تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805531262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهادی هم در تیررس پیامک های تخریبی قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرهادی هم در تیررس پیامک های تخریبی قرار گرفت تهران- ایرنا- روزنامه «اعتماد» امروز - شنبه- با درج اینکه «مخالفان، وزیر مقبول را هم بی نصیب نگذاشتند»، نوشت: ناامیدی منتقدان دولت باعث عقب نشینی آنها نشده است: در میان استقبال نمایندگان از گزینه جدید رییس جمهوری برای وزارت علوم موج ارسال پیامک به تلفن همراه نمایندگان برای تخریب محمد فرهادی هم آغاز شده است. موجی که ایرنا از «گسترده تر» شدن آن نسبت به دفعات قبل خبر داده است.


موضوع ارسال پیامک تخریبی به تلفن همراه نمایندگان را «احمد شوهانی» نماینده ایلام نیز در گفت وگو با «اعتماد» تایید می کند، با این تفاوت که توضیح می دهد: «تعدد پیامک های رسیده علیه آقای فرهادی کمتر از دفعات قبل بود و به نظر می رسد مخالفان ایشان بر خلاف زمان معرفی آقای نیلی یا دانش آشتیانی چندان امیدی به تاثیرگذاری این دست اقدامات ندارند.» رویه ارسال پیامک به تلفن همراه نمایندگان از زمان معرفی کابینه یازدهم به مجلس اندک اندک آغاز شد، اما در روزهای قبل از استیضاح رضا فرجی دانا شکل دیگری به خود گرفت و قبل از بررسی صلاحیت نیلی احمدآبادی و دانش آشتیانی به اوج خود رسید. تا آنجا که مخالفان دولت برای دور کردن دانش آشتیانی از کرسی وزارت حتی یک شب قبل از معرفی رسمی او به دولت، کار ارسال پیامک به نمایندگان را آغاز کردند. در آن روزها محمدرضا تابش به «اعتماد» گفته بود که این پیامک ها از سوی «یک خبرگزاری رسمی» و همین طور «مجموعه یی که خود را یک تشکل دانشجویی معرفی می کند»، برای نمایندگان ارسال شده است. شاید آن روزها خیلی از نمایندگان در موضع همدلی با این دست پیامک ها و اقدامات بودند، حداقل رای آنها به وزرای پیشنهادی چنین چیزی را نشان می داد. اما حالااین اتفاق در حالی رخ داده که نمایندگان از همان لحظه معرفی فرهادی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی رای مثبت شان را با فرستادن «صلوات» نشان داده اند. بعد از آن هم حتی سرسخت ترین مخالفان وزرای پیشنهادی قبلی در مقام مدافع محمد فرهادی موضع گیری کردند. تا حالاتقریبا هیچ اظهارنظری مبنی بر مخالفت جدی با فرهادی مطرح نشده و تنها نمایندگانی چون الیاس نادران و روح الله حسینیان به برخی «ابهامات» اشاره کرده اند، آن هم در حالی که اذعان می کردند احتمال رای آوردن فرهادی «زیاد» است.

* فرهادی در تیررس پیامک ها
در این فضا روز گذشته غلامعلی جعفرزاده، نماینده عضو فراکسیون رهروان به ایرنا خبر داد که مخالفان اقدامات خود را برای حمله به گزینه جدید وزارت علوم آغاز کرده اند. او تصریح کرد: «این رویه نشان می دهد نیت ناپاکی در میان است و عده یی با بی تقوایی و شیطنت خاصی عمل می کنند.» وی با اشاره به معرفی فرهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «روحانی با اهتمام ویژه و در دقیقه ٩٠ فرهادی را به عنوان وزیر پشنهادی خود معرفی کرد که بلافاصله نیز جو مثبت و خوبی در مجلس فراهم شد مبنی بر اینکه غائله وزارت علوم ختم به خیر شود.» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: «بلافاصله و از دقایقی بعد از معرفی فرهادی، برخی سایت ها و خبرگزاری های شروع کردند به ارسال پیامک و پرونده سازی برای آقای فرهادی که تا دیروز با وجود اینکه مسوولیت ملی در کشور داشته، هیچ مطلب سوئی از او منتشر نمی شد.» وی درباره محتوای این پیامک ها و پرونده سازی ها علیه فرهادی توضیح داد: «با توجه به اینکه خط قرمز مجلس جریان فتنه است و مقام معظم رهبری هم تاکید کرده بودند که باید مرزبندی با جریان فتنه مشخص شود، این پیامک ها با بی تقوایی و شیطنت خاصی در راستای آن است که بگوید فرد معرفی شده در راستای همان گزینه های قبلی است و تعمدا فضایی ایجاد می کنند که به نمایندگان ذهنیت خاصی را القا کنند.» این نماینده مجلس گفته: «از لحظه معرفی فرهادی و ظرف چند ساعت گذشته، جریان پیامک های منفی علیه فرهادی در جهت تشویش اذهان نمایندگان شروع شده و ادامه دار است که اگر جلوی آن گرفته نشود، در هفته آینده بیشتر خواهد شد لذا لازم است مسوولان امر دخالت کنند.» جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه دولت در معرفی وزیر همراهی کرده ادامه داده: «حاشیه ساختن یعنی بلند شدن بوی نفاق و راه افتادن قصه دیگری.»

* پیامک های محدود برای وزیر مقبول
اصل موضوع ارسال پیامک های تخریبی علیه وزیر ارشاد را احمد شوهانی، نماینده نزدیک به جریان اصلاحات در مجلس نیز تایید می کند، اما وی در گفت وگو با «اعتماد» تاکید دارد که حجم این دست اقدامات نسبت به دفعات قبل کمتر شده و ارسال این پیامک ها محدود به روز بعد از معرفی وزیر بوده است. شوهانی می گوید این پیامک ها از همان مراکزی که قبلادر جریان معرفی نیلی احمدآبادی و دانش آشتیانی اقدام به ارسال پیام های منفی برای نمایندگان می کردند ارسال شده است. با این وجود ارزیابی او این است که این بار هم مثل دو گزینه قبلی مجلس از قبل تصمیم خود را گرفته و چنین اقداماتی تاثیری در آن ندارد، البته تصمیم مجلس در قبال معرفی فرهادی بر خلاف گزینه های قبلی مثبت است. شوهانی همچنین تاکید دارد که «تعداد پیامک های مثبت در جهت حمایت از آقای فرهادی بسیار بیشتر از پیامک های منفی بوده اند. اما همین تعداد کم هم باید کنترل شوند. چون در حقیقت حاوی مطالبی هستند که آنها را نمی توان نقد نامید، بلکه در دایره ترور شخصیت قرار می گیرند.» بهانه اصلی مخالفان دولت برای برکناری فرجی دانا و همین طور عدم اعتماد به نیلی و دانش آشتیانی به حواشی اتفاقات سال ٨٨ برمی گشت. حواشی ای که بعد از معرفی فرهادی نیز قدری مطرح شد، اما جدیت دفعات قبل در آن دیده نمی شد. از جمله الیاس نادران و روح الله حسینیان گفته بودند که محمدفرهادی باید بعد از حضور در مجلس درباره اتفاقات سال ٨٨ نیز «موضع گیری» و «شفاف سازی» کند. ساعاتی بعد از معرفی وزیر پیشنهادی جدید خبرگزاری نسیم نیز نامه یی مربوط به سال ٨٨ را منتشر کرد و مدعی شد که فرهادی به همراه تنی چند از اصلاح طلبان آن را در تابستان سال ٨٨ امضا کرده اند و این گونه پای پنجمین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم را به مسائل بعد از انتخابات ٢٢ خرداد باز کرد. اما این اقدامات در روزهای پنجشنبه و جمعه مورد استقبال چندانی قرار نگرفت و حتی در سخنان منتقدان سرسخت دولت نیز تکرار نشد.

* دورخیز برای فشار به فرهادی در قامت وزیر علوم
با این وجود شوهانی معتقد است که همین تلاش های محدود برای تخریب وزیری که رای آوردنش از پیش مشخص است، نشان از آن دارد که فرهادی بعد از حضور در وزارت علوم باید منتظر فشارهای سیاسی مشابهی باشد که ٩ ماه متوجه رضا فرجی دانا بود. شوهانی می گوید: «با وجود همه شعارهایی که داده می شود، وزارت علوم از دیدگاه همه جریان های سیاسی یک مجموعه مهم با کارکردهای سیاسی مشخص است و به همین دلیل بعید است یک وزیر نزدیک به جریان اصلاحات در این وزارتخانه به راحتی از سوی اصولگرایان تحمل شود.» با این همه او می گوید که فرهادی قطعا تا پایان دولت یازدهم در مقام وزیر علوم باقی می ماند و مخالفان دولت نخواهند توانست یک وزیر دیگر را از این مجموعه برکنار کنند. او معتقد است موج اصلی حمله به محمد فرهادی، نه قبل از بررسی صلاحیت او بلکه بعد از رفتنش به این وزارتخانه شروع خواهد شد تا به هر تقدیر «قدری از فضای هشت سال دولت احمدی نژاد در دانشگاه ها حفظ شود.» شاید پیامک هایی که جعفرزاده و شوهانی از ارسال آنها به نمایندگان خبر داده اند، نقطه شروع پروژه جدیدی برای فشار به وزارت علوم با مدیریت فرهادی باشد.

* عباس عبدی مطالب منتشره علیه خود و فرهادی را تکذیب کرد
عباس عبدی طی یادداشتی کوتاه، مطالب منتشرشده علیه خود و فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم را کذب دانست. در یادداشت این فعال سیاسی آمده است: «اکنون که آقای دکتر فرهادی به عنوان گزینه جدید وزارت علوم برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده است، گفته می شود که قرار است از متن مرتبط با سال های پیشین علیه آقای دکتر فرهادی سوء استفاده
شود. از آنجا که نام بنده هم در ذیل این نامه هست توضیح زیر را ضروری دانستم تا نیازی به توضیح آقای دکتر فرهادی و سایرین نباشد. بنده در زمان رای اعتماد به آقای دکتر نجفی برای نخستین بار از وجود چنین نامه یی مطلع شدم. هر چند هر فرد آشنایی با سیاست بر حسب سیاق نوشته و مجموعه یی که نام شان در ذیل متن آمده متوجه جعلی بودن آن می شود، علی هذا مجددا تاکید می شود که بنده به عنوان کسی که نامش در ذیل نامه آمده هیچگاه در جریان انتشار آن نبوده ام و از برخی دیگر از افرادی هم که نام شان هست پرسیدم به کلی اظهار بی اطلاعی می کردند و به نظر می رسد که موضوع به کلی جعلی است زیرا اگر واقعی بود در قراردادن نام افراد در ذیل نامه رضایت همه آنان را کسب می کردند. اینجانب اجازه قراردادن نامم بدون کسب رضایت قبلی در زیر متونی که حتی با آن موافقم را به کسی نمی دهم چه رسد به متنی که واجد این ویژگی نیست. طبیعی است اگر در همان زمان انتشار امکان اطلاع از اصل نامه از مجاری رسمی همچون مطبوعات وجود می داشت، اقدام به تکذیب آن می کردم. با توجه به اینکه بنده در موقعیت قرار گرفتن در پست و مقام نیستم امیدوارم که از تکذیبیه بنده نیز سوء تعبیر نشود.»

* برای نمایندگان مجلس چه پیامکی ارسال شد؟
طی روزهای گذشته پیامک های متنوعی برای نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی علوم ارسال شده است. متن یکی از این پیامک ها به شرح زیر است: «آقای دکتر محمد فرهادی، فردی فاقد تخصص در حوزه ریاست بر وزارت علوم می باشند. ایشان با فشار زیاد دولت و پیش از آنکه استعلام صلاحیت مبنی بر احراز این پست را کسب نمایند در جایگاه فعلی خود قرار گرفته اند. شایعاتی که در خصوص تایید ایشان وجود دارد کاملاکذب بوده و هیچ سندیت عقلی و منطقی ندارد.»
منبع: اعتماد
اول**1368**


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن