسابقه که برگزار می‌شود، یک نفر همیشه است. راه دور نمی‌رویم، من راجع به همشهری خودم می‌گویم. دیگر آدرس از این بهتر؟ سرنوشت دعاهای نیمه استقامت ایران چه شده است؟ آیا در سه هزار متر با مانع، حسین کیهانی، بهزاد مقصودی، احمد فرود و امیر مرادی توانسته‌اند به جایگاه واقعی برسند؟ من همین جا اعلام می‌کنم اگر کوچک‌ترین کاری برای آنها انجام داده‌اند، من را محروم کنند. ما یک وزیر ورزش خوب داریم، رئیس کمیته ملی المپیک هم فردی ورزشی و با تجربه است. من انتظارم این است که آیا داوری خوب عمل کرده یا غیر از این؟ اگر یک نفر از قهرمانان با من هم عقیده نبوده و از عملکرد داوری رضایت داشته باشد، من را مادام‌العمر محروم خواهند کرد.* به نظر می‌رسد هیچ جانشینی برای نسل کنونی دوومیدانی ایران وجود ندارد، با ما هم عقیده هستید؟
ـ نه واقعا جانشینی نداریم. اصلا از همان ورزشکارانی که داشتند هم حمایت نکردند. از رقبایم بپرسید که فدراسیون برای آنها کاری کرده است یا نه؟* شرایطی که شما در پیش گرفته‌اید بی‌شباهت به جریانی که در هندبال به وجود آمده بود، نیست. عاقبت هم رئیس فدراسیون تغییر پیدا کرد و هم ملی‌پوشان محروم شدند.
ـ آیا هندبال در آن زمان نتیجه می‌گرفت؟ من جرمی نکرده‌ام که محروم شوم. وزارت ورزش و کمیته المپیک برود، بررسی کند و ببیند رئیس فدراسیون کاری برای دوومیدانی انجام داده یا نه؟ ممکن است رئیس بعدی کاری انجام ندهد. فوقش این است که شرایط کنونی ادامه پیدا می‌کند، چون از این بدتر نداریم. اما یک درصد هم در نظر داشته باشید که رئیس بعدی می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند.* آیا واقعا مدیر بهتری برای دوومیدانی داریم؟
ـ مطمئنا افرادی هستند که می‌توانند از این فدراسیون بربیایند. چه از مسئولان قدیم این رشته گرفته و چه از نیروهای جدید. حتی مصطفی کریمی و علی کفاشیان خیلی بهتر از این دوره کار کرده بودند.* فکر می‌کنید کفاشیان بیاید، شرایط بهتر خواهد شد؟
ـ شک نکنید.* اما در دوره قبلی که کفاشیان ریاست فدراسیون را بر عهده داشت، دوومیدانی چنین جایگاهی نداشت و انتظارات آنچنانی از این رشته نمی‌رفت.
ـ الان پول در فدراسیون نیست، ولی منظورم فقط پول نبوده و مسائل دیگر است. حتی در رفتار با ورزشکاران هم مشکلات زیادی وجود دارد.* بالاخره تصمیم شما برای آینده چیست؟
ـ من تا آنجایی که بتوانم در خدمت تیم ملی خواهم بود و همچنان پرچم ایران را بالا نگه می‌دارم.* تا چه زمانی می‌خواهید در تیم ملی حضور داشته باشید؟
ـ واقعا تا روزی که بتوانم از عهده کار بربیایم، اما زمانش مشخص نیست.



چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن