تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819549789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به کار نشست کشوري غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۴۵ب.ظ)
آغاز به کار نشست کشوري غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان نشست کشوري غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان امروز به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي يزد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رشيد رمضاني معاون مرکز مديريت بيماري هاي غيرواگير وزارت بهداشت در نشست کشوري غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان با بيان اين که امروز موفقيت بزرگي در کشور در حوزه بيماري هاي غيرواگير داشته ايم، گفت: در اجراي برنامه غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان در همه استان هاي کشور موفق عمل کرده ايم.
وي افزود: هم اکنون بستر بسيارخوبي براي کنترل بيماري هاي غيرواگير در کشور داريم لذا بايد تلاش کنيم در اين حوزه فعاليت بيشتري داشته باشيم.
رمضاني با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ارتقاي سواد سلامت جامعه خاطرنشان کرد: امروز نيازمند تحولي مثبت و همکاري جدي در حوزه بيماري هاي غيرواگير در کشور هستيم.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي يزد نيز گفت: طرح غربالگري کم کاري تيروئيد نوزادان موجب کاهش خسارات و معلوليت هاي ناشي از اين بيماري در جامعه شد. اين طرح خدمات شاياني به خانواده هاي نوزادان کرده است.
محمدحسن لطفي افزود: اين برنامه يکي از بهترين و موثرترين برنامه هايي بود که بسيارموفق عمل کرده است.
وي با اشاره به دغدغه بيماري هاي غيرواگير در عصر حاضر افزود: گفته مي شود امروزه 66 درصد بيماري ها را بيماري هاي قلبي، سرطان ها و حوادث ترافيکي تشکيل مي دهند که علي رغم همه تلاش ها سلامت اجتماعي جامعه را به خطر مي اندازد.
عضوعيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد تغذيه ناسالم، استرس ها، کم تحرکي و استعمال دخانيات را از جمله چالش ها عنوان کرد و افزود: در اين حوزه ها نيز بايد اقدامات کنترلي مناسبي انجام دهيم، اين مهم به تنهايي از عهده متولي سلامت ممکن نيست بنابراين در اين مورد با همکاري آموزش و پرورش و همکاري هاي بين بخشي، اقدامات آموزشي موثري در اين استان در حال اجرا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن