تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی به کوهنوردان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشدار هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی به کوهنوردان تبریز - ایرنا - هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی به کوهنوردانی که قصد صعودهای زمستانی به ارتفاعات این استان دارند در خصوص لزوم رعایت نکات ایمنی هشدار دارد.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی این هیات، با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف و باران، هیات کوهنوردی استان از کوهنوردان خواست با رعایت نکات ایمنی، قبل از صعود از مسیر صعود اطلاع کسب و با هماهنگی هیات اقدام به صعود کنند.
این هیات به کوهنوردان توصیه کرد در حین صعود پوشاک کافی و لباس مناسب فصل را به همراه داشته باشند و قبل از صعود از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاع حاصل کنند.
آگاه کردن خانواده، نزدیکان یا دوستان از جزییات زمانی و مکانی صعود و برگشت، استفاده از مسیرهای مشخص و پاکوب شده جهت صعود و فرود، زمان بندی مناسب جهت به پایان رساندن برنامه قبل از تاریکی هوا، به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه ای کوهستان، کمکهای اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، گوشی همراه و اشراف داشتن بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک از دیگر توصیه های این هیات به کوهنوردان است.
خودداری از صعود انفرادی، همراه بودن با گروه و افراد مجرب، پرهیز از اجرای برنامه هایی که فراتر از توانایی جسمی، فنی و روحی است، خودداری از رفتن به ارتفاعات تا 72 ساعت پس از بارش برف (به لحاظ احتمال ریزش بهمن)، استفاده از لباس هایی با رنگ های واضح (قرمز، زرد و فسفری)، توجه به علائم هشدار دهنده، تابلوهای راهنمای مسیر، هشدارهای افراد مجرب، امدادگران و افرادی که از ارتفاع برمی گردند، فراگیری آموزش های کوهنوردی و همراه داشتن شماره تماس ارگان های امدادرسان منطقه دیگر نکاتی است که کوهنوردان در صعودهای زمستانی باید رعایت کنند.
7233/587


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن