تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

السیسی: اگر مساله فلسطین حل شود، بسیاری از مسایل جهانی برطرف خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: السیسی: اگر مساله فلسطین حل شود، بسیاری از مسایل جهانی برطرف خواهد شد رم-ایرنا - "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر در دیدار با "متئو رنتزی" نخست وزیر ایتالیا در شهر رم ضمن تاکید بر نیاز به تشکیل دولت فلسطین گفت: اگر مساله فلسطین حل شود، بسیاری از مسایل جهان برطرف خواهد شد .


رییس جمهوری مصر که از روز گذشته (دوشنبه) در سفری 2 روزه برای دیدار با مقام های ایتالیایی در رم بسر می برد، دوشنبه شب در دیدار با نخست وزیر ایتالیا گفت: تروریسم در منطقه ضعیف نشده، بلکه برعکس در حال تقویت شدن بوده و رفع این امر نیاز به همکاری بیشتر ایتالیا و شرکای اروپایی دارد.
السیسی افزود: تروریسم آغاز شد زیرا امید مردم فلسطین از بین رفت. امروز اوضاع بسیار دشوارتر از گذشته است و اگر ما واقعا می خواهیم به ملت فلسطین یک امید بدهیم باید به آنها یک دولت داد و بر اساس این هدف باید نظرات جدیدی به اسراییلی ها ارایه کرد، زیرا اگر این مساله حل شود ، بسیاری از مسایل جهان حل خواهد شد .
رییس جمهوری مصر که برای جذب سرمایه گذاری خارجی به رم سفر کرده است، همچنین تضمین کرد که دولت مصر با توجه به تمام توافق هایی که تاکنون امضا کرده متعهد به تضمین امنیت شرکت های ایتالیایی در کشورش شده است.
بر اساس این گزارش، بی ثباتی سیاسی و ناامنی در مصر سبب شده است تا سرمایه گذاران خارجی این کشور را ترک کنند.
نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با مصر درخصوص حملات تروریستی هفته های اخیر، اظهار داشت که رم در کنار دولت مصر از هیچ تلاشی برای ثبات منطقه و مبارزه علیه تروریسم دریغ نخواهد کرد.
رنتزی با بیان این که مصر شریک استراتژیک اتحادیه اروپا است، گفت:به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا معتقدم، با اینکه مدیترانه مرز اروپا نیست اما قلب اروپا محسوب می شود و مصر نیز شریک استراتژیکی ما برای مقابله با مسایل منطقه است.
نخست وزیر ایتالیا همچنین نقش سازمان ملل را در بحران های شدیدتر مانند لیبی و در مدیریت پناهندگان اساسی دانست.
رییس جمهوری مصر روز گذشته همچنین با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها و جورجو ناپولیتانو همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت وگو کرد.
وی پیش از عزیمت به رم در گفت وگویی با روزنامه "کوریره دلاسرا" اظهار داشت: در این سفر از ایتالیا خواهم خواست به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا آنچه در مصر رخ می دهد و بویژه اهمیت ثبات در این کشور را به تمامی کشورهای اروپایی توضیح دهد. ما خواهان افزایش حجم سرمایه گذاری های ایتالیا نیز هستیم که البته ظرفیت آنها فراتر از سطح کنونی است.
رییس جمهوری مصر در پایان سفر خود به ایتالیا، عازم پاریس می شود تا با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی و مقام های دیگر این کشور دیدار کند.
اروپام*1*461 **1561**1010


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن