تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805419449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل اعتباری صندوق هنر: دولت حق دخالت در هنر را ندارد/حضور افراد غیرهنرمند در جمع بیمه‌شدگان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرعامل اعتباری صندوق هنر:
دولت حق دخالت در هنر را ندارد/حضور افراد غیرهنرمند در جمع بیمه‌شدگان
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: برای رسیدن جایگاه واقعی اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ اعتقاد دارم که باید از دولتی‌ها فاصله گرفت و آن‌ها حق دخالت در هنر را ندارند.

خبرگزاری فارس: دولت حق دخالت در هنر را ندارد/حضور افراد غیرهنرمند در جمع بیمه‌شدگان



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز جامعه مطبوعات، اصحاب رسانه، هنرمندان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی، شاعران و نویسندگان میزبان مدیر عامل صندوق اعتباری هنر بودند. این نشست به دعوت محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و فرشید فلاح مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمان به منظور رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و هنرمندان صورت گرفت. این نشست نه تنها با تاخیر 40 دقیقه‌ای به دلیل عدم حضور به‌ موقع هنرمندان آغاز شد بلکه مکان آن از تالار عماد به اتاق جلسات تغییر یافت و این موضوع دلخوری عده‌ای را به دنبال داشت. غلامرضا خلیل‌ارجمندی در این نشست گفت: در اوایل دوره دولت هفتم صندوقی به نام صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف ارائه خدمات و رفع مشکلات آن‌ها تاسیس شد. وی افزود: این صندوق در سال 82 با مصوبه هیئت وزیران به ثبت رسید که تاکنون مهمترین خدمت ارائه داده در زمینه بیمه‌ای بوده است. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: رسیدگی به بحث اقتصاد فرهنگ و هنر برنامه‌ریزی‌های صحیح را می‌طلبد، بنده تاکنون در اقتصادهای پولی، بازار سرمایه، کلان و ... فعالیت داشتم اما بررسی اقتصاد هنر باید دقیق باشد.

حضور خیاط و مکانیک در جمع بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنرمندان وی یادآور شد: در ارشاد 40 موسسه فعالیت دارد که از این تعداد تنها فعالیت 2 موسسه شامل بنیاد رودکی به مصوبه مجلس و دیگری صندوق اعتباری هنر به مصوبه هیئت وزیران قانونی است. خلیل‌ارجمندی خاطرنشان کرد: زمانی که بنده مدیریت این صندوق را برعهده گرفتم افرادی از خدمات این صندوق در دولت گذشته بهره‌مند شدند که اصلا عضو این صندوق نبودند. علت تعطیلی صندوق‌های اعتباری هنر در استان‌ها وی افزود: این صندوق 35 میلیارد تومان بدهی داشت و لیست 60 هزار نفره بیمه‌ای در صندوق اعتباری هنر ثبت شده بود که در میان آن‌ها خیاط و مکانیک هم به چشم می‌خورد و عده‌ای از مسئولان صندوق‌های استانی بستگان خود را بیمه این صندوق کرده بودند. مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه برای روند وام و بیمه هنرمندان قوانین مزاحم درست شده بود، گفت: نخستین اقدامی که در رفع این معضل انجام دادم تعطیل شدن صندوق‌های اعتباری هنر در استان‌ها بود.

سوءاستفاده از سربرگ صندوق اعتباری هنر در استان‌ها خلیل‌ارجمندی اظهار کرد: با کمال تاسف در برخی از استان‌ها شاهد سوءاستفاده مدیران این صندوق‌ها از سربرگ صندوق اعتباری هنری بودیم که حتی با استفاده از آن به وام گرفتن اقدام می‌کردند. وی افزود: برای من حفظ شئونات یک هنرمند و خبرنگار بسیار مهم است که صندوق را از حالت حمایتی صرف به توانمندسازی هنرمندان ارتقا دهیم. دولت حق دخالت در هنر را ندارد مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه هنر کلیشه‌ای نیست که عده‌ای بخواهند برای آن فرمول تعریف کنند، گفت: در جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که دولت حق دخالت در هنر را ندارد، هرگاه حاکمیت بخواهد هنر را به تصویب برساند در واقع کار را خراب می‌کند. وی افزود: در جلسات و برنامه‌ها هنرمند را تشویق کرده و به او لقب مفاخر می‌دهند اما در هنگام ارائه تسهیلات با او مانند یک فرد معمولی رفتار می‌کنند و از او وثیقه و ضامن و ... می‌خواهند.

مگر ارشاد به هنرمندان پول می‌دهد که طلبکار هم می‌شود خلیل‌ارجمندی اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه در خور شان هنرمند باید از دولتی‌ها فاصله گرفت و نهایت دیدارها این باشد که هنرمندان استانی دور یک میز با مدیرکل‌ ارشاد خود یک نهار و شامی صرف کنند. وی افزود: ارشاد نباید در مسائل هنرمندان دخالت کند، مگر ارشاد به هنرمندان پول یا خط می‌دهد که از آن طرف این همه مطالبه دارد. صدور کارت هنر برای شناسایی هنرمندان خلیل‌ارجمندی با اشاره به صدور کارت هنر گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور براساس این کارت طبقه‌بندی و شناسایی می‌شوند و این کارت علاوه بر اینکه عضو شتاب است به عنوان شناسنامه فرد شامل شناسه هنری است که ما خدماتی از جمله بیمه‌ای را به او ارائه می‌دهیم. وی افزود: در صندوق اعتباری هنر افرادی بیمه شدند که من یک کپی شناسنامه هم از آن‌ها ندارم، وقتی پیگیری می‌کنم به من می‌گویند فهرست معرفی‌شدگان از سوی ارشاد برای بیمه شدن افراد بوده است. مدیر عامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: در اقتصاد ما سهم فرهنگ و هنر همان سه نقطه‌ای است که انتهای ارائه خدمات به بخش‌های صنعت و کشاورزی و ... آوردند.

شورای هنر به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود وی با اشاره به راه‌اندازی و برگزاری شورای هنر از 2 هفته دیگر به ریاست رئیس جمهور عنوان کرد: اقتصاد، فرهنگ و هنر پایه اقتصاد ملی ماست و باید به جایی رسید که جایگاه و شان هنرمندان تعریف شود تا به دنبال آن رفع خودبه‌خودی مشکلات مالی آن‌ها را هم شاهد باشیم. خلیل‌ارجمندی تاکید کرد: در سازمان تامین اجتماعی به دلیل بدهی‌ها و مشکلاتی که وجود داشت تا پایان سال تنها 400 عضوگیری بیمه‌ای صورت می‌گیرد و از سال جدید بنا به تعریف برنامه بودجه بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه در این سازمان پیگیری می‌شود. این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون نیز برای عضویت افراد در این صندوق بالغ بر 150 هزار پیامک، تبلیغ و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته است و بارها مهلت آن را تمدید کردیم. قطع بیمه‌ها ناشی از بدهی‌ها بوده است وی افزود: تاکنون نیز افرادی که بیمه بودند، بیمه آن‌ها قطع نشده است مگر به دلیل عدم پرداخت‌ها بوده که سیستم به‌ طور خودکار آن‌ها را حذف می‌کند. خلیل‌ارجمندی به بحث بیمه تکمیلی و حمایت‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: اگر هنرمندی در سایت ثبت‌نام و مبلغ را واریز و کد رهگیری را دریافت کرده باشد، بیمه او وصل شده است.

به گزارش فارس، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در پایان قول‌های مساعدی از جمله بیمه شدن 100 نفر از اصحاب رسانه کرمان در سازمان تامین اجتماعی، 100 وام پنج میلیون تومانی و حمایت‌های مالی برای برگزاری جشنواره‌ها، جایزه‌های ادبی و نمایشگاه‌ها در کرمان را داد. وی معرفی افراد واجد شرایط را مستلزم امضا و تایید پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و امضا و ابلاغ فلاح مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ کرمان عنوان کرد. در پایان نیز اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر به برخی از مشکلات این مجموعه اشاره کردند و رسیدگی به آن‌ها و اجرایی شدن قانون برای حمایت را خواستار شدند. انتهای پیام/80028/م40

93/09/01 - 16:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن