تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلیس بدنبال ممنوع کردن پرداخت باج به آدم ربایان و گروه های تروریستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انگلیس بدنبال ممنوع کردن پرداخت باج به آدم ربایان و گروه های تروریستی است لندن – ایرنا - دولت انگلیس درچارچوب یک لایحه پیشنهادی، درصدد ممنوع کردن پرداخت باج به افراد و یا گروه های آدم ربا و تروریستی، به عنوان یک اقدام جدید علیه تروریست ها و گروه های افراطی است.


به گزارش ایرنا، وزارت کشور انگلیس براساس این لایحه، پرداخت پول توسط شرکت های بیمه مستقر در این کشور، برای آزادی افرادی که از سوی گروه های آدم ربا و تروریستی به ویژه گروه داعش، ربوده شده اند، ممنوع خواهد ساخت.
براساس تخمین سازمان ملل متحد ، گروه تروریستی داعش در سال گذشته میلادی، 28 میلیون دلار از طریق دریافت باج، درآمد داشته است.
دولت انگلیس امیدوار است که با اجرای این قانون، شرکت های بیمه و نیز خانواده قربانیان، از پرداخت باج به گروه های تروریستی و آدم ربا که یک منبع مهم درآمدی و مشوقی برای آنها شمرده می شود، باز دارد.
"ترزا می" وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه در سخنانی، ضمن اشاره به جزییات این لایحه، به تشریح ساز وکارهای جدید دولت این کشور برای مقابله با آنچه تهدیدات تروریستی می خواند، پرداخت.
وی گفت: موضع ما کاملا دراین خصوص روشن است، پرداخت باج به تروریست ها براساس قانون انگلیس و نیز قانون بین الملل ممنوع است وموافقت با تقاضای پرداخت پول از سوی گروه های تروریستی همانند داعش برای آزادی افراد به گروگان گرفته شده ، تنها می تواند زندگی افراد بیشتری را به خطر اندازد.
وزیر کشور انگلیس که در آغاز هفته اطلاع رسانی به مردم این کشور درباره آنچه مبارزه با تهدیدهای تروریستی خوانده می شود، سخن می گفت، عنوان کرد که قرار است این لایحه امنیتی و ضد تروریستی روز چهارشنبه آینده به رغم برخی مخالفت های صورت گرفته از سوی حزب لیبرال دمکرات ، منتشر شود.
براساس گزارش های منتشر شده ، دولت انگلیس در چارچوب این اقدامات جدید ضد تروریستی، همچنین از شرکت های اینترنتی خواهد خواست که اطلاعات لازم را به منظور شناسایی هویت افراد استفاده کننده از خدمات این شرکت ها حفظ و در اختیار دستگاه های ذیربط قرار دهند.
گفته می شود که اطلاعات ذخیره شده از سوی این شرکت ها، به نیروهای پلیس وسایر دستگاه اطلاعاتی و امنیتی این امکان را می دهد که بتوانند فعالیت های گروه های افراطی و تروریستی و نیز سایر مجرمین را در شبکه اینترنت ردگیری و آنان را شناسایی کنند.
"ترزا می" پیشتر گفته است که در صورت پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات عمومی انگلیس در ماه می سال آینده، به دستگاه ذیربط از جمله پلیس این کشور اجازه داده می شود مانع فعالیت گروه های تندرو شوند، حتی اگر آنها تهدیدی تروریستی نباشند.
به گفته وی، دولت محافظه کار درصدد دستیابی به قدرتی است که ضمن کنترل رسانه ها به ویژه سایت های اینترنتی، فعالیت گروه های افراطی را ممنوع کرده و مانع از پیوستن شهروندان این کشور به گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق با ضبط پاسپورت های آنان شود .
"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز اخیرا با بیان این اینکه لایحه جدید مبارزه با تروریسم تا اواخر نوامبر به پارلمان این کشور ارایه می شود، گفت براساس این لایحه افرادی که برای جنگ به سوریه و عراق رفته اند با ممنوعیت بازگشت به این کشور مواجه خواهند شد.
وی اضافه کرد: ضبط پاسپورت این افراد از سوی پلیس و ممانعت از سفر افراد مظنون به خارج ، از دیگر تدابیری است که برای مقابله با تهدیدات امنیتی ناشی از گروه داعش علیه مردم انگلیس، به کار گرفته خواهد شد.
درهمین حال منتقدین به این لایحه جدید ضد تروریستی، معتقدند اعمال این سازوکارها از جمله کنترل شبکه های ارتباطاتی چون اینترنت می تواند سبب مخدوش شدن حریم خصوصی مردم و سوء استفاده احتمالی از اطلاعات محرمانه بدست آمده از این طریق، از سوی دستگاههای امنیتی و پلیس شود.
اروپام** 1** 1552


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن