تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور سه مظنون به برنامه ریزی تروریستی در دادگاهی در لندن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حضور سه مظنون به برنامه ریزی تروریستی در دادگاهی در لندن لندن – ایرنا- سه مظنون که گفته می شود درصدد برنامه ریزی برای یک اقدام تروریستی بوده اند، عصرپنجشنبه در دادگاه بدوی "وست مینستر" در مرکز لندن حضور یافتند.


به گزارش ایرنا،"ربکا موندی" یک مقام دادستانی انگلیس گفته است که این افراد در حالی که قصد سربریدن یک مامور دولتی داشته اند،دستگیر شده اند.
براساس گزارشهای منتشر شده، "نادر علی سید" 21 ساله ،" یوسف شاه سید" 19 ساله و "حاسب همایون" 27 ساله بعد از حضوری کوتاه در دادگاه وست مینستر که در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، به بازداشتگاه منتقل شدند.
هنوز درباره جزییات موارد اتهامی این افراد که از جوامع مسلمان انگلیس هستند و از زمان بازداشت، برای اولین بار در دادگاه حضور می یابند، گزارشی منتشر نشده است.
به گزارش تارنمای روزنامه دیلی تلگراف، این سه نفر که گفته می شود قصد داشتند با چاقو سر یک مامور دولتی را در یکی از خیابانهای انگلیس ببرند، در زمان حضورشان در دادگاه دایم در حال خنده بودند.
براساس این گزارش، آنها به همراه یک نفر دیگر در روز ششم نوامبر و یکی روز قبل از "یکشنبه یادبود" که مربوط به بزرگداشت قربانیان جنگ جهانی دوم بود، از سوی پلیس ضد تروریسم انگلیس دستگیر شدند.
این سه نفر تا زمان حضور در دادگاه جنایی در لندن که قرار است در چهارم دسامبر تشکیل شود، همچنان در بازداشت باقی خواهند ماند.
فردی دیگر که همزمان با این سه نفر دستگیر شده بود، روز شنبه گذشته ظاهرا بدون وارد شدن هیچ اتهامی به وی، آزاد شده است.
یک سخنگوی اسکاتلندیارد ششم نوامبر از دستگیری 4 نفر در لندن و حومه آن از سوی واحد ضدتروریسم پلیس انگلیس، به اتهام برنامه ریزی برای عملیات تروریستی خبر داده بود هر چند اشاره ای به جزییات این برنامه ریزی نکرد.
روزنامه سان بدنبال دستگیری این افراد، به نقل از منابع آگاه نوشت: پلیس انگلیس توطئه برای ترور ملکه انگلیس در جریان مراسم "روز یکشنبه یادبود" در لندن، کشف و خنثی کرده است.
این روزنامه نوشت: افرادی که ششم نوامبر توسط پلیس در لندن و حومه آن دستگیر شده اند، در نظر داشتند در جریان این مراسم با چاقو به ملکه انگلیس حمله کنند.
مراسم "روز یکشنبه یادبود"، به منظور تجلیل از نظامیان انگلیسی و جامعه کشورهای مشترک المنافع که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست داده اند، در محل "برج لندن " قلعه ای تاریخی و در سمت شمال رود تیمز، با حضور ملکه انگلیس و سایر مقامات ارشد این کشور برگزار شد.
روزنامه "سان" و سایر روزنامه های انگلیس از جمله دیلی تلگراف نوشتند که پلیس متروپلیتن لندن با همکاری دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی پنج) ضمن دستگیر مظنونین، چند محل در ارتباط با این افراد را مورد تفتیش قرار داده است.
پلیس انگلیس در برابر شایعات مطرح شده در ارتباط با افراد دستگیر شده تنها گفته است: " این بازداشتها و بازرسی ها در چارچوب تحقیقی درباره تروریسم افراط گرایان انجام شده است."
پلیس ضدتروریسم انگلیس تاکنون در چند مرحله از جمله در سوم مهرماه گذشته و همزمان موافقت مجلس عوام این کشور با مشارکت هوایی انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در عراق، اقدام به دستگیری شماری از مظنونین کرده است.
برخی از منابع محلی عنوان کرده اند که ترس از حملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده که پلیس ضدتروریسم انگلیس در بالاترین سطح آماده باش از زمان بمب گذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.
به گفته مقامهای انگلیس، برآورد می شود حداقل 500 شهروند این کشور برای پیوستن به گروههای افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه و عراق رفته اند و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند.
گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تکفیری و افراطی، دست پروردههای غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است.
اروپام** 4** 1552 *1370*


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن