تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798331961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه‌ای روی درخت + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خانه‌ای روی درخت + تصاویر
200 سال است که محکم ایستاده؛ آنقدر محکم که حتی ساخت خانه از 70 سال پیش بر روی دوش‌هایش هم باعث نشده که کمی سست شود.
آفتاب: در ادامه گزارش سایت اقتصاد نیوز می‌خوانید: دور تا دور پاهایش را حصاری نازک کشیدند. چند آجر مراقبش هستند. روی آسفالت پیاده رو محکم ایستاده و کاری به کسی ندارد. ظاهرش نشان می‌دهد کم سن‌وسال نیست. اهالی محل هم می‌گویند که حداقل 200 سالی می‌شود که مهمان لویزانی‌هاست. سال‌هایی که از کانال آب منطقه نوشیده و بزرگ و بزرگ‌تر شده است.


اما حالا تنها شده است. نه از آن کانال قدیمی آب خبری است و نه حتی جوی آب. دوستانش از بین رفته‌اند و تنها امیدش همین دو متر زمین شده است و همسایه‌هایش.


زمینی که در همه این سال‌ها به خوبی نگهبان ریشه‌هایش بوده است و نگذاشته هیچ چشم بدی به او نگاه کند و به سرنوشت دوستانش دچارش کند.


آنچنان محکم ایستاده است که نقش استوار بودنش را ، به خوبی ایفا می‌کند. آنقدر محکم که بیش از 70سال است خانوده‌ای 10 نفره میزبانش شده‌اند. خانه‌ای روی شانه‌های قدرتمندش که انگار از سر و کولش بالا رفته‌ است.


علاوه بر ساکنان خانه دو عاشق هم روی یکی از شاخه‌ها آشیانه کرده‌اند. قفس مرغ عشقی حد فاصل تراس تا پنجره اتاق خواب در مسیر تنه درخت تا پشت بام،‌ زیبایی خانه و درخت را شاعرانه کرده‌اند.


170متر خانه‌ روی دوش پیرمرد محله استوار شده است. خانه محمدعلی آقا و همسرش از همان 70سال پیش همین جا بوده است. خانه‌ای بالای درخت با هشت فرزند، زندگی‌شان در آنجا 70 سال دوام آورده است. فرزندان در این خانه بزرگ شدند و حالا تنها دو پسر در این خانه ساکن‌اند.


زنگ خانه که به صدا درمی‌آید یکی از پسرها پایین می‌آید. در را باز می‌کند و با خوشحالی از محاسن خانه‌شان می‌گوید . از خاطراتش و همه درد دل‌های محله می‌گوید. از کانال آبی که تا 30 سال پیش زیر گذر درخت بوده و در آن آب تنی می‌کرد. از درختانی که همجوار همین پیرمرد محله بزرگ شدند و به دلیل ساخت و سازهای زیاد دوام نیاوردند و او را تنها گذاشتند.حالا درختی وسط پیاده رو 70سال میزبان و شاید مهمان خانه آنها شده است.


طبقه دوم خانه، دری شیشه‌ای با دو چوب درخت تزئین شده‌است. سرویس بهداشتی که از دو طرفش دو تنه 60ساله بیرون زده و تا سقف پیش رفته‌است. در امتداد آن نردبان فلزی قدیمی سبزرنگی وجود دارد.‌ نردبانی که برای بالارفتن از آن چندان قابل اطمینان نیست اما میزبان اصرار دارد که این نردبان هر مهمانی را با منظره جدیدی می‌تواند مواجه کند. دیدن پشت بام جنگلی، شاید آن پاداشی باشد که پسر صاحب‌خانه می‌گوید.سر درخت از سقف بیرون زده و برگ‌هایش سایه‌بانی برای بهار خوابی ساکنان خانه شده است.


برگ‌هایش نشان می‌دهد درخت توت است. به فصلش نرسیده است اما پسر صاحب‌خانه می‌گوید میوه این درخت آنقدر شیرین است که با چشیدنش توت آن در بهار ، تا پایان تابستان هم مزه‌اش به دهان می‌ماند. برگ‌ها از پشت بام به سمت گنبد و گلدسته‌های امامزداده پنج تن قد علم کرده‌اند و به ستایش این همه لطف ایستاده‌اند. لطفی که می‌شد در همان 70 سال پیش از او گرفته شود و با ساختن این خانه ساکنش آن را بکشند و اجازه ندهند این همه سال مهمان دیوارهایشان شود. مهمانی که حتی آنقدر جان دارد که به احترامش دکور خانه‌شان را تغییر داده‌اند و جای او را با وسیله‌ای عوض نکرده‌اند.


پسر محمدعلی آقا اما کمی ناراحت است. پدر و مادرش فوت کرده‌اند و حالا تنها شده است. باید خانه را به فروش بگذارد و انحصار وراثت صورت گیرد. از ته دلش می‌گوید: اگر می‌توانستم، تا آخر عمرم کنار این عزیز زندگی می‌کردم . از کودکی‌ام دیدمش و بهش عادت کرده‌ام. به شاخه‌های تنومندش نگاه می‌کرد و می‌گفت که مزه هیچ توتی تاکنون به اندازه توت‌های این پیرمرد نمی‌رسد.


حالا چاره دیگری ندارند، ‌به محض وجود مشتری باید خانه را بفروشند و خرابش کنند. تاکید دارد که درخت در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده و هر سازنده‌ای باید به این موضوع توجه کند که کوچکترین آسیبی به او نرساند. ته نگاهش اشک نشسته اما همچنان امیدوار است که پیرمرد 200 ساله حتی با فروش خانه هم جانش را از دست نمی‌دهد.


























تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن