تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819162871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز رزمایش کره جنوبی در حوالی جزایر مورد مناقشه با ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز رزمایش کره جنوبی در حوالی جزایر مورد مناقشه با ژاپن تهران-ایرنا- وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه از آغاز رزمایش نظامی در حوالی جزایر مورد مناقشه با ژاپن خبرداد.


به گزارش خبرگزاری کیودو، "ووی یونگ سئوپ" سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی طی یک گفت وگوی کوتاه خبری با اعلام این خبر گفت:این رزمایش سالانه برای حفاظت از یکپارچگی قلمرو کشورمان دربرابر هرگونه نیروی خارجی صورت می گیرد.
وی افزود این رزمایش غالبا با حضور نیروهای نظامی زمینی، دریایی و هوایی و نیز کشتی های گارد ساحلی این کشور صورت می گیرد اما این بار به دلیل وضعیت نامساعد جوی رزمایش سال جاری فقط با حضور نیروی دریایی برگزار می شود.
براساس این گزارش، رزمایش های نظامی کره جنوبی در حوالی این مجمع الجزایر که به زبان کره ای "دوکدو" و در ژاپنی "تاکه شیما" خوانده می شود، همواره با اعتراض دولت ژاپن همراه بوده است.
این جزایر تقریبا به فاصله ای برابر از مناطق خشکی دو کشور در دریای ژاپن واقع شده به طوری که در 211 کیلومتری استان شیمانه ژاپن و در 215 کیلومتری از خاک کره جنوبی قرار دارد.
جزایر "دوکدو" در واقع شامل دو کوه صخره ای است که سر از آب بیرون آورده اند و چندین کوه صخره ای کوچک نیز آنها را احاطه کرده اند.
کره جنوبی این جزایر را از سال 1950 میلادی تاکنون تحت کنترل خود دارد و هم اینک نیز یک نیروی گشت را به همراه یک بالگرد و نیز فانوس دریایی در این منطقه مستقر کرده است .
آساق*5 * 1450 *1446


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن