تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابهام در بازگشت امین به شهرداری زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابهام در بازگشت امین به شهرداری زنجان زنجان - ایرنا - به رغم گذشت 25 روز از استیضاح و عزل شهردار زنجان از سوی شورای اسلامی این شهر پس از نهمین نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه و اشاره به وجود برخی مشکلات در فرایندهای قانونی این امر، احتمال بازگشت محسن امین به عنوان شهردار زنجان قوت گرفت.


به گزارش ایرنا، شهردار زنجان عزل شد، این جمله پس ازجلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر زنجان در تاریخ ششم آبان به عنوان مهمترین خبردرراس اغلب سایت ها و نشریات این استان قرار گرفت، جلسه ای که پس از آن رییس شورای اسلامی شهر زنجان در نشست مطبوعاتی هیات رییسه شورای اسلامی شهر، گفت: اعضای شورای شهر زنجان از شهردار انتظار معجزه نداشتند اما عملکرد وی رضایتبخش نبود.
ضیایی اظهار کرد: مردم بر اساس قانون اقدام به انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر نموده و این اعضا نیز به عنوان نمایندگان مردم ملزم به پیگیری خواست ها و مطالبات شهروندان در چارچوب مدیریت شهری هستند، عدم ارایه پاسخ های قانع کننده در زمینه سوال های مطرح شده از سوی برخی از اعضای شورای اسلامی توسط شهردار سابق زنجان از جمله مولفه های تاثیرگذار در راستای استیضاح وی بوده است هرچند از ابتدا خواست اعضای شورای چهارم مبنی بر استیضاح شهردار زنجان نبود،اما متاسفانه نبود تعامل از سوی شهردار با اعضای شورا و عدم توجه به مصوبات شورا از دیگر موارد تاثیر گذار در راستای برکناری محسن امین شهردار سابق زنجان از سوی اعضای این نهاد مردمی بوده است.
وی بر اهتمام اعضای شورای اسلامی بر انتخاب و معرفی شهردار زنجان طی سه ماه فرصت قانونی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون شورا پس از برکناری شهردار می تواند تا انتخاب شهردار جدید یک نفر را به عنوان سرپرست معرفی کند که درهمین زمینه اصغر عزیزی به عنوان سرپرست شهرداری زنجان انتخاب شده است.
ضیایی ارایه برنامه ای جامع و کامل از سوی افراد در راستای توسعه شهر زنجان را از مهمترین معیارها برای انتخاب شهردار عنوان و تصریح کرد: قطعا وضعیت و سابقه فعالیتی افراد مبنی بر توانایی مدیریت شهری در انتخاب شهردار مد نظر قرار خواهد گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به عزم اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار کارآمد، افزود: شورای شهر اهتمام ویژه ای برای گزینش شهردار کارآمد جهت توسعه شهر و پیشبرد امور دارد و در این راستا با کار کارشناسی اقدام به بررسی سوابق افراد داوطلب برای شهرداری زنجان کرده وشهردار این شهر در مهلت قانونی از سوی اعضای شورا انتخاب و معرفی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این دوره از انتخاب شهردار، شورای اسلامی شهر از نامزدی داوطلبانه افراد برای شهرداری استقبال کرده است چرا که افرادی که برای شهردار شدن اعلام آمادگی می کنند قطعا از انگیزه ی مضاعفی نسبت به افرادی که از سوی شورای اسلامی برای اخذ رای معرفی می شوند برخوردار هستند ومذاکرات فرد به فرد از سوی اعضای شورای اسلامی شهر با 10 تا 13 نفر که کاندید تصدی مقام شهرداری زنجان شده اند ادامه داشته و در مهلت مقرر و قانونی سه ماهه شهردار زنجان انتخاب و در جلسه ای علنی با حضور خبرنگاران معرفی می شود.
ضیایی خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم کارها بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش می رود و جایی برای نگرانی شهروندان در زمینه مدیریت شهری وجود ندارد.
رییس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان نیز با نامناسب ارزیابی کردن فعالیت های شهرداری این شهر گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
رزاق محمدی با بیان اینکه از عملکرد شهردار سابق و مجموعه شهرداری راضی نیستم، افزود: طی یکسال از سپری شدم عمر شهرداری در دور چهارم شورای شهر فعالیت های درخور توجهی انجام نگرفته است.
وی متذکر شد: صرف احداث چند پارک محلی و ارایه خدمات جزیی که جزء وظایف ذاتی شهرداری بوده، فعالیت های شایانی انجام نشده است، شهرداری زنجان از فعالیت های متنی خارج و گرفتار حاشیه شده که رفع این امر نیازمند اهتمام و اقدامات عملی از سوی شورای اسلامی شهر است و عملکرد شهردار مبنی بر اتخاذ تصمیم و سپس اقدام برای گرفتن مصوبه از شورای اسلامی شهر قابل توجیه نیست.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان فعالیت های شهردار سابق زنجان در رفع مشکلات این شهر را ضعیف ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه آنگونه که باید توجهی از سوی شهردار سابق به مصوبات شورای اسلامی شهر و کمیسیون عمران و خدمات شهری نشد اما اهتمام و تلاش تمامی اعضای شورا برتوسعه و پیشرفت این شهر با به کارگیری نیروهای متخصص و دلسوز در بدنه مدیریت شهری است.
با توجه به حرف و حدیث های که پس از استیضاح شهردار زنجان که منجر به عزل وی توسط اعضای شورای اسلامی این شهر انجام شد، در نهمین نشست خبری استاندار زنجان،جمشید انصاری از وجود برخی اشکالات در فرایند قانونی بودن استیضاح شهردار زنجان خبر داد.
انصاری بر لزوم حاکیمت فرایندهای قانونی درروابط بین شورای شهر و شهرداری تاکید و اظهار کرد: بر اساس قانون شرح وظایف شوراها و نحوه انتصاب شهرداران، شورا این حق را دارد که شهردار را انتخاب نموده یا به وی تذکر داده و سوال کند یا اینکه شهردار را استیضاح کند.
وی تصریح کرد: فرمانداری زنجان به عنوان مرجع اولیه بررسی تصمیمات شورای شهر و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اشکالاتی بر فرایند قانونی استیضاح شهردار وارد کرده اند که بر اساس بررسی های اجمالی برخی از این اشکالات وارد بوده که این اشکالات به شورای شهر ابلاغ شده است و شورای اسلامی شهر نیز می تواند نسبت به اصلاح آن اقدام کند و در صورت اصرار بر مصوبه از سوی شورا، همچنین اصرار فرمانداری یا دفتر امور شهری و شوراها بر عدم رعایت فرایند های قانونی برای استیضاح شهردار مصوبه فوق در هیات حل اختلاف استان مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار زنجان گفت: قطعا تاکنون در تمامی مصوبات شورای شهر قانون حاکم بوده اما اگر آنطور که گزارش فرمانداری و دفتر امورشهری و شوراهای استانداری نشان می دهد این فرایندهای قانونی رعایت نشده باشد ، نتیجه استیضاح از نظر قانونی مورد قبول نیست و نسبت به ابطال آن اقدام می شود.
انصاری اضافه کرد: هیات حل اختلاف در قانون شوراها یک هیات پنج نفره به ریاست استاندار و عضویت دو نماینده شامل منتخبین مردم درمجلس شورای اسلامی، رییس کل دادگستری و یک عضو از شورای استان پیش بینی شده است که دارای اختیار قانونی در خصوص حل اختلاف بین شورای شهر و دستگاههای معترض به تصمیمات شوراست.
وی یادآورشد: تصمیم شورای حل اختلاف لازم الاجراست.
رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه در راستای استیضاح و عزل شهردار زنجان، مولفه های قانونی رعایت شده است، افزود: با بررسی هایی که طی بیش از پنج ماه گذشته انجام گرفته، اعضای شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با محسن امین به عنوان شهردار زنجان تعامل داشته و برای پیشبرد امور توسعه ای این شهر فعالیت کنند.
وی ادامه داد: پاسخ ایرادات گرفته شده نسبت به فرایند قانونی استیضاح از سوی شورای اسلامی شهر به فرمانداری ابلاغ شده و با اصرارطرفین بر مواضع خود، قطعا این پرونده به هیات حل اختلاف ارجاع داده شده و تعیین تکلیف می شود.
ضیایی ابراز امیدواری کرد فردی به نمایندگی از سوی شورای اسلامی شهر درهیات حل اختلاف حضور داشته باشد.
رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: فرایندهای قانونی در طرح استیضاح شهردار زنجان طی مرداد امسال رعایت و موضوع استیضاح به صورت کتبی به شهردار زنجان ابلاغ شد، هرچند مسکوت ماندن طرح استیضاح در آن مقطع زمانی دلیلی بر ملغی بودن استیضاح شهردار زنجان نبوده و استیضاحی که در آبان امسال منجر به عزل شهردار زنجان شددر راستای ادامه پروسه استیضاح شهردار زنجان در مرداد امسال بود.
به گزارش ایرنا از مجموع 13 عضو شورای اسلامی شهر زنجان 12 عضو موافقت خود را با استیضاح محسن امین شهردار زنجان طی جلسه ای غیر علنی در مرداد امسال عنوان کرده بودند که این امر با توجه به رایزنی های انجام شده در آن مقطع زمانی مسکوت ماند اما با ادامه فرایند عدم تعامل بین شورای و شهرداری، محسن امین شهردار زنجان در ششم آبان امسال با 11 رای از مجموع 12 عضو حاضر در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهرزنجان از سمت خود عزل شد.
7318/596


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن