تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798464911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندی اعلام کرد: افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا 2 سال دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آخوندی اعلام کرد: افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا 2 سال دیگر
وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال توسط بنیاد مستضعفان و وزارت راه خبر داد و اعلام کرد: قطعه اول این آزادراه تا دو سال دیگر تکمیل و افتتاح می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، عباس آخوندی که همراه معاون اول رئیس جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از روند ساخت قطعه یک آزادراه تهران - شمال بازدید کرد، گفت: ساخت آزادراه تهران - شمال از زمان دولت دوم آقای هاشمی مورد توجه بوده است که با طول 121 کیلومتری خود موجب کاهش 66 کیلومتری مسیر، افزایش ایمنی، صرفه جویی در مصرف سوخت و موجب آسایش مسافران می شود.


پیشرفت 47 درصدی قطعه اول آزادراه

آخوندی با اشاره به اینکه آزادراه تهران - شمال با توجه به گران قیمت بودن آن سه دوره حیات داشته است که امروز برای بار سوم این پروژه با رستاخیز جدید مواجه شده است، توضیح داد: این پروژه چهار قطعه دارد که قطعه اول به طول 32 کیلومتر موجب کاهش بیش از 60 کیلومتر از مسیر می شود و بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی دارد. این قطعه در حال حاضر بیش از 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای ساخت قطعات دو و سه اظهار کرد: افزایش ظرفیت جاده چالوس مورد نیاز منطقه است و این برنامه همزمان با عملیات ساخت آزادراه اجرایی می شود.

قطعه چهار آزادراه بدون تکمیل به اصرار دولت قبل افتتاح شد

وی افزود: قطعه چهار آزادراه تهران - شمال که در دولت قبل با اصرار زیر بار ترافیک رفته است، 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید برای تکمیل آسفالت، خروجی ها و ایمن سازی آن اقدام لازم صورت گیرد و انجام کامل این پروژه در دستور کار قرار دارد.

آخوندی گفت: نیاز داریم برای حفظ باغات کن در تهران تدبیر داشته باشیم و این موضوع در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد تا از دستبرد به باغات کن که برای حفظ آن نیاز به عزم جدی وجود دارد؛ جلوگیری شود.

تفکیک ترافیک باری و سواری از خروجی آزادراه به جاده چالوس

وی اظهار کرد: بر اساس برآورد، روزانه 25 هزار بار ترافیکی از خروجی آزادراه، وارد چالوس می شود که نحوه توزیع این ترافیک مهم است و از بنیاد مستضعفان با توجه به اینکه پروژه را به صورت «طراحی، ساخت و اجرا» در دست دارد، در خواست می کنیم که در این موارد تجدید نظر کند.

آخوندی ادامه داد: تفکیک ترافیک باری و سواری در این مسیر به علت اینکه نزدیک ترین محور اتصال دریای شمال به خلیج فارس است باید مورد توجه قرار گیرد تا ایمنی لازم تامین شود.

تکمیل آزادراه 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مردم 18 سال مرتب خبرهایی در مورد این پروژه شنیده اند و برآوردها این است که با قیمت های فعلی تکمیل این آزادراه نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که شامل هزار میلیارد تومان در قطعه یک، 8500 میلیارد تومان در قطعات دو و سه و 30 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه چهارم لازم است که هزینه افزایش ظرفیت جاده چالوس نیز هزینه هایی را در بر دارد.

وی ابراز کرد: آزادراه تهران - شمال پروژه ای گران قیمت است و تاکنون فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته و برای اینکه تعهد بی جا نداشته باشیم اولویت ما تکمیل قطعه یک، افزایش ظرفیت جاده چالوس و تکمیل قطعه چهار است و ساخت قطعات دو و سه در برنامه قرار دارد.

خرسندی از توجه بنیاد مستضعفان به تکمیل آزادراه تهران - شمال

آخوندی با خوش بینی نسبت به ورود رئیس بنیاد مستضعفان به این پروژه که سابقا وزیر راه و ترابری بوده و به توسعه راه ها علاقه مند است، گفت: امیدوارم توجه شخصی وی موجب تسریع در اجرای این پروژه شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه جدی خروجی های تهران و گزارش این وزارتخانه در هیات وزیران یادآور شد: روزانه 110 هزار تردد در مسیر کرج به قزوین تردد دارند که بیش از دو برابر ظرفیت آن است. همچنین در محور قم روزانه 50 هزار تردد صورت می گیرد و محورهای فیروزکوه و هراز و جاده امام رضا در وضعیت فوق العاده سنگین از لحاظ ترافیک قرار دارند و در ایامی در سال با راه بندان مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: چاره ای نداریم تا قسمتی از ترافیک جاده ها را به ریل منتقل کنیم و مسیرهایی که روزانه بیش از 100 هزار تردد دارند از نظر ترافیک ریلی مقرون به صرفه خواهند بود اگرچه نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد.

تجدید قرارداد با پیمانکار چینی براس ساخت قطعه اول آزادراه

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای تکمیل قطعه یک، تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان انجام شده و با پیمانکار چینی تجدید قرارداد شده است که کار ساخت پل ها و تونل ها را به اتمام برسانند و بقیه کار توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود.

آخوندی در ادامه اعلام کرد: تلاش بر این است که تمام کف این جاده به صورت بتن غلتکی با استفاده از فناوری های نوین با رویه ای از قیر که کاهش صدا را در پی دارد اجرا شود.

وی افزود: یکی از مباحث مهم خروجی آزادراه در تهران حفظ باغات کن و کنترل و توزیع ترافیک در چالوس است که امیدواریم با کمک شریک پروژه (بنیاد) بتوانیم فضایی جدید و فصلی جدید را در اجرای این پروژه داشته باشیم.





منبع: ایسنا


۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن