تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش سهم انتقال ایدز از طریق روابط جنسی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش سهم انتقال ایدز از طریق روابط جنسی


به دلیل موج دوم اپیدمی HIV در بین معتادان تزریقی و زندانیان و ورود مواد محرک و روان گردان در مقوله الگوی اعتیاد کشور، در سال های اخیر سهم موارد جدید انتقال اچ آی وی از طریق روابط جنسی غیر ایمن و افزایش ابتلای زنان، مسئولان را بسیار حساس تر کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب گفت: موج سوم بیماری ایدز و انتقال عمودی به این معنی است که مادر باردار مبتلا به ویروس اچ آی وی این بیماری را به نوزاد خود منتقل می‌کند.

 دکتر عباس صداقت افزود: برای اینکه بتوانیم توفیقاتی که در دهه گذشته در برنامه‌های کنترل HIV داشته‌ایم را حفظ کنیم باید با حساسیت بیشتر به آگاه سازی و حساس کردن همه مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان و گروه‌های پر خطر توجه کنیم.

صداقت گفت: انتظار داریم در این زمینه ارگان های دیگر نیز به کمک وزارت بهداشت بیایند و کانال‌های ارتباطی با مردم بخصوص جوانان را قوی‌تر کنند.

وی به دستاوردهای کشور در خصوص کنترل بیماری ایدز اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت تلاش کرده است که امکانات لازم برای افزایش دسترسی به آزمایش‌ها، مشاوره، مراقبت و درمان و نظام تشخیصی HIV را در کشور فراهم کند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تمام کشور مراکز بیماری های رفتاری وجود دارد و مراکز تشخیص سریع HIV با تاکید بر بخش‌های غیر دولتی و خصوصی در کشور راه‌اندازی شده است.

صداقت افزود: برای افزایش دسترسی به کانال‌های ارتباطی جمعیتی ما انتظار داریم سایر سازمان ها مانند سازمان آموزش وپرورش و حلال احمر نیز وارد عمل شود و همچنین رسانه ملی، رسانه‌های استانی و شبکه‌های اجتماعی و خبری باید به نوعی خودشان را متعهد بدانند که کمک کنند تا این بیماری چند وجهی را تحت کنترل دربیاورند.
 


شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن