تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803325275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه وزارت نفت برای جلوگیری از سوزاندن و هدررفت 20 میلیون مترمکعب گازهمراه نفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با اعلام فراخوان فروش گازهای مشعل: برنامه وزارت نفت برای جلوگیری از سوزاندن و هدررفت 20 میلیون مترمکعب گازهمراه نفت تهران - ایرنا- سوزانده شدن روزانه حدود 20 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در مشعلهای میادین نفتی، ایران را به سومین کشور در هدردهی و سوزاندن این گاز گرانقیمت تبدیل کرده است، اما شرکت ملی نفت با اعلام فراخوان عمومی برای فروش گازهای مشعل در نظر دارد، این فلرها را برای همیشه خاموش کند.


به گزارش ایرنا، هم اکنون در مجموع میدان های خشکی و دریایی، حدود 20 میلیون مترمکعب گاز در حال سوختن است که با بهره برداری از طرح های بخش خصوصی و راه اندازی واحدهای جدید ان.جی.ال همه گازهای همراه میدان های نفتی بزودی جمع آوری می شود.
پیش از این مشتاقعلی گوهری معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، اظهار داشت: کمتر از یک فاز استاندارد پارس جنوبی (تولید هر فاز استاندارد پارس جنوبی معادل 25 میلیون مترمکعب در روز است)گازهای همراه میدان های نفتی دریایی و خشکی در حال سوختن است.
بانک جهانی در سال گذشته، ایران را پس از روسیه و نیجریه، سومین کشور در هدردهی و سوزاندن گازهای همراه معرفی کرد.
گازهای همراه، محصول جانبی تولید نفت هستند که همراه نفت ازمخازن استخراج می شود، اما بجای انتقال به پالایشگاه ها، سوزانده می شوند.

** فراخوان برگزاری مزایده جمع آوری گازهای همراه نفت
از برنامه های جدید شرکت ملی نفت برای جلوگیری از سوختن گازهای مشعل، اعلام فراخوان عمومی است که در پی اعلام این فراخوان مقرر شده نخستین جلسه توجیهی روز چهارشنبه (فردا) با حضور متقاضیان برگزار شود.
قرار است در این جلسه توجیهی به همه پرسشهای متقاضیان در مورد میدان ها و فرآیند مزایده پاسخ داده شود.
متقاضیان واجدشرایط خرید گاز برای هرگونه بهره گیری از این گازها از جمله احداث واحدهای تولید برق می توانند درخواست ها، مدارک و مستندهای لازم برای شرکت در مزایده را براساس "دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان خرید گازهای مشعل" تا روز جمعه (١٩ دی ماه) به شرکتهای فرعی ذیربط خود ارسال کنند.
شرکتهای فرعی نیز براساس دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان، مدارک و مستندها دریافت شده است و همچنین قیمتهای پیشنهادی از سوی متقاضیان برای خرید گازهای مشعل را بررسی و در نهایت نتیجه نهایی و اسامی برندگان مزایده را روز شنبه (٢٥ بهمن ماه) اعلام می کنند.
پس از اعلام اسامی برندگان مزایده، قرارداد فروش گازهای مشعل با متقاضیان منتخب از سوی شرکتهای فرعی شرکت ملی نفت ایران (از روز دوم تا بیستم اسفندماه)، امضا می شود.
علی کاردر معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران پیش از این، مزایده فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی را قانونی و برد - برد عنوان و تصریح کرده بود: قیمت پایه مزایده از سوی وزارت نفت مشخص می شود، لذا متقاضیان براساس نرخ پایه مزایده وزارت نفت، نرخهای مدنظر خود را اعلام می کنند.
معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران حجم کل گازهای مشعل مورد مزایده را حدود 20 میلیون مترمکعب در روز اعلام کرده و گفته بود: بیشترین گاز مشعل مورد مزایده مربوط به سکوی فروزان با حجم حدود 5 میلیون مترمکعب گاز است.
به گفته وی، زمانبندی اجرای پروژه تبدیل گازهای مشعل به محصولات با ارزش افزوده، یک سال در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که سرمایه گذار بتواند زودتر از یک سال پروژه را به اتمام برساند، به ازای هر ماه، 30 درصد کل قیمت به آن تخفیف داده می شود.
کاردر خاطرنشان کرده بود که هر دو طرف قرارداد (بخش خصوصی و شرکت ملی نفت ایران)باید حداقل80 درصد گاز مشعل را معامله کنند بدین معنا که اگر سرمایه گذار در شرایطی خواستار 80 درصد گاز مشعل شد، مانعی ندارد و در مقابل نیز اگر شرکت ملی نفت ایران در شرایطی توانایی تامین80 درصد گاز را داشت باز هم بلامانع است؛ در مجموع هر دو طرف می توانند در 20 درصد میزان گاز انعطاف داشته باشند.

** خاموش کردن 100 فلر تا پایان سال 93
پیش از این نیز، عباس رزمی رییس اچ.اس.ای شرکت ملی نفت در گفت و گو با ایرنا، از برنامه های شرکت ملی نفت برای خاموش کردن مشعل های گازی خبر داده و اظهار داشته بود: در سال 93، در صورت تامین اعتبارات حدود 100 فلر در مناطق نفتخیز خاموش شده و گاز همراه آنها صرف تزریق در میادین نفتی شود.
رییس اچ.اس.ای شرکت ملی نفت(بهداشت، ایمنی، محیط زیست) اضافه کرد: در مجموع 960 فلر در شرکت ملی نفت وجود دارد که تعدادی از آنها خاموش شده و برخی از آنها هنوز روشن هستند.
رزمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 فلر در مناطق نفتخیز خاموش شده و گاز خروجی آنها در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: در نظر داریم با خاموش کردن برخی مشعل ها، گاز خروجی آنها را به انرژی های نو تبدیل کنیم.
اقتصام(5)2022**1558


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن