تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرک کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می گیرد شیراز- ایرنا- رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت:با توسعه زیرساخت ها و تکمیل امکانات و همکاری سایر دستگاه ها فعالیت همه واحدهای تولیدی در شهرک کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می گیرد.


به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی همتی در نشست بررسی راهکارهای رفع مشکلات شهرک کارگاهی شهید دستغیب شیراز افزود:صنعتگران و تولید کنندگان در این شهرک مشکلات بسیاری دارند اما با توجه به ضرورت حمایت از تولید ملی و ایجاد شغل برای کاهش بیکاری، حمایت ازصنعتگران و تولید کنندگان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت بررسی مشکلات کارگاه های تولیدی مستقر در شهرک شهید دستغیب شیراز و تلاش برای حل این مشکلات گفت: بسیاری از زیرساخت های این شهرک به دلایل زیادی آماده نیست به همین سبب مشکلات را بررسی و طبقه بندی و با کمک مسوولان مربوطه، آنها را رفع می کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود:در نخستین گام بحث شناسایی و ساماندهی کارگاهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با کمک سایر دستگاه ها، این امر تحقق یابد.
همتی اظهار کرد: برای رفع موانع و مشکلات کارگاه های صنعتی و تولیدی در این شهرک و نیز ساماندهی آنها ، همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند برای واگذاری انشعاب و خطوط تلفن ثابت، آب و گاز، تقویت شبکه برق رسانی و روشنایی معابر، و اصلاح تعرفه های عوارض و مالیات و احداث واحدهای تولیدی و کارگاهی موانع و کمبودها برطرف شود.
وی ادامه داد: در این شهرک از لحاظ تولیدات واشتغالزایی با وجود بیش از 400 کارگاه تولیدی در بحث درودگری ، مبل سازی ونئوپان و... اقدامات خوبی صورت گرفته است اما از این لحاظ که متولی مشخصی فعالیت این شهرک را زیر نظر نداشته است، هنوز کمبود ها و نیازمندی های زیادی وجود دارد که با برطرف شدن مشکلات در احداث و راه اندازی واحدهای جدید رونق بیشتری ایجاد می شود.
این مقام مسوول افزود:صرف نظر از تعداد اندکی از کارگاه های شهرک شهید دستغیب که از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مجوز گرفتند، بیشتر کارگاه ها متولی ندارند و در چند سال گذشته، شهرداری برای آنها مجوز احداث کارگاهی و انبار صادر کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:این شهرک دارای ظرفیت خوبی است که می تواند در اشتغالزایی نقش زیادی داشته باشد همچنان که کارگاه های کنونی دراین شهرک با فعالیت خود، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کردند و در سخت ترین شرایط کار و تولید می کنند تا در چرخه اقتصادی و تولید این استان نقش داشته باشند.
همتی اظهار کرد:تعیین محدوده شهرک شهید دستغیب از سوی شهرداری منطقه پنج، تهیه اطلاعات جامع وکامل صنفی یا صنعتی از واحدهای موجود ، شناسایی کارگاهای مزاحم و معرفی آنها به سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس از جمله مصوبات این نشست بود.
وی بیان داشت:صدور پروانه های صنفی یا صنعتی با توجه به شرایط زیست محیطی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تشکیل هیات امنا زیر نظر این سازمان با هدف بررسی مشکلات شهر و پالایش واحدهای تولیدی از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر شد این مصوبات در نخستین فرصت ممکن در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست که در محل شهرک شهید دستغیب شیراز برگزار شد، زیرساخت های نامناسب شهرک (آب، برق و تلفن)، بازار فروش، مسائل مرتبط با مالیات، فضاسازی، زیباسازی و نصب تابلوهای راهنما، جاده دسترسی و مشکلات همپوشانی جاده موجود با مناطق مسکونی و جمع آوری زباله از جمله مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران بود.ک/1
2026 /679


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن