تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799120611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشکنی بحرینی ها در مسیر برگزاری جام خلیج فارس در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشکنی بحرینی ها در مسیر برگزاری جام خلیج فارس در عراق گناوه- ایرنا- بحرینی ها با مطرح کردن مسایل غیر واقعی تلاش می کنند در مسیر برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات فوتبال جام خلیج فارس در بصره عراق کارشکنی کنند.


به گزارش ایرنا از رسانه های عربی، بر اساس توافقی که در نشست اخیر سران فدراسیون های کشورهای شرکت کننده در بیست و دومین دوره مسابقات جام خلیج فارس به عمل آمد، شهر بصره عراق در صورت لغو تحریم فوتبال این کشور از سوی فیفا، به عنوان میزبان دوره آتی این رقابت ها در اوایل 2016 خواهد بود.
اما رییس کمیته ملی المپیک بحرین با گذشت سه روز از این توافق، چهارشنبه شب
در یک گفت و گوی جنجالی با شبکه الدوری قطر مدعی شد که عراق شرایط برگزاری این مسابقات را ندارد.
شیخ عیسی بن راشد که سابقه مشارکت در سرکوب قیام مردمی بحرین را دارد در این گفت و گو اظهار داشت: چگونه در شهری که هر چند دقیقه یک بمب منفجر می شود و تعدادی کشته و مجروح می شوند می توان این تجمع بزرگ را برگزار کرد.
وی همچنین مدعی شده است که هر تیمی در این شرایط دشوار در عراق بازی کند با تحریم های فیفا مواجه می شود زیرا هنوز تحریم ها علیه عراق برداشته نشده و این کشور نمی تواند میزبان تیم های ملی فوتبال باشد.
سپ بلاتر رییس فیفا اخیرا در دیدار با مقامات ورزش عراق گفته بود که در کنگره آتی فیفا در زوریخ، مسئله رفع تحریم ها علیه فوتبال این کشور را مطرح خواهد کرد و به عراقی ها برای برداشته شدن تحریم ها قول مساعد داده است.
اما رییس فدراسیون فوتبال عراق نیز در گفت و گو با شبکه الدوری قطر نسبت به صحبت های سؤال برانگیز این مقام بحرینی واکنش نشان داد و آنرا دروغ و بی اساس دانست.
عبدالخالق مسعود گفت: شهر بصره یکی از امن ترین شهرهای عراق است و ادعای وجود انفجار و ناامنی دراین شهر کاملا بهانه جویی و کارشکنی است.
وی ادامه داد: اظهارات شیخ عیسی در حالیکه بقیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تمایل به رفع تحریم های فیفا و برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات را در بصره دارند، کاملا مغرضانه است.
مسابقاقت فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و دریای عمان از سال 1970 میلادی هر دوسال یک بار بصورت نوبتی برگزار می شود.
دست اندرکاران وزارت ورزش عراق نیز طبق برنامه شهر بصره در جنوب این کشور را با احداث یک مجتمع بزرگ ورزشی برای میزبانی دوره کنونی جام خلیج فارس آماده کرده بودند اما این میزبانی با کارشکنی مقامات سعودی، بحرین و امارات و طرح مسئله فقدان امنیت در عراق، به شهر ریاض منتقل شد.
گرچه به عراق در مورد برگزاری مسابقات دوره آینده در بصره اطمینان خاطر داده شده است ولی کارشکنی های برخی کشورها برای جلوگیری از برگزاری این مسابقات در عراق بدون اعتنا به جدایی سیاست از ورزش، از هم اکنون آغاز شده است.
درحالی که سازمان ملل پس از سقوط دیکتاتور سابق عراق تمام تحریم های اعمال شده علیه بغداد را رفع کرد، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با نفوذ برخی کشورهای مخالف دولت عراق همچنان به این کشور اجازه میزبانی تیم های خارجی را نمی دهد.
وزیر ورزش عراق یکشنبه هفته جاری تلویحا هشدار داده بود که اگر برخی کشورهای عرب منطقه خلیج فارس باطرح مسایل واهی دوباره زیر قول خود بزنند و میزبانی دوره بعدی این رقابت ها را از عراق بگیرند، موضع بغداد در خصوص تحریم این مسابقات روشن است.
تیم ملی عراق در سال های اخیر در مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا بیشتر بازی های خانگی خود را در دوحه قطر یا اردن برگزار کرد.
مسابقات امسال جام خلیج فارس هم اکنون با حضور هشت تیم در ریاض سعودی درحال برگزاری است.
7476**9126


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن