تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813234617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان ری در بحث آلودگی هوای تهران تاثیرچندانی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری: شهرستان ری در بحث آلودگی هوای تهران تاثیرچندانی ندارد شهرری – ایرنا - رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: شهرستان ری در موضوع آلودگی هوای تهران سهم اندک داشته و تاثیر چندانی ندارد.


"محسن شوکتی" روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: شهرستان ری به دلیل شرایط جغرافیایی که در منطقه دشت قرار گرفته همواره تحت تاثیر جریانات طبیعی انتقال هوا از دشت به کوه و بالعکس قرار دارد.
وی تاکید کرد: در هفته جاری به دلیل عدم جریان باد و وارونگی هوا باعث شده که ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهرستان میزان آلایندگی را در بالاترین حد نشان دهد که این امر نشانگر این نیست که این شرایط جوی را شهرستان ری موجب شده باشد بلکه این منطقه بطورکامل تحت تاثیر آلایندگی تهران قرار دارد.
شوکتی تصریح کرد: به دلیل اینکه شیب طبیعی زمین به سمت شهرستان ری است متاسفانه باعث شده که این منطقه پذیرنده همه نوع آلودگی از بالا دست شهر تهران باشد و در زمان انباشت و تراکم هوای آلوده و نبود جریان باد و اضافه برآن وارونگی هوا و از طرفی تردد وسایط نقلیه میلیونی درگستره تهران، آلودگی ها را به طور شفاف به سمت ری سرازیر می کند.
وی گفت: وجود این فعل و انفعالات خود دلیلی روشن براین مساله است که شهرستان ری و حتی جنوب تهران به تنهایی تولید کننده آلودگی نیست و فاضلاب شهر تهران را چه بخواهیم و یا نخواهیم به شهرستان ری انتقال می دهیم و این عمل بصورت طبیعی اتفاق می افتد چرا که ری نسبت به تهران دشت محسوب شده و جریان طبیعی کوه به دشت به خوبی در اینجا نقش خود را ایفا می کند و بازهم آلودگی را به سمت شهرستان از زمین و هوا وارد می سازد.
** از فعالیت 18 واحد چربی سوزی جلوگیر شد
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه افزود: این اداره به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری از هر گونه آلودگی زیست محیطی، طی هفته آینده از ادامه فعالیت 16 باب واحد خدماتی غیر مجاز قالیشویی و 18 مورد چربی سوزی جلوگیری بعمل خواهد آورد.
وی با اشاره به اعلام شهردار منطقه 18 مبنی بر انتقال واحدهای بازیافت زباله و پلاستیک از منطقه تقی آباد به منطقه کهریزک اظهار داشت: مکاتبات لازم را در این خصوص با فرمانداری شهرستان انجام داده ایم که این واحدهای بازیافت پلاستیک و زباله باید بطور اصولی و با مدیریت صحیح به منطقه پردازش آراد کوه واقع درمنطقه کهریزک انتقال یابند و مراحل بازیافت با نظارت مستقیم شهرداری مدیریت شود درغیر اینصورت اگر این واحدها بخواهند بصورت پراکنده در منطقه کهریزک مستقر شوند از نظر قانونی این امر غیرمجاز بوده و از فعالیت آنان ممانعت بعمل خواهد آمد.
** روزانه بیش از 1060 تن ضایعات پلاستیکی وارد منطقه کهریزک می شود
شوکتی تاکید کرد: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار و60 تن ضایعات پلاستیکی به شهرستان ری و بیشتر به منطقه باقرشهر و کهریزک وارد می شود و در بین واحدهای بازیافت پلاستیک توزیع می شود که اگر واحدهای بازیافت پلاستیک منطقه تقی آباد هم به این رقم اضافه شود روزانه چیزی در حدود بیش از 2هزار و 500 تن ضایعات پلاستیکی وارد منطقه می شود که این خود معضلاتی زیست محیطی را در منطقه فراهم می آورد.
هم اکنون درشهرستان ری 34 واحد تولید شن وماسه و آسفالت، پنج هزار و 500 واحد صنعتی بزرگ و کوچک، 14 هزار واحد تولیدی، 10 مورد کشتارگاه، 52 مورد واحد خدماتی (اعم از کارواش، تالار پذیرایی و مراکز درمانی) ، 2 مورد تصفیه خانه شهری فعالیت دارند که در حدود 5 درصد از کل واحدهای صنعتی استان تهران را شامل می شوند.
1194/17224


27/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن