تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814654532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراكتور صدرنشين شد، دربي تماشاگرپسند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تراكتور صدرنشين شد، دربي تماشاگرپسند
نيمه اول ليگ برتر چهاردهم به پايان رسيده و هم تكليف قهرمان نيم فصل معلوم شده و هم برنده دربي.
نویسنده : شيوا نوروزي 


نيمه اول ليگ برتر چهاردهم به پايان رسيده و هم تكليف قهرمان نيم فصل معلوم شده و هم برنده دربي. در اين ميان هستند تيم‌هايي كه بيش از حد انتظار ظاهر شدند و برخي تيم‌ها نيز همچنان با بحران دست و پنجه نرم مي‌كنند. البته هنوز يك نيمه ديگر از رقابت‌هاي امسال باقي‌مانده و همه تيم‌ها اين فرصت را دارند تا جبران مافات كنند.

  اخراجي‌هاي 6
مثل هميشه مديران فوتبالي ايران كه اكثرا سررشته‌اي هم از فوتبال ندارند ثابت كردند كاسه صبرشان خيلي زود لبريز مي‌شود. اين مسئله را مي‌توان از اخراج‌هاي زودهنگام در اين فصل فهميد. آقاي گل جهان اولين سرمربي بود كه حكم اخراجش امضا شد؛ البته با جنجالي مثال‌زدني! اسپانسر پرسپوليس در اقدامي انتحاري كاري كرد هركاري بخواهد مي‌تواند انجام دهد. اخراج دايي و رحيمي نمونه‌اي از توانايي‌هاي سياسي است. هرچند كه دايي به اينگونه اخراج شدن افتخار مي‌كند اما گفته مي‌شود وزير ورزش نيز در اين تغييرات سهيم بوده است.
زلاتكو كرانچار نيز از جمله مربياني بود كه تصور نمي‌شد قيد سپاهان را بزند. نتايج ضعيف و اختلاف با مديران اين تيم موجب شد كرانچار چند ماه بيكاري را تحمل كند تا اينكه هدايت تيم اميد را برعهده بگيرد. نصرت ايراندوست نفر بعدي بود. سرمربي پيشين ملوان بعد از شكست مقابل استقلال مجبور به خداحافظي از نيمكت قوهاي سفيد شد؛ هرچند كه ايراندوست در اين مدت دست از مصاحبه كردن برنداشته است.  مسئولان گسترش فولاد نيز دست كمي از ديگر همتايانشان نداشتند. تنها تا هفته يازدهم صبر كردند و باخت به پديده بهانه خوبي بود تا حكم اخراج مهدي تارتار از تبريز زده شود. مجيد باقري‌نيا هم به سرنوشت چهار اخراجي ديگر دچار شد چراكه قعرنشيني نفت مسجد سليمان براي هواداران و مديران اين باشگاه غيرقابل تحمل بود. البته به اين جمع بايد منصور ابراهيم‌زاده را هم اضافه كرد؛ مردي كه در پايان نيم فصل حكم اخراجش از پيكان صادر شد.

  تضعيف قهرمان
مدافع عنوان قهرماني فصل را با شكست برابر تراكتورسازان آغاز كرد، شروعي بد كه خوزستاني‌ها اصلا انتظارش را نداشتند. اسكوچيچ كه در اين فصل جانشين حسين فركي موفق شده تا به اينجاي كار نتوانسته نتايج درخشان فصل گذشته را تكرار كند. فولادي‌ها حتي در دربي خوزستان نتيجه را به نفت مسجد سليمان واگذار كردند. ايستادن در رده چهارم جدول اصلا مطلوب هواداران اين تيم نيست. چهار تساوي و چهار باخت 20 امتياز را از دست فولاد در آورده است.

  پرواز تراكتور
قهرماني نيم فصل شيرين‌ترين اتفاقي بود كه براي تراكتورسازي رخ داد. رسول خطيبي از زماني كه هدايت تراكتورسازي را برعهده گرفت آرزوي صدرنشيني در سرداشت. لغزش استقلال و جا ماندن از كورس قهرماني فرصت خوبي بود براي قرمزهاي تبريزي كه صدر جدول را در تسخير خود درآورند. پيروزي سه بر يك برابر پرسپوليس از جمله بردهاي شيرين اين فصل تراكتورسازي است. تراكتورسازي در شرايطي نيم فصل نخست را با صدرنشيني به پايان رساند كه در چند بازي اخير خود عملكرد خوبي نداشت و در آخرين بازي نيز نتيجه را به نفت واگذار كرد. تراكتورسازان اميدوارند امسال طلسم ناكامي‌هاي خود را بشكنند و جام را با خود به تبريز ببرند.

  سرخابي‌هاي متزلزل
هم پرسپوليس و هم استقلال امسال با حواشي زيادي دست و پنجه نرم كردند. هر دو تيم كه فصل را با تغييرات مديرعاملي شروع كردند. اين وسط آبي‌ها توانستند انسجام نسبي خود را حفظ كنند ولي قرمزها خيلي زود تغيير سرمربي و مديرعامل را تجربه كردند. استقلال بعد از چند هفته صدرنشيني تا رده پنجم سقوط كرد و پرسپوليس هم تا پيش از دربي جايگاهي بهتر از هشتمي نداشت. برد در دربي به سرخپوشان كمك كرد تا در پايان نيم فصل يك پله بالاتر بيايند. شكست مقابل فولاد، ملوان، تراكتورسازي، سپاهان و سايپا نتايجي است كه علي دايي و حميد درخشان از ابتداي فصل گرفته‌اند. اميرقلعه‌نويي هم در آخرين بازي مقابل پرسپوليس كم آورد تا هواداران خواهان بركناري‌اش شوند. آبي‌ها دراين فصل مثل حريف سنتي خود پنج باخت را متحمل شده‌اند.
البته نكته قابل توجه در خصوص سرخابي‌ها دربي رفت بود كه برخلاف دو فصل قبل برنده داشت و بازي گل‌دار و زيبايي از آب درآمد، ديداري كه هر چند سرخ‌ها فاتح آن شدند اما براي هر دو تيم چيزي از پيروزي كم نداشت تا نقطه درخشاني باشد بر پايان نيم فصل اول.
 
 ميلياردرهاي ناكام
از زماني كه پيكان تصميم گرفت با هزينه ميلياردي در ليگ چهاردهم شركت كند براي خريد مهدي رحمتي اقدام كرد. دروازه‌بان ناراضي استقلال كه ديگر نمي‌توانست با ژنرال كار كند تصميم به ترك اردوگاه آبي گرفته بود و براي رحمتي كجا بهتر از پيكان؛ تيمي كه حاضر شد براي گرفتن دروازه‌بان جديد خود يك ميليارد و نيم پول خرج كند. البته پيكان‌سواران تصور مي‌كردند در صورت تبديل شدن به يك تيم ميلياردي مي‌توانند سري در ميان سرها درآورند اما كسب 17 امتياز و قرار گرفتن در رده يازدهم جدول رده‌بندي نهايت تلاش شاگردان ابراهيم‌زاده بوده. نكته جالب اين است كه پيكان هم به استقلال باخته و هم به پرسپوليس!

  فانوس به دستان
نفت مسجد سليمان و ملوان فانوس به دستان نيم فصل اول بودند. نفتي‌ها اصلا تصور نمي‌كردند در پايان هفته پانزدهم اوضاعشان تا اين اندازه بحراني باشد. همانطور كه درابتدا اشاره شد نيمكت تيم خوزستاني يك بار دستخوش تغييرات شده اما آمدن مكوندي هم كمكي به بهبود شرايط نكرد. از سوي ديگر ملوانان هم در باتلاق سقوط دست و پا مي‌زنند و ميسيلوويچ هم نتوانسته تغييري در شرايط ملوان ايجاد كند. در حال حاضر قوها از 15 بازي خود تنها 9 امتياز گرفته‌اند و از ابتداي فصل فقط يك بار طعم پيروزي را چشيده‌اند. مسجد سليماني‌ها هم با 13 امتياز گزينه بعدي سقوط به دسته پايين هستند. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه گسترش، راه‌آهن، استقلال خوزستان و حتي پيكان در صورتي كه فكري به حال خود نكنند نيز به منطقه خطر سقوط مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن