تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسمان مجلس چهارشنبه هفته آينده آفتابي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آسمان مجلس چهارشنبه هفته آينده آفتابي است
ديروز و بلافاصله بعد از ناكامي فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني در جلب اعتماد نمايندگان مجلس براي تصدي پست وزارت علوم كابينه يازدهم، محمد فرهادي رئيس جمعيت هلال احمر از سوي رئيس‌جمهور به عنوان گزينه پنجم وزارت علوم پيشنهاد شد.
نویسنده : نفيسه ابراهيم زاده انتظام 


ديروز و بلافاصله بعد از ناكامي فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني در جلب اعتماد نمايندگان مجلس براي تصدي پست وزارت علوم كابينه يازدهم، محمد فرهادي رئيس جمعيت هلال احمر از سوي رئيس‌جمهور به عنوان گزينه پنجم وزارت علوم پيشنهاد شد. اين در حالي است كه گفت‌و‌گوهاي منتشره در رسانه‌ها به نقل از نمايندگان نشان مي‌دهد احتمال اقبال مجلس به اين گزينه بيش از گزينه‌هاي قبلي است و پيش‌بيني‌ها حاكي از آنند كه هواي مجلس در روز بررسي صلاحيت اين گزينه صاف و آفتابي است.
محمد فرهادي رئيس كنوني جمعيت هلال احمر و وزير فرهنگ و آموزش عالي و وزير بهداشت در دولت‌هاي گذشته گزينه پنجم دولت يازدهم براي احراز پست وزارت علوم در دولت يازدهم است. وي در شرايطي به عنوان وزير پيشنهادي علوم از سوي رئيس‌جمهور به مجلس معرفي شده كه هنوز سوابق سياسي و مواضع گزينه‌هاي معرفي شده وزن سنگيني در فرآيند جلب اعتماد نمايندگان مجلس دارد. از سوي ديگر عضويت فرهادي در كابينه اصلاحات محلي از ترديد است و معلوم نيست فرهادي مي‌تواند با رفع اين ترديدها رأي‌هاي منفي را هم از گلدان صحن علني مجلس مثبت بيرون بياورد يا نه.  البته فرهادي نيز بلافاصله برنامه بلندبالايي براي اداره وزارت علوم در اختيار نمايندگان مجلس قرار داده كه يا بايد بپذيريم با علاقه‌اي كه به پذيرفتن اين مسئوليت داشته اين برنامه را از قبل نوشته و هر بار كه به قول خودش اين مسئله اوج مي‌گرفته و او به عنوان گزينه جدي وزارت علوم مطرح مي‌شده اين برنامه را نوشته يا يك‌شبه چنين برنامه‌اي تهيه كرده كه استناد در برخي مواد آن به مفاد اسناد بالادستي علم و فناوري نشان از اشراف وي به برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور دارد.  اگرچه تهيه اين برنامه مانع اين نمي‌شود كه مطالعه و ارزيابي آن در زمان محدود و نزديك به يك هفته‌اي پيش رو تا جلسه بررسي صلاحيت ناقص بماند. به بيان ديگر همين زمان محدود و بررسي صلاحيت دقيقه نودي گزينه پيشنهادي پنجم وزارت علوم عمده‌ترين علتي است كه مطالعه برنامه‌هاي علمي و اجرايي ارائه شده از سوي فرهادي را تحت‌الشعاع سوابق علمي و اجرايي او قرار مي‌دهد.
   آس روحاني
از طرفي سخنان سه‌شنبه گذشته رئيس دولت در صحن علني مجلس كه ناظر به كم بودن تعداد افراد صلاحيت‌دار و علاقه‌مند به پذيرفتن مسئوليت است در كنار ابراز علاقه‌مندي فرهادي به احراز پست وزارت علوم نشان مي‌دهد با اينكه چندين بار فرهادي به عنوان گزينه مطرح شده بود باز هم روحاني معرفي وي را به زماني موكول كرد كه كار به حكميت رهبري رسيد و زماني برگ برنده خود را رو كرد كه از اول هم مي‌دانست فرهادي توانايي كسب رأي حداكثري را از مجلس دارد.  البته موضع‌گيري صريح در برابر خط قرمزهاي سياسي مدنظر نظام و نمايندگان مجلس هنوز اخذ رأي اعتماد فرهادي را با اما و اگرهايي همراه كرده است. مضاف بر اينكه سوابق و مواضع سياسي فرهادي شباهت‌هايي با سوابق گزينه‌هاي قبلي از جمله نيلي احمدآبادي و دانش‌آشتياني دارد با اين حال نوع برخورد او با حساسيت‌هاي نمايندگان مي‌تواند نتيجه رأي‌گيري روز چهارشنبه را در جهت تكميل كابينه يازدهم تغيير دهد.  به هر رو مصاحبه‌هاي منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از نمايندگان مجلس نشان مي‌دهد كه انتظار صندلي وزارت علوم در جلسات كابينه براي سرنشين‌دار شدن رو به پايان است. در اين رابطه عبدالوحيد فياضي عضو كميسيون آموزش به «جوان» مي‌گويد: احتمال اينكه گزينه اخير رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت علوم رأي بياورد، بالاست. وي فضاي عمومي مجلس و نظر نمايندگان مردم نسبت به فرهادي را مثبت و آفتابي ارزيابي كرد.  الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس نيز با بيان اينكه مجلس نگراني‌هايي نسبت به ورود تندروهاي اصلاح‌طلب به وزارت علوم دارد، گفت: فرهادي سابقه مديريتي مطلوبي دارد و بايد موضعش در قبال فتنه را مشخص كند.  وي ديروز در جمع خبرنگاران توضيح داد: آقاي فرهادي سابقه مديريتي وزارت و فعاليت در وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت را در كارنامه خود دارد.  وي اضافه كرد: اين گزينه از لحاظ ظرفيت‌هاي مديريتي ايرادي ندارد و در سطح قابل قبولي فعاليت‌هاي اجرايي داشته است اما در فتنه 88 نامه‌هايي را امضا كرده‌اند كه حتماً در اين زمينه نياز به توضيح وجود دارد.  نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: وزير پيشنهادي علوم بايد به اين موضوع اشاره كند كه موضعش نسبت به آن روزها چيست؛ مجلس نگراني‌هايي نسبت به ورود تندروهاي اصلاح‌طلب به وزارت علوم دارد، همان حلقه‌هاي پشت پرده‌اي كه اين وزارتخانه را مديريت مي‌كردند و حتي حاضر شدند آقاي فرجي‌دانا را قرباني كنند تا اين حلقه‌ها حفظ شوند، ايشان نسبت به اين حلقه‌هاي تندرو اصلاح‌طلب بايد تكليف خود را روشن كند.  نادران همچنين ابراز اميدواري كرد كه موضع وزير پيشنهادي علوم در قبال فتنه و نحوه اداره اين وزارتخانه به نحوي باشد كه بتواند رأي خوبي از خانه ملت كسب كند.  وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري در صورت كسب رأي اعتماد نمايندگان مجلس طوري رفتار كند كه تجربه‌ آقاي فرجي‌دانا در قبال ايشان تكرار نشود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن