تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802582239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح خانه ملت جیبوتی با حضور لاریجانی/جیبوتی ها خوشحال از حضور ایرانی ها در کشورشان -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از سفر رییس مجلس به جیبوتی؛
افتتاح خانه ملت جیبوتی با حضور لاریجانی/جیبوتی ها خوشحال از حضور ایرانی ها در کشورشان

لاریجانی جیبوتی


رییس مجلس شورای اسلامی به منظور افتتاح ساختمان پارلمان کشور جیبوتی روز جمعه به این کشور سفر کرد. به گزارش خبرنگار مهر، رییس مجلس شورای اسلامی عصر جمعه در سفری یک روزه و نیمه عازم کشور جیبوتی شد. این سفر به منظور افتتاح ساختمان پارلمان کشور جیبوتی که به کمک مهندسان و آرشیتکت های ایرانی ساخته شده است، صورت گرفت.علی محمد بزرگواری، جواد نظری مهر و محمد مهدی مفتح سه نماینده ای بودند که لاریجانی را در این سفر همراهی می کردند. مدت پرواز تهران - جیبوتی چهار ساعت بود و در بدو ورود، لاریجانی مورد استقبال رییس مجلس ملی جیبوتی قرار گرفت.همچنین یکی از نمایندگان زن مجلس جیبوتی برای استقبال از خانم های حاضر در این سفر به فرودگاه آمده بود. این نماینده در اولین واکنش گفت که نگران نباشند و در این کشور خبری از  ابولا، بیماری شایعی که در کشورهای آفریقایی رواج یافته، نیست.رییس مجلس جیبوتی در مراسم استقبال گفت که کشور جیبوتی کشور بسیار کوچکی است و امیدوار است کشور بزرگ ایران به آن ها کمک کند.بازدید از ناو جماران و ناو شکن بوشهر، دو ناو ایرانی که برای تامین امنیت کشتی های ایران و سایر کشورها در نزدیکی باب المندب حضور دارند، اولین برنامه رییس مجلس شورای اسلامی بود که همان شب ساعت ده به وقت محلی صورت گرفت. دکتر لاریجانی با وجود خستگی سفر به دقت بخش های مختلف ناو را مورد بازدید قرار می داد.لاریجانی در سخنرانی کوتاهی که در جمع کارکنان این دو ناو داشت از خدمات و زحمات آن ها تشکر کرد.بعد از مراسم سخنرانی به درخواست یکی از امیران حاضر در ناو،  سربازان با علی لاریجانی عکس یادگاری گرفتند. اما تعداد نیروهای مشتاق گرفتن عکس یادگاری با رییس مجلس به حدی زیاد شده بود که به سختی می شد لاریجانی را در میان سربازان پیدا می کرد.
سفر لاریجانی
دو برادر دوقلو شیرازی نیز در میان سربازان بودند که اصرار زیادی داشتند از آن ها عکس گرفته شود.جیبوتی یکی از کشورهای بسیار کوچک آفریقا است، که اکثر مردم آن در فقر به سر می برند،در روز افتتاح سالن جدید نکات قابل توجه ای وجود داشت. در این کشور آداب دیپلماتیک به روال مرسوم همه کشورها وجود نداشت و  در  مکانی که برای افتتاح این مجلس در نظر شده بود، تعدادب صندلی در کنار هم قرار داده بودند و چادری روی ان کشیده بودند. ظاهرا در این کشور علاقه ای به هیچ گونه تشریفات و آداب دیپلماتیک وجود نداشت و همه چیز بسیار ساده برگزار می شد.دمای هوا در جیبوتی 32 درجه بالای صفر بود و تنها وسیله خنک کننده پنکه های بزرگی بود که باید محیط را خنک می کردند. نحوه پذیرایی نیز بسیار ساده بود و بارها شیرینی و شربت در میان مهمانان حاضر تعارف می کردند.مجری برنامه افتتاح دختر رییس مجلس ملی جیبوتی بود و حاضران مراسم در حین سخنرانی رییس مجلس و رییس جمهور زمانی که اسم جیبوتی می آمد دست می زدند و هورا می کشیدند.بر خلاف شیوه متداول، رییس مجلس و رییس جمهور این کشور، محافظی نداشتند .بعد از سخنرانی ها، نوبت به افتتاح مجلس رسید. مجلسی که با کمک جمهوری اسلامی ایران ساخته شده بود و در میان ساختمان های شهر بسیار خودنمایی می کرد، چرا که در شهر جیبوتی ساختمان بلند  و چند طبقه به ندرت دیده می شود.
سفر لاریجانی
 مشخص بود که حاضران در مراسم، بسیار از ساختمان مجلس خوششان آمده بود و مرتب از این ساختمان تمجدید می کردند.یکی از نمایندگان مجلس جیبوتی در گفتگو با خبرنگار مهر، از سیاست های جمهوری اسلامی ایران بسیار تشکر  کرد و گفت: ایران همواره کشور دوست و برادر ما است.این نماینده همچنین گفت: خوش به حال شما که در ایران زندگی می کنید. من دوست دارم به ایران بیایم.او که سنی مذهب بود همچنین تاکید داشت همسرش شیعه است و بسیار هم  از این مساله راضی است و معتقد بود نباید میان سنی و شیعه اختلاف وجود داشته باشد. به گفته این نماینده جیبوتی ها از حضور ایران در کشورشان بسیار خرسند هستند.بازار عکس یادگاری با ساختمان جدید پارلمان جیبوتی که شباهت به سالن اجلاس سران ایران داشت هم داغ داغ بود و ذوق و شعف زیادی میان نمایندگان جیبوتی دیده می شد.کاخ ریاست جمهوری یکی از دیگر از مقصد های لاریجانی بود، کاخ کوچکی که به نسبت سایر مکان های سیاسی اغلب کشورها ساده بود.در یکی از طاقچه های دیوارهای کاخ ریاست جمهوری یک صفحه قران نفیس و قدیمی دیده می شد که معنی فارسی در کنار آیات عربی اش داشت.بعد از ضیافت نهار رییس جمهور جیبوتی، که در هتل محل اقامت علی لاریجانی، که ظاهرا از معدود هتل های شهر بود، برگزار شد، لاریجانی با رییس مجلس یمن و سومالی نیز دیدار کرد.بازار سنتی و بافت شهر بسیار قدیمی و نشان از عدم توسعه این کشور داشت و ظاهرا با وجود فقر، قیمت همه چیز نیز بسیار گران بود. یکی از مردم می گفت که قیمت هر کیلو سیب درختی 35 دلار است.زبان مردم جیبوتی فرانسوی است و در مدارس این کشور نیز فرانسه به عنوان یکی از کتب اصلی است اما اغلب مردم با گویش های محلی و سومالیایی صحبت می کردند.علی رغم دریای زیبای این کشور اما آنچنان جای توریستی در شهر وجود نداشت و به نظر می رسد سالیان طولانی زمان نیاز است تا این کشور به توسعه اقتصادی مطلوب برسد. لاریجانی در پایان این سفر که بلافاصله بعد از سفر دو روزه وی به مشهد صورت گرفته بود  نزد خبرنگاران آمد و به آن ها خسته نباشید گفت و با آن ها عکس یادگاری گرفت.



دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن