تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820786146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: نباید چوب لای چرخ اجرای پروژه ها گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قزوین: نباید چوب لای چرخ اجرای پروژه ها گذاشت قزوین-ایرنا- استاندار قزوین در نشست کمیسیون ماده 5 تاکید کرد: باید شهر را به خوبی مدیریت و مسایل آنرا ساماندهی کنیم و در این راستا نباید چوب لای چرخ اجرای پروژه ها گذاشت.


به گزارش ایرنا، "مرتضی روزبه" روز یکشنبه در این نشست افزود: باید با رعایت اصول و مقررات شهرسازی، اجرای مطلوب طرح های شهری که به نیازهای شهروندان پاسخ می دهد و رفاه بیشتر آنان را در پی دارد، را با جدیت کنیم.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به لزوم رعایت جدی اصول و مقررات شهرسازی در کاربری های عمومی از جمله مذهبی، خاطرنشان کرد: کاربریهای مذهبی نباید بهانه ای برای زیرپاگذاشتن اصول و مقررات شهرسازی باشند.
وی همچنین بر استفاده بهینه از زمین های عمومی در اختیار مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: اگر زمینی برای امور مذهبی تغییر کاربری انجام می شود، اولویت باید با ساخت مسجد باشد.
وی با اشاره به کمبود مسجد در برخی محلات قزوین، گفت: احیا و ساخت مساجد در محلات مختلف شهر قزوین از ضرورت ها و نیازهای مهم شهروندان محسوب می شود اما با این وجود در صدور مجوز و تغییر کاربری باید همه ضوابط و مقررات شهرسازی رعایت شود .
استاندار قزوین گفت: باید تمامی دستگاه ها و نهادها از مقررات و اصول تدوین شده در حوزه شهرسازی پیروی کنند تا با هرج و مرج و آشفتگی در ساماندهی و مهندسی شهری مواجه نشویم.
روزبه با اشاره به جایگاه حقوقی کمیسیون ماده 5، تاکید کرد: شان و جایگاه حقوقی این نهاد و کمیسیون باید همواره محفوظ بماند چرا که تصمیمات آن برای دستگاه ها و نهاد ها لازم الاجراست و هیچ نامه یا مکاتبه ای نمی تواند در مسیر اجرای تصمیمات آن خلل یا توقفی ایجاد کند.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت ساماندهی بافت های تاریخی متناسب با شرایط روز، اظهار داشت: بافت های تاریخی و سنتی را باید به گونه ای سامان داد که پاسخگوی نیاز شهروندان در شرایط فعلی باشد و در همین راستا از هرگونه طرحی که با مبنای این رویکرد توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بافت های تاریخی تهیه و ارایه شود باید استقبال و حمایت کرد.
این مسوول در پایان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین می تواند در طراحی و ارایه این گونه طرح ها از تجربیات سایر استان ها نیز استفاده کند.
کمیسیون ماده 5 کمیسیونی که به استناد ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور بررسی و تصویب طرح های تفصیلی و شهری و تغییرات بعدی آن ، در هر استان و مرکب از استاندار (به عنوان رییس و در غیاب ایشان معاونت عمرانی استانداری)، مدیر کل راه و شهرسازی استان (دبیر) ، شهردار ، رییس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر کل میراث و فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رئیس شورای اسلامی شهر مربوطه ( بدون حق رای ) تشکیل می گردند.
7392/ 614


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن