تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805431901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبديل بازار کهنه قم به بازارچه صنايع دستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۳ (۲۱:۲۴ب.ظ)
تبديل بازار کهنه قم به بازارچه صنايع دستي بازار کهنه قم با تصويب اعضاي کارگروه گردشگري استان تبديل به بازارچه صنايع دستي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري قم در جلسه کارگروه گردشگري که در استانداري قم تشکيل شد اظهار داشت: اگر زمينه را براي رونق اقتصادي در اين بازار فراهم کنيم به طور حتم کسبه آن نيز استقبال مي کنند، همچنين با فعال شدن هيات مديره آن و ساماندهي صنوف غيرمرتبط مي توان آن را به بازارچه صنايع دستي تبديل کرد.
سيد حسن رضوي با بيان اينکه لازم است براي ساماندهي آن اعتباري نيز در نظر گرفته شود، افزود: لازم است با همکاري شهرداري و شوراي اسلامي شهر و اعمال نقطه نظرات کارشناسي بستر را براي ايجاد يک بازارچه صنايع دستي در خور و شان قم فراهم کرد که امر اين نيازمند برنامه ريزي است و در اين زمينه بايد از ظرفيتهاي استان استفاده کنيم.
وي با بيان اينکه مسوولان در حد توان خود در اين مساله همکاري مي کنند، اظهار کرد: از آنچه که موجب حفظ هويتهاي فرهنگي و هنري استان شود استقبال مي کنيم اما اين امر نيازمند طرح و برنامه ريزي است تا در يک بازه زماني مشخص و با برنامه ريزي اين کار صورت گيرد.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري قم با بيان اينکه بايد از تجربه هاي موفق استانهاي ديگر مانند قزوين در اين زمينه استفاده کرد، گفت: مهم سياستگذاري است و نهادها و ادارات ديگر نيز در اين زمينه همراهي و کمکهاي لازم را انجام مي دهند.
مديرکل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري قم نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه قم شهري زائرپذير و نيازمند مکاني مشخص براي عرضه صنايع دستي است، گفت: اين بازار 120 باب مغازه دارد که 40 باب آن به مشاغل صنايع دستي مشغول و بقيه مشاغل نيازمند ساماندهي هستند.
عيسي رضايي خاطر نشان کرد: براي ساماندهي اين بازار به همکاري شهرداري، شوراي اسلامي شهر و ساير ادارات مرتبط نياز داريم و براي انتقال برخي از مشاغل موجود در اين بازار هم نيازمند تسهيلاتي هستيم.
وي گفت: در حال حاضر در اين بازار 9 کارگاه الياف رنگ سنتي فرش داريم و برخي از صنايع دستي مانند؛ منبت، منبرسازي، خراطي و مسگري در اين بازار فعاليت مي کنند که احياي اين بازار مي تواند يک مسير گردشگري براي زائران حرم مطهر کريمه اهل بيت (س) ايجاد کند و از سوي ديگر مرکزي براي احياي آموزش صنايع دستي از طريق استاد و شاگردي باشد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم نيز دراين جلسه گفت: بازار کهنه قم، توانمندي و ظرفيت مناسبي براي صنايع دستي و گردشگري استان دارد و نمونه اين کار در شهرهاي قزوين و اصفهان نيز انجام شده که مثمرثمر بوده است و شهرداري آمادگي همه گونه همکاري در اين زمينه دارد.
اسماعيل فتحي خاطرنشان کرد: براي تحقق اين امر و استفاده بهينه از اين ظرفيت بايد مديريت و برنامه ريزي خوبي در اين زمينه صورت بگيرد و برندهاي خاص به بازار کهنه قم منتقل شوند.

* بازار کهنه
اين بازار سرپوشيده از خيابان 45 متري عمار ياسر شروع شده و به ميدان کهنه و نزديک خيابان آيت الله طالقاني (آذر) ختم مي شود، امروزه بيشتر به کارگاه ها اختصاص يافته است، قدمت آن به دوران صفوي و قاجار مي رسد و به شماره 1937 ثبت ملي شده است.
طول راسته بازار کهنه حدود يک کيلومتراست و خانه هاي مسکوني در ميان آن وجود ندارد، سقف اين بازار از پوشش گنبدي ساخته شده، اين بازار داراي يک سراي بدون نام و سرايي به نام کاروانسراي ملا حسين است.
در قسمت انتهايي بازار کهنه، ميدانگاهي مستطيل شکل قرار دارد که به نام ميدان کهنه مي باشد و فضايي باز است که دور تا دور آن را مغازه هاي مختلف در بر گرفته است.
در وسط اين ميدان، دستفروشان به فروش ميوه و تره بار مشغول هستند. اين قسمت داراي سقف کاذبي است که توسط دستفروشان ايجاد شده است. در ميدان کهنه مسجدي هم به همين نام وجود دارد که داراي برجي تاريخي است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن