تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801939249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شطرنج ابزاری برای پرورش ذهن کودکان/ خانه شطرنج همدان جوابگوی علاقه مندان نیست -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد/
شطرنج ابزاری برای پرورش ذهن کودکان/ خانه شطرنج همدان جوابگوی علاقه مندان نیست

مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور


همدان - خبرگزاری مهر: در حالیکه يادگيری شطرنج توانايی هايی چون تفکر منطقی، برقراری ارتباط و خلاقيت را در کودکان افزايش می دهد اما در همدان ظرفیت لازم برای پذیرش افراد و آموزش شطرنج فراهم نیست زیرا خانه شطرنج همدان حداکثر تا سقف ۸۰ نفر می تواند پذیرای علاقه مندان باشد که محدود است. به گزارش خبرنگار مهر، شطرنج یک بازی دونفره است و جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، تمرکز و خلاقیت و بالا بردن ضریب هوشی از جمله منفعت های ورزش مذکور هستند چراکه شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌ گیری بالا دارد همچنین انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد بطوریکه ورزش شطرنج به “بازی پادشاهان” معروف است. در این ورزش مغز به کار گرفته می ‌شود تا حرکات حریف برای حمله پیش ‌بینی شود و هر چقدر که مطالعات بیشتری درباره مغز انجام می‌ شود مشخص می ‌شود که ورزش شطرنج ابزاری برای تقویت توانایی‌ های مغزی است.
مسابقات شطرنج
شطرنج‌ بازی کردن ابتکار را افزایش می‌دهد کماابنکه مطالعات بر روی دانش ‌آموزان که یک روز در هفته شطرنج بازی می ‌کردند و مقایسه آن‌ ها با افرادی که یک روز در هفته با کامپیوتر کار می‌کردند یا فعالیت‌ های مختلف دیگری انجام می ‌دادند نشان داد افرادی که شطرنج بازی می ‌کنند ذهن خلاق ‌تری نسبت به دیگران دارند. میزهای شطرنج در پارک ها افزایش پیدا کندرئیس هیئت شطرنج استان همدان در همین خصوص و در خصوص وضعیت ورزش شطرنج در همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت شطرنج همدان اظهار داشت: در استان همدان نزدیک به ۲۰۰ شطرنج باز سازمان یافته که به طور مستمر با هیئت در ارتباط باشند در حال فعالیت هستند. احمد علی بابایی افزود: اما به طور فصلی و غیر سازمان یافته چندین برابر این تعداد به طور آماتور در این رشته فعالیت دارند. وی با اشاره به پتانسیل این رشته در همدان گفت: این ظرفیت و پتانسیل در شهر همدان وجود دارد که در جای جای این شهر خانه شطرنج داشته باشیم.
بازی شطرنج در پارک
رئیس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه به شهرداری همدان پیشناهد شده که در مناطق چهارگانه شهرداری به هیئت شطرنج استان همدان فضا داده شود تا هیئت بتواند امکانات بازی شطرنج را در این مکان ها برای عموم مردم فراهم کند، گفت: باید میزهای شطرنج در سطح پارک های همدان افزایش داشته باشد.وی یادآور شد: شطرنج ورزشی است که بسیار کم هزینه است و می تواند دو نفر را در کوچکترین فضا ساعت ها مشغول کند. شطرنج به بدنه مهدکودک ها و آموزش و پرورش ورود پیدا کندرئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به فواید این رشته گفت: شطرنج باعث رشد مغز و ذهن و بروز تفکر، خلاقیت و نوآوری در افراد می شود به همین علت می بینیم که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در این زمینه ورود پیدا کرده تا ذهن کودکان خود را پرورش دهند. بابایی با بیان اینکه شطرنج باید به بدنه کودکستان ها و آموزش و پرورش ورود پیدا کند بیان کرد: این رشته ورزشی باید در قالب فوق برنامه و یک برنامه کمک درسی فوق العاده وارد بدنه آموزش کشور شود. وی عنوان کرد: شطرنج ذهن دانش آموزان را درگیر می کند که در طول محصل بودن راحت بتوانند مسئله ها را حل کنند چون ذهن پویا و جستجوگر می شود. رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به لزوم تفاهم نامه با آموزش و پرورش گفت: دو بار با مدیرکل آموزش و پرورش صحبت داشته ایم تا در مناسبت روز دانش آموز مسابقه ای را برگزار کنیم.
افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر
بابایی افزود: ما به دنبال این هستیم در مناسبت های مختلفی مسابقاتی داشته باشیم که در تقویم ورزشی هیئت روزهای دانش آموز، دانشجو، معلم و ... دیده شده است. وی با اشاره به تفاهم نامه با بهزیستی بیان کرد: به دنبال تفاهم نامه با بهزیستی استان بودیم تا از این طریق بتوانیم شطرنج را به بدنه کودکستان ها وارد کنیم.رئیس هیئت شطرنج استان همدان افزود: با فرا رسیدن فصل سرما عملا حیات مهدکودک ها غیر قابل استفاده می شود و باید کودکان در فضایی کوچک با اسباب بازی ها سرگرم شوند که این موضوع می تواند کسل کننده باشد اما شطرنج می تواند در فضای کوچک کودک را تا ساعت ها سرگرم نگه دارد. بابایی با بیان اینکه آموزش شطرنج در کودکستان ها باید با آموزش مربیان کارت دار و رسمی هیئت شطرنج استان همدان صورت بگیرد گفت: مربیان هیئت شطرنج استان همدان به صورت کلاسیک و علمی کودکان را آموزش می دهند که باعث دلزدگی آنها نشود و به شطرنج علاقه مند شوند چون اگر قرار باشد این آموزش توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود تاثیر منفی خواهد گذاشت و فکر کودک را نسبت به شطرنج منفی خواهد کرد. وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به سرانجام نرسید بیان کرد: ما گفتیم هر مهدکودکی که بخواهد خانه شطرنج خود را فعال کند می تواند از هیئت شطرنج کمک بگیرد یعنی ۵۰ درصد ما حل شد اما ۵۰ درصدی که باید آنها برای این موضوع قدم بر می داشتند خیر. رشته شطرنج به المپیاد ورزشی مدارس وارد شودرئیس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه شطرنج وارد المپیاد ورزشی مدارس شود گفت: ما این پیشنهاد را به آموزش و پرورش می دهیم که  آموزش و پرورش مسابقات شطرنج برگزار کند و هیئت شطرنج استان همدان حاضر است تمامی این مسابقات را مدیریت کند.
افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر
بابایی افزود: آموزش و پرورش فراخوان مسابقات را اعلام کند ما می توانیم بگوییم کدام مدرسه، کدام ناحیه و منطقه در این مسابقات برتر بوده اند و تمام نفرات برتر این مسابقات و نتایج را اعلام خواهیم کرد. فضای خانه شطرنج همدان جوابگوی علاقه مندان نیستوی با اشاره به فضای خانه شطرنج همدان گفت: این فضا حداکثر تا سقف ۸۰ نفر می تواند پذیرای علاقه مندان باشد که محدود است. رئیس هیئت شطرنج استان همدان افزود: اگر فضای بزرگتری داشتیم مجبور نبودیم که مسابقات اوپن ابن سینا را در مریانج برگزار کنیم به همین علت ما دست یاری به سوی اداره کل ورزش و جوانان استان دراز می کنیم که فضای بیشتری را در اختیار ما قرار دهند. بابایی با اشاره به فعالیت شهرستان ها گفت: ملایر و نهاوند از شهرستان های فعال ما هستند همچنین در شهرستان های فامنین و اسدآباد افراد توانمندی حضور دارند اما به علت نداشتن فضای مناسب فعال نیستند و رزن و تویسرکان نیز غیر فعال هستند. وی خاطرنشان کرد: هیئت شطرنج استان همدان تا جایی که توان داشته باشد به هیئت های شهرستانی کمک می کند و ارتباط خوبی با شهرستان ها داریم و هر از چندگاهی از هیئت ها دعوت می کنیم که هم اندیشی با حضور آنها داشته باشیم. رئیس هیئت شطرنج استان همدان با درخواست از خانواده ها بیان کرد: ما به پدر و مادر توصیه می کنیم حتما یک شطرنج در خانه داشته باشند و کودکان خود را با آن آشنا کنند این وسیله نه هزینه زیادی بر دوش خانواده ها می گذرد نه مکان زیادی در منزل اشغال می کند همچنین توپ نیست که کودکان با شوت کردن آن به وسایل خانه صدمه بزنند. وی یادآور شد: توصیه ما این است از سن ۵ سالگی کودکان را با این ورزش آشنا کنند اما زیر این سن معمولا توصیه نمی شود با این کار خانواده می توانند بهترین کمک برای ما باشند و استعدادیابی در منازل آغاز شود.      
 




شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن