تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798669252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعا و پیش بینی یکی از چهره‌های نگران/ ایران همچنان در حال توسعه برنامه هسته‌ای/ به گوش رسیدن یک صدای آشنا مقابل هتل کوبورگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش باشگاه خبرنگاران از وین؛
ادعا و پیش بینی یکی از چهره‌های نگران/ ایران همچنان در حال توسعه برنامه هسته‌ای/ به گوش رسیدن یک صدای آشنا مقابل هتل کوبورگ
صبح امروز خبرنگاران رسانه‌ها در چادر سرد جلوی هتل کوبورگ مشغول صحبت و انتشار اخبار بودند که صدایی آشنا توجه‌شان را جلب کرد. این صدا، صدای گروهک همیشه مورد حمایت مالی قرار گرفته و تروریستی منافقین بود.


به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین،شب گذشته که هوای امروز وین را از روی نرم افزارهای پیش بینی وضع هوا چک می‌کردم هوای امروز وین ۸ درجه بالای صفر و بارانی پیش بینی شده بود.

اما مثل اینکه هوای امروز پایتخت اتریش سر سازگاری با گمانه زنی‌های کار‌شناسان این حوزه ندارد و مردم اتریش صبح امروز را با هوای آفتابی اما سرد شروع کردند.

دومین روز از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و طرف غربی که البته بیشتر به صورت دو جانبه و سه جانبه در حال پیگیری است در سکوت کامل خبر‌ها و اظهار نظرهای رسمی در حال پیگیری است. برخلاف دیروز که هیچ منبع دیپلماتیک و رسانه‌ای اظهار نظر رسمی و غیر رسمی در مورد مذاکرات نمی‌کرد اما امروز به محض اینکه رسانه‌های داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار دادم متوجه تعدد اظهار نظرهای غیر رسمی شدم. اظهار نظرهایی که البته یکی از آن‌ها از سوی طرف ایرانی تکذیب شد.

در یک مورد از این اظهار نظر‌ها روزنامه ژاپنی آساهی به نقل از یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفته بود شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با ادامه مذاکرات تا نوروز موافقت کرده است که البته این خبر از سوی اعضای تیم مذاکره کننده ایران تکذیب و فاقذ صحت عنوان شد.

مذاکره کنندگان دو طرف از شب گذشته و امروز دیدارهای دو جانبه و سه جانبه رو در سطح معاونین آغاز کردن و تا الان هم این دیدار‌ها ادامه دارد.

خبرهای مخابره شده از طرف خبرنگاران نزدیک به تیم‌های مذاکره کننده غربی بالاخص تیم آمریکایی حکایت از آن داشت که جان کری امروز به وین می‌آید اما اوایل صبح امروز به وقت وین این خبر تائید نشد و اینطور عنوان شد که کری پس از دیدار با لوران فابیوس همتای فرانسوی و سعود الفیصل همتای عربستانی‌اش پنج شنبه یا اوایل جمعه وارد وین می‌شود.

در چادر سفید خبرنگاران که بسیار سرد هم هست خبرهای زیادی را نمی‌توان مخابره کرد، چرا که اینجا هیچ منبع رسمی خبر رسمی نمی‌دهد و اگر هم خبری باشد از طریق حساب‌های کاربری خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی و در قالب گمانه زنی منتشر می‌شود.

فضای رسانه‌ای در روزهای پیش از برگزاری مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ داغ می‌شود و در خلال مذاکرات به اوج خود می‌رسد. این دوره هم این فضا را تجربه کرده و شاهد بوده است. نگاهی کوتاه به خبرهای منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های غربی نشان می‌دهد که اختلاف اصلی در مذاکرات پیش از رسیدن به ضرب الاجل سوم آذر ماه بیشتر در مورد میزان غنی سازی _نه اصل غنی سازی_، تاسیسات آب سنگین اراک، لغو تحریم‌ها و مواردی از این دست است که دو طرف را پای میز مذاکره کشانده است.

"جنیفر روبین" خبرنگار واشنگتن پست در سرمقاله امروز خود با نگرانی خاصی نوشته است:: درحقیقت ما همچنان به امتیاز دهی ادامه می‌‌دهیم وایران همچنان در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است.

وی به اختلاف‌های عمیق بین دو طرف هم اشاره و می‌نویسد: هنوز در برخی موارد اختلاف‌های عمیقی وجود دارند. دیپلمات‌های غربی می‌گویند ایران بر تعلیق یا لغو سریع تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل تأکید دارد.

روبین معتقد است هر چه گفتگو‌ها بیشتر ادامه پیدا کند، طرف غربی امتیازهای بییتری می‌دهد.

نگرانی خاص روزنامه نگار آمریکایی با انتشار خبری از سوی یورونیوز شاید باعث نگران‌تر شدن او و عده‌ای از جمهوری خواهان در کنگره و سنا شود. یورونیوز امروز خبر زد که احتمال دارد مذاکرات ایران و طرف غربی بعد از تاریخ سوم اذر ماه تمدید شود.

یکی از چهره‌های همیشه نگران نتیجه مذاکرات ایران و ۱+۵ ایهود باراک است. او گفته رژیم صهیونیستی تا پیش از این سر موضوعات مختلف با آمریکا مناقشه داشته است و اگر هم این کشور با ایران به زعم صهیونیست‌ها به توافق بدی برسد باز هم منافشه روابط دو طرف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

باراک با رد اینکه احتمال توافق با ایران نزدیک است، مدعی شد: ایرانیان هرگز مصالحه‌ای در این مسیر انجام نداده‌اند. آنان انتظار دارند که احتمالا دولت آمریکا در موضع ضعف قرار بگیرد و این توافق به دست آید. البته من باور ندارم که چنین توافقی به دست آید و شاید تاخیری شش هفته‌ای دیگری ایجاد شود. زمان همه چیز را نشان می‌دهد.

این تاخیر ۶ هفته‌ای که از سوی باراک مورد اشاره قرار گرفته است را شاید بتوان گفت تا هشت هفته هم قابل تمدید است.

چهره‌های نگران مذاکرات در این روز‌ها فقط در راهروهای کنگره و سنا و همچنین سرزمین‌های اشغالی قدم نمی‌زنند. اینجا در وین هم چهره نگران وجود دارد اما در خوشبین‌ترین حالت این چهره‌ها تعدادشان از تعداد انگشتان دو دست هم فرا‌تر نمی‌رود.

صبح امروز خبرنگاران رسانه‌ها در چادر سرد جلوی هتل کوبورگ مشغول صحبت و انتشار اخبار بودند که صدایی آشنا توجه‌شان را جلب کرد. این صدا، صدای گروهک همیشه مورد حمایت مالی قرار گرفته و تروریستی منافقین بود.

اینجا در وین انگار ضمن ارسال دعوتنامه برای تیم‌های مذاکره کننده و خبرنگاران برای اعضای فرقه رجوی هم دعوتنامه ارسال می‌شود. عده‌ای که تعداد آن‌ها در دومین روز مذاکرات هشت نفر بود با پوشیدن کاورهای زرد رنگ که در گوشه‌ای از آن عکس سرکرده فرقه (مریم رجوی) بود پشت چادر خبرنگاران آمده بودند و مطابق همیشه شعار می‌دادند.

مورد قابل توجه در این مورد جایی بود که خبرنگاران رسانه‌های غیر ایرانی هم به سرعت خود را به این هشت نفر رسانده بودند و ابتدا از چهره آن‌ها (اعضای فرقه تروریستی منافقین) تصویر می‌گرفتند و بعد از خنده خبرنگاران ایرانی به شعارهای آن‌ها.

 اما فضای شعار اینجا فقط در وین داغ نبود. یکی از سخنگویان وزارتخارجه آمریکا یعنی جف راتکه امروز مدعی شده است که: تعلیق تحریم‌ها اهرم مناسبی خواهد بود تا ایران را تا پایان معامله نگه داریم و هر زمان تخطی از سوی آن انجام گرفت بلافاصله تحریم‌ها را از سر بگیریم.

این صحبت و ادعای راتکه بار‌ها از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران رد شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند فقط در صورت لغو تمامی تحریم هاست (به عنوان یکی از مولفه‌های رسیدن به توافق نهایی) که مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

روزنامه انگلیسی گاردین پایتخت اتریش و دیپلمات‌های حاضر در آن را منتشر یک خبر دانست. این روزنامه نوشت: برخی از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات عنوان کرده‌اند که کار آن‌ها تا ۹۵ درصد انجام شده و آن‌ها منتظر تصمیم گیری سیاست مداران خود در پایتخت‌های کشورهای حاضر هستند تا دستور نهایی را برای چگونگی ظرفیت‌های غنی سازی اورانیوم در نیروگاه‌های ایران و نیز نحوه رفع یکباره یا تدریجی تحریم‌های بین المللی بر ضد ایران را صادر نمایند.

معاون وزیر خارجه روسیه که ریاست هیئت روسی در گفتگوهای وین را بر عهده دارد در مورد تصمیم سیاسی در پایتخت کشورهای مذاکره کننده عنوان کرده: من هنوز بر این باورم که ما تا رسیدن به این تصمیم یک گام و حتی نصف گام فاصله داریم. هیچ مانعی (در این مسیر) وجود ندارد و تنها مانعی که وجود دارد احتمالا نبود تصمیم سیاسی در پایتخت‌های کشورهای شرکت کننده در این گفتگوهاست.

سخنگوی دولت یازدهم در جلسه امروز هیئت دولت به تلاش‌های تیم مذاکره کننده اشاره کرده و گفته است: فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد.

وی گفت: ما بعد از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم. اگر اتفاقی بیفتد خود مردم شادمانیشان را منعکس می‌کنند. ما بدون خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل تلاش کنیم برای سوم آذر خود را آماده نماییم.

برخی نمایندگان آمریکایی هم در تلاش برای تلطیف فضای رسانه‌ای در کنگره و سنا هستند، مطالعه این روزهای سایت ها و وبلاگ های برخی نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا نشان می دهد گروهی در آمریکا تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق به کار بسته اند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن