تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798258940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالن کوچک و غیراستاندارد، پاشنه آشیل جویباری ها در میزبانی از لیگ جهانی کشتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سالن کوچک و غیراستاندارد، پاشنه آشیل جویباری ها در میزبانی از لیگ جهانی کشتی ساری – ایرنا - نخستین دوره رقابت های کشتی لیگ جهانی در شرایطی از چهارشنبه این هفته در جویبار برگزار می شود که به نظر می رسد بر خلاف وعده های مسوولان برگزاری این رقابت ها ، همه زیرساخت های لازم از جمله سالن محل برگزاری، مهیای حضور سیل عظیم هواداران و مشتاقان کشتی جویبار نیست .


جویبار به عنوان یکی از شهرهای بسیار مستعد در کشتی ، قهرمانان فراوانی را به کشتی ایران و جهان معرفی کرده و اتحاد جهانی کشتی به درستی، این شهر را برای میزبانی از نخستین دوره لیگ جهانی در نظر گرفت .
از زمان اعطای این میزبانی به شهر جویبار ،مسوولان فدراسیون بارها مسوولان این شهر و مازندران را نسبت به تکمیل و احداث برخی زیرساخت های مورد نیاز آگاه کردند اما متاسفانه با وجود برخی اقدامات شایسته ، فکری به حال محل اصلی برگزاری مسابقات نشد .
در همه مسابقات کشتی که در این شهر برگزار می شود، سالن های محل برگزاری، مملو از تماشاگران مشتاق و علاقمندی است که ساعت ها از وقت خود را برای تماشای کشتی به عنوان اولین ورزش مورد علاقه خود صرف می کنند.
آن ها فقط به حضور در سالن های ورزشی جویبار اکتفا نکرده و در همه شهرهای مازندران و حتی خارج از مازندران برای تماشای کشتی جویباری ها حاضر می شوند .
شاهد این ادعا آن است که تیم های جویباری حاضر در لیگ برتر کشور در هیچ کدام از شهرها بدون تماشاگر و حامی نبود و همین مسئله، می تواند موجب نگرانی مسوولان برگزاری لیگ جهانی شود.
شدت این علاقمندی به گونه ای است که در زمان میزبانی تیم های جویبار در لیگ برتر کشتی، تماشاگران زیادی به دلیل نبود فضای کافی در سکوها ، پشت درهای سالن محل برگزاری می ماندند .
داستان لیگ جهانی اما به گونه دیگری است . به یقین علاوه بر کشتی دوستان جویباری، بسیاری از علاقمندان به کشتی از نقاط گوناگون مازندران خود را به جویبار خواهند رساند تا این کشتی ها را از نزدیک تماشا کنند .
معلوم نیست مسوولان برگزاری این مسابقات چه چاره ای برای جلوگیری از بروز مشکل ناشی از ازدحام جمعیت کرده و چگونه می خواهند سیل جمعیت معطل مانده در پشت درهای سالن را کنترل کنند .
بدون تردید همین مشکلات بود که رییس فدراسیون را مجبور به رسانه ای کردن این کمبودها کرد .
رسول خادم چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بابل گفته بود : امکانات و زیرساخت های ورزشی جویبار ، برای برگزاری یک رقابت بین المللی مطلوب و مناسب نیست اما اشتیاق فراوان مسوولین ورزشی و کشتی مازندران و کشتی خیز بودن این شهرستان ، موجب اعطای میزبانی نخستین دوره جام باشگاه های جهان به این شهرستان شد .
البته مسوولین جویباری با بهره مندی از ظرفیت برگزاری این رقابت ها ، با استفاده صحیح از بودجه های استانی،میلیاردها تومان را صرف احداث و تکمیل زیرساخت های شهری مانند جاده ها کردند اما متاسفانه در این میان توجهی به لزوم احداث سالن استاندارد برای برگزاری این گونه مسابقات نشد .
مدت زمان زیادی از واگذاری میزبانی لیگ جهانی کشتی آزاد به جویبار می گذرد اما متاسفانه در این مدت هیچ اقدامی برای ساختن یک سالن مناسب نشد و فقط در ماه های اخیر که روز به روز به زمان آغاز رقابت ها نزدیک تر می شد، جنب و جوش ها برای فراهم کردن استانداردهای مورد نیاز اتحادیه جهانی کشتی بیشتر شد .
فارغ از همه محاسن و معایبی که می توان برای این میزبانی متصور شد، در این زمان اندک باید همتی همگانی و استانی به
کار گرفت تا مازندران و شهر جویباراز این آزمون بزرگ،سربلند بیرون بیاید .
در کنار همه نقاط ضعفی که برای برگزاری این مسابقات می توان برشمرد، نباید به سادگی و آسانی از کنار فواید و نتایج مثبتی که می تواند این میزبانی برای ورزش و کشتی جویبار و مازندران به همراه داشته باشد،غافل شد .
یکی از این فواید، معرفی همه ظرفیت ها و پتانسیل های مازندران است .
فرصت دو روزه برگزاری این رقابت ها ، موقعیت بسیار مناسبی برای شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت ها ، آداب و سنن و برتری های ورزشی این استان و شهر جویبار است .
ویژگی هایی که تاکنون کمتر به آن ها توجه شده و چشم بینایی برای رصد کردن آن ها مشاهده نمی شد . در کنار آن ، جویباری ها از زمانی که به صورت جدی ، تدارکات برگزاری این مسابقات را آغاز کردند، پی به کمبودها و معایب زیرساختی شهر خود برده و تلاش کردند آن ها را یکی پس از دیگری برطرف کنند .
لمس این کمبودها از طرف مسوولان استانی و شهرستانی، موقعیت مناسبی را در اختیار شهر جویبار قرار داده تا از این طریق بتوانند کمبودهایی که رفع آن نیازمند گذشت سال های زیادی بود، در زمانی اندک و به بهانه برگزاری این رقابت ها برطرف کنند .
تغییرات مثبت رخ داده در شهر جویبار شامل فضاسازی های فراوان ، از جمله برکات میزبانی از این رقابت معتبر کشتی است .
اگر چه میزبانی از مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان ،مازندران را مجبور به پرداخت هزینه زیادی کرد اما بخش عمده از این بودجه ها از محل کمک های حامیان مالی و برای زیرساخت های ورزشی هزینه شد .
نخستین دوره مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان پنجم لغایت هفتم آذر جاری به میزبانی شهرستان جویبار برگزار می شود.
تیم های باشگاهی کشتی از کشورهای آمریکا، چین، کوبا، برونئی،افغانستان، مغولستان، بنگلادش ، مصر ، آذربایجان،سوریه، ترکیه ، زیمبابوه ، روسیه ، ترکمنستان و کنگو به همراه تیم های بیمه رازی ، گاز مازندران ، کفایتی مشهد و یک تیم از جویبار در این رقابت ها شرکت می کنند. ک/4
7331/506


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن