تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815408008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم برنامه ریزی در راستای توزیع عادلانه و صحیح امکانات آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: لزوم برنامه ریزی در راستای توزیع عادلانه و صحیح امکانات آموزش و پرورش خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی بر توزیع عادلانه و صحیح امکانات آموزش و پرورش در استان تاکید کرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان ساعت 12:37



به گزارش خبرگزاری پانا، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها در حوزه آموزش و پرورش، توزیع صحیح و عادلانه امکانات آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم استان به ویژه در مناطق دور افتاده روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که پیشرفت و تعالی جامعه به مدد سرمایه گذاری درست و برنامه ریزی صحیح در حوزه آموزش و پرورش محقق می شود؛ افزود: هیچ دانش آموزی نباید از آموزش و امکانات مناسب آموزشی محروم باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت فراگیر در این بخش، ارائه خدمات مناسب برای کودکان و نوجوانان لازم التعلیم است در عین حال برای نیروی پیشران جامعه نیز نیازمند نخبه پروری و توجه به استعدادها و ارائه خدمات مناسب به این بخش هستیم.
رشیدیان با تاکید بر این که ارائه خدمات به این بخش به مفهوم بی توجهی به مناطق کم برخوردار نیست؛ تصریح کرد: باید مبنای ارزیابی های خود را بر توجه به نقاط محروم و نیازمند قرار دهیم.
  وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل سرما بر تجهیز تمامی مدارس استان به تجهیزات گرمایشی مناسب تاکید و خاطر نشان کرد: دستگاه های خدمات رسان و آموزش و پرورش در عین توجه به اصل صرفه جوی در مصرف انرژی،  باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که دانش آموزان استان در این زمینه مشکل و کمبودی نداشته باشند.
 استاندار خراسان رضوی با تاکید براهمیت ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در همه سطوح گفت: موضوع پرورش جسم و سلامت دانش آموزان به ویژه در حوزه ورزش با توجه به سرانه پایین این بخش باید مورد توجه تمام دستگاه ها و بخش ها قرار گیرد.
رشیدیان، سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا  امکانات و سالن های ورزشی خود را در ساعتی خارج از استفاده مجموعه خود، در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار دهند.
وی افزود: ارتقا سلامت دانش آموزان و برخورداری آنان از امکانات ورزشی علاوه بر صحت جسم و روح دانش آموزان است به سلامت جامعه و کاهش هزینه ها نیز کمک قابل توجهی می کند.
 استاندار خراسان رضوی به موضوع مدرسه سازی و عملکرد مطلوب خیران استان در این بخش اشاره کرد و ادامه داد : در این زمینه هم باید به نوعی به موضوع توازن امکانات آموزشی در نقاط مختلف استان توجه شود و در شروع عملیات احداث مدارس جدید این عدالت مد نظر باشد.
رشیدیان با تاکید بر اهمیت وجود نمازخانه های مناسب در مدارس گفت: تلاش های خوبی در این زمینه انجام شده اما بر اساس گزارش های رسیده در برخی مدارس فضای نمازخانه ها مناسب نیست.
  وی از آموزش و پرورش استان خواست تا گزارشی از وضعیت نمازخانه های مدارس تهیه و در جلسه آینده شورا ارائه کند تا به وضعیت آن ها رسیدگی شود.
استاندار خراسان رضوی در خصوص اردوی راهیان نور دانش آموزی نیز با تاکید بر اهمیت و تاثیر ارزشمند این اردوها بر نسل نوجوان و جوان گفت: باید این موضوع با جدیت تداوم یابد و در این راستا پیگیری لازم انجام می شود تا راه آهن در ایام غیر پیک ظرفیت بیشتری به انتقال دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اختصاص دهد.
رشیدیان اظهار کرد : از سویی باید برنامه ریزان این اردوها به تداوم و پیگیری تاثیر و ارتباط دانش آموزان با این ارزش ها در بازگشت توجه داشته باشند و این حرکت را از طریق مباحثی چون شهید پژوهشی و راوی معلم غنای بیشتری بخشیده و تداوم دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاربری های آموزشی که در قالب طرح های جامع مصوب شهرها تعیین شده گفت: باید تغییر هر گونه کاربری فضاها و اراضی آموزشی ممنوع و منوط به  اعلام کتبی آموزش و پرورش مبنی بر عدم نیاز آن شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن