تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ورزش و نظام وظیفه‎ توافق کردند که به قانون عمل کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزارت ورزش و نظام وظیفه‎ توافق کردند که به قانون عمل کنند


پس از رسوایی اخیری که به علت فرار از سربازی و تقلب و جعل مدرک برخی فوتبالیست ها دامن گیر فوتبال و نظام وظیفه شد، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام وظیفه یک توافقنامه امضا کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان ازامضای تفاهم نامه میان این معاونت با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع شد.   این درحالی است که پیش از این نیز، همین قانون وجود داشت و فراریان از سربازی می بایست از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم باشند، اما برخی فوتبالیست ها شخصا و یا با همکاری مدیران باشگاه هایشان اقدام به جعل سند و مدرک کرده و یا بدون ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت، قرارداد می بستند. جالب آنکه پس از رو شدن برخی از این تخلفات، تعدادی از مدیران و مسئولان فوتبال کشور، خواستار حمایت از این فوتبالیست ها شدند و گفتند که آنها گناه دارند و حیف است که به جای فوتبال بازی کردن، به سربازی بروند.   نصر اله سجادی امروز چهارشنبه گفت: امضای این تفاهم نامه به منظور ساماندهی و ایجاد تمرکز در پاسخگویی به تمامی درخواست های مشمولین ورزشکار صورت گرفت.
 
وی افزود: نشست های تخصصی در این زمینه با حضور سرتیپ دوم پاسدار سید حمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد و در نهایت برپایی این جلسات منجر به تدوین تفاهم نامه ای در 8 بند شد.
 
معاون وزیرورزش ادامه داد: به کار گیری یا ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار (درهمه سطوح و رشته ها ) طبق ماده 62 قانون بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع است.
 
وی گفت: به این ترتیب براساس مفاد این تفاهم نامه تمامی فدراسیون ها و هیات های ورزشی باید پیش از ثبت هر گونه قرار داد با ورزشکاران، برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، وضعیت خدمتی آن ها را از سازمان وظیفه عمومی استعلام کنند.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته به کار گیری مشمولان غایب، در هر یک از باشگاه ها و هیات های ورزشی ممنوع است، افزود: مسئولیت اجرای ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبعات آن بر عهده فدراسیون ها، هیات ها و باشگاه های ورزشی است.
 
وی ادامه داد: استعلام اصالت کارت های پایان خدمت و معافیت های صادره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10 ) فقط یک بار ضروری است و هیات های ورزشی استان پاسخ استعلام را در پرونده افراد درج می کنند.
 
دکتر سجادی همچنین گفت: فدراسیون های ورزشی موظف هستند ساز و کاری در زمینه وضعیت خدمتی ورزشکاران فراهم کنند که حداکثر یک ماه تا قبل از شروع هر فصل مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان نسبت به دریافت مجوز فعالیت ورزشی اقدام کنند.
 
متن تفاهم نامه میان معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با سازمان نظام وظیفه به این شرح است:
 
1- به کار گیری یا ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار (در همه سطوح و رشته ها ) طبق ماده 62 قانون بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع است و مراتب توسط وزارت ورزش و جوانان به اطلاع فدراسیون ها ، هیات ها و باشگاه های ورزشی خواهد رسید .
 
2- تمامی فدراسیون ها وهیات های ورزشی باید قبل از ثبت هر گونه قرار داد با ورزشکاران برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی آن ها را از سازمان وظیفه عمومی استعلام کنند.
 
3- به کار گیری مشمولان ورزشکار غایب، در هر یک از باشگاه ها و هیات های ورزشی ممنوع و مسئولیت اجرای ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبعات آن بر عهده فدراسیون ها ، هیات ها و باشگاه های ورزشی است .
 
4- وزارت ورزش وجوانان در مورد لغو مجوز خروج از کشور ورزشکاران، پس از برگشت از ماموریت بلافاصله به سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کند.
 
5- استعلام اصالت کارت های پایان خدمت و معافیت های صادره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) فقط یک بار ضروری بوده و هیات ورزشی استان پاسخ استعلام را در پرونده فرد درج می کنند.
 
6- با توجه به کثرت بازیکنان رشته های مختلف به ویژه در رشته فوتبال همچنین محدودیت زمانی، هیات های ورزشی می توانند از مورخه 1/ 8/ 93 بر اساس فرایند تعریف شده سازمان وظیفه عمومی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ناجا (پلیس + 10 ) مجوز فعالیت ورزشی دریافت کنند.
 
7- فدراسیون های ورزشی موظف هستند ساز و کاری در زمینه وضعیت خدمتی ورزشکاران را فراهم کنند که حداکثر یک ماه تا قبل از شروع هر فصل مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان نسبت به دریافت مجوز فعالیت ورزشی اقدام کنند.
 
8- سازمان وظیفه عمومی برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، تمامی استعلام‌ها و پاسخ درخواست‌های هیات های ورزشی برای صدور مجوز فعالیت ورزشی را برابر روش ابلاغ شده صادر می‌کند.


چهار شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن