تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804441844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش سهمیه آرد نانواییهای کرمانشاه/ بهینه سازی مصرف یا خوشحالی دلال؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کاهش سهمیه آرد نانواییهای کرمانشاه/ بهینه سازی مصرف یا خوشحالی دلال؟ کرمانشاه - ایرنا - تعدادی از صاحبان نانوایی شهر کرمانشاه از اینکه سهمیه آردشان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی کم شده است، گلایه دارند و می گویند که برای جبران کمبودها ناچارند دست به دامن دلالان شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از مالکان نانوایی های شهر در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: مصرف هر 10 روز نانوایی ما که در مسیر اصلی و پرتردد شهر نیز قرار دارد به 200 کیسه هم می رسد در حالی که سهمیه ما را تا سقف 135کیسه هم کاهش داده اند.
وی که خواست نامش اعلام نشود، اظهار کرد: برای این کار دلیل خاصی هم به ما اعلام نشده و با توجه به اینکه ما تا ساعت هفت و نیم شب پخت داریم، ناگزیر باید آرد مورد نیاز را از بازار آزاد و از واسطه ها بخریم.
این مالک نانوایی گفت: آرد سهمیه ای را هر کیسه 40 کیلوگرمی 23 هزار و 350 تومان از شرکت غله تحویل می گیریم این در حالیست که برای تامین آرد مورد نیاز و جبران کسری روزانه، هر کیسه آرد را از دلال به نرخ 38 هزار تومان خریداری کنیم.
نانوادار دیگری هم از اینکه سهمیه وی کم شده، گلایه داشت و خواستار توجه متولیان به ظرفیت کاری نانوایی ها و تخصیص متناسب آرد شد.
"احمدی" گفت: برخی نانوایی ها تا ساعت پنج عصر کار می کنند و چون در کوچه ها و مسیرهای کم تردد هستند، از این ساعت به بعد تعطیل می کنند ولی آیا باید نگاهی یکسان میان نانوایی های با پخت بالا و ساعات کاری بیشتر با این گونه واحدها در تخصیص سهیمه آرد وجود داشته باشد؟
به گفته یکی دیگر از نانوایان شهر، برخی از نانوایی ها به صورت عمد یک روز در هفته علاوه بر روز تعطیل قانونی شان را تعطیل می کنند و بهانه شان هم خرابی دستگاه و امثال آن است.
وی افزود: همین یک روز تعطیلی باعث می شود تا دست کم 10 کیسه آرد این واحدها به دلالان فروخته شود و بدین ترتیب دست دلالان از آردهای این گونه خریداری شده یا حتی آردهای کارخانه های آرد استان پر می شود و ما هم ناگزیریم برای تامین آرد مورد نیازمان دست به دامان این واسطه ها شویم.
از یکی از این نانوایی داران کرمانشاهی خواستم که شماره تلفن یکی از دلالان را اعلام کند که تا بعنوان خریدار آرد با او تماس بگیریم و از ماهیت قضیه مطلع شویم، اما پاسخ این بود که این دلالان مشتریان خود را دارند و به هر تماس ناشناسی هم حاضر نیستند پاسخ دهند از ترس اینکه مبادار "لو" بروند!

** توضیحات مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه

"مظفر رحمت آبادی" در این مورد به خبرنگار ایرنا، گفت: در حالی که میانگین مصرف سرانه آرد در کشور هشت کیلوگرم است اما در استان کرمانشاه، سرانه مصرف 10 کیلوگرم می باشد و این یعنی مصرف سه هزار و 500 تا چهار هزار کیلوگرم آرد بیشتر از متوسط کشور در یک روز.
وی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی برای واقعی کردن مصرف و هدفمند کردن استفاده از آرد اقدام به راست آزمایی ساعات کار و میزان مصرف آرد نانوایی های شهر کرمانشاه کرده و در این راستا نتایجی به دست آوردیم که نشان از این می داد، میزان آرد اختصاص یافته با میزان پخت برابر نیست.
رحمت آبادی گفت: برخی نانوایی ها که در کوچه ها قرار دارند و فروش چندانی هم ندارند و متاسفانه همین واحدها اقدام به فروش آردی که بعنوان سهیمه دریافت کرده اند، می کنند که این کار ظلم به مصرف کننده و بیت المال است.
به گفته رحمت آبادی، شرکت غله و خدمات بازرگانی سهمیه آرد را کم نکرده بلکه با متخلفین برخورد کرده و هر روز نیز بازرسان این اداره از نانوایی ها سرکشی و اقدام به راست آزمایی در مورد میزان آرد تخصیصی و میزان پخت می کنند و مبنای عمل هم براساس گزارش های این بازرسان می باشد.
وی در عین حال، گفت: شرکت غله از نانوایی هایی که در مسیرهای پرتردد قرار دارند و مشتریان زیادی نیز دارند، حمایت خواهد کرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در پاسخ به این سووال که دلالان آرد را از کجا تامین می کنند، گفت: متاسفانه مقداری از آردی که در دست دلالان است به دلیل تخلف برخی نانوایی ها و فروش سهمیه به آنان تامین می شود و مقداری دیگر هم از کارخانه های آردی که در اصل باید برای بخش صنعت آرد تولید کنند، فراهم می شود.
وی هر دوی این حالت ها را غیرقانونی عنوان کرد.
یادآوری می شود که براساس اعلام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در18 شهریور امسال، 604 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده بود که در مقایسه با سال گذشته دارای 67 درصد افزایش می باشد.
این در حالیست که به گفته رحمت آبادی، نیاز استان کرمانشاه به گندم 300 هزار تن می باشد و مازاد گندم ها نیز به سایر استان ها از جمله اصفهان و تهران فرستاده می شود.
گزارش از یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
571/567


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن