تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی بر صندلی دوازده ساله مشحون می‌نشیند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چه کسی بر صندلی دوازده ساله مشحون می‌نشیند؟
شاید این روزها مهم‌ترین خبر حوزه بسکتبال نام‌نویسی کاندیداهای ریاست برای انتخاب مهم و تاثیر گذار این فدراسیون باشد. رویدادی که حتی اخبار آغاز لیگ بسکتبال را هم تحت‌الشعاع قرار داده است. این روها همه اهالی بسکتبال می‌خواهند بدانند چه کسی قرار است بر صندلی دوازده ساله محمود مشحون بنشیند.
کد خبر: ۴۴۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ - 17 November 2014


شاید این روزها مهم‌ترین خبر حوزه بسکتبال نام‌نویسی کاندیداهای ریاست برای انتخاب مهم و تاثیر گذار این فدراسیون باشد. رویدادی که حتی اخبار آغاز لیگ بسکتبال را هم تحت‌الشعاع قرار داده است. این روها همه اهالی بسکتبال می‌خواهند بدانند چه کسی قرار است بر صندلی دوازده ساله محمود مشحون بنشیند.

به گزارش تابناک، محمود مشحون از مدیران قدیمی و باسابقه ورزش کشورمان است که سه دوره متوالی بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زد که در این مدت قهرمانی آسیا، حضور در المپیک و جام‌جهانی ره‌آورد مدیریت او برای بسکتبال کشورمان بود. ریاست مشحون همزمان بود با ظهور نسل طلایی بسکتبال کشورمان که در سایه قهرمانی‌های انها بسکتبال ایران از یک تیم درجه چندم به یکی از قدرت‌های برتر آسیا بدل شد اگرچه نتوانست به عنوان تیم اول آسیا در چند سال گذشته خودش را تثبیت کند اما همین اوج و فرودها هم وضعیت آن را نسبت به یکی دو دهه قبل خیلی بهتر کرده بود.

اما حضور طولانی مدت مشحون در راس این فدراسیون هم مانند برخی فدراسیون‌ها که با روسای تکراری اداره می‌شوند این ورزش را دچار افول کرده به گونه‌ای که بسیاری از ورزش دوستان نگران آینده این رشته جذاب و دوست‌داشتنی هستند. در روزهایی که والبال ایران با یک حرکت صعودی خودش را از سطح آسیا جدا کرد و به تیم‌های سطح اول جهانی رساند همگان این انتظار را داشتند که بسکتبال هم در ادامه روند صعودی چند سال گذشته خود بتواند خودش را از رقیبان آسیایی جدا کند شانه به شانه تیم‌های جهانی بساید. اما انچه این روزها همه را در بسکتبال نگران کرده نه نتایج ضعیف در جام‌جهانی اسپانیا و نه از دست دادن طلای اینچئون که پیر شدن نسل طلایی بسکتبال کشورمان و نبود پشتوانه‌ای برای ان‌هاست. جایی که از تیم‌های پایه کشورمان در یکی دو سال گذشته جز یکی دو جرقه خبری از پرورش یک نسل نیست و این شاید از همین جا طنگ خطر را برای بسکتبال ما به صدا درآورده است.

همه این‌ها البته به این معنی نیست که زحمات مشحون را در همه این سال‌ها نادیده بگیریم اما سخن از این است که این روزها بسکتبال به یک خون تازه مدیریتی نیاز دارد. خونی که شاید بتوان از میان نام‌هایی که این روها برای ثبت نام اعلام امادگی می‌کنند بتواند بیرون بیاید.  در ادامه نگاهی داریم به گزینه‌هایی که این روزها نامشان برای نشستن روی صندلی ریاست بیشار شنیده می‌شود.

شاید بزرگترین مدعی این صندلی خود محمود مشحون باشد. کسی که در سه دوره گذشته پیاپی روی این صندلی نشسته و با اینکه هنوز رسما اعلام امادگی نکرده اما نامش به عنوان جدی‌ترین مدعی در میان است. اما محمود مشحون برای نشستن روی صندلی ریاست یک مشکل بزرگ دارد و ان اینکه او قانونا نمی‌تواند روی این صندلی بنشیند مگر اینکه مجوز شرکت در انتخابات را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کند. اتفاقی که اگر بنا به رویه‌های جاری این فدراسیون و مطابق گفته‌های وزیر پیش برود محقق نخواهد شد و وزیر بارها از مدیرانی که سال‌ها در یک فدراسیون لانه کرده‌اند انتقاد کرده است. با این همه بعید نیست که مشحون بتواند این مجوز را کسب کند و در آخرین لحظات خودش را به انتخابات برساند.

به جز مشحون از بهمن سلیمانی، رئیس سازمان لیگ بسکتبال و مدیرعامل کاله هم این روزها به‌عنوان یکی از گزینه‌های نزدیک به مشحون یاد می‌کنند. مدیری که شاید نقش آلترناتیو را برای مشحون بازی می‌کند و اگر به هر طریقی مشحون نتواند از وزارت ورزش مجوز لازم را دریافت کند آن وقت یم‌تواند از دوست قدیمی خود در انتخابات حمایت کند.

حسن میرزاآقا بیگ دیگر گزینه‌ای است که البته برای بسکتبالی‌ها حسابی شناخته شده است و سال‌هاست به دنبال نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال است و این دوره هم مانند دوره‌های قبل نامش در میان گزینه‌ها دیده می‌شود. آقا بیگ در دوره گذشته جدی‌ترین رقیب مشحون بود اما سرانجام نتوانست مجوز وزارت ورزش را برای شرکت در انتخابات کسب کند. کاپیتان سابق تیم ملی که این روزها معاونت تربیت بدنی استان تهران را بر عهده دارد مثل دوره‌های گذشته از جدی‌ترین گزینه‌های انتخابات فدراسیون بسکتبال است.

این روزها نام امیر ایلیاوی  هم برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون زیاد به گوش می‌رسد. بسکتبالیست قدیمی و با سابقه کشورمان که تجربه سمت‌هایی چون نائب رئیسی، سرپرستی و عضویت در هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال را هم در کارنامه دارد و در دوران بازیگری هم عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را یکد می‌کشیده. ایلیاوی اگرچه سابقه همکاری با فدراسیون بسکتبال محمود مشحون را دارد اما در سال‌های گذشته به یکی از منتقدان جدی او بدل شده و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از سیاست‌های فدراسیون انتقاد کرده است.

اما مهم‌ترین گزینه‌ای که این روزها به صورت خیلی جدی‌تر نامش به‌عنوان کاندیدای جدی ریاست فدراسیون بسکتبال شنیده می‌شود امیر خوشخبر است. مردی که شاید خیلی‌ها او را به‌عنوان سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان بشناسند و بر این باور باشند که او یک والیبالی است. امیر خوشخبر که با آمدن داورزنی به والیبال به این رشته کوچ کرده بازیکن و سرپرست سابق بسکتبال بوده و به پشتوانه این پیشینه و البته سابقه درخشان مدیریتی در این سال‌ها در فدراسیون والیبال خیلی‌ها را امیدوار کرده که در صورت حضور در بسکتبال هم این رشته را به روزهای آفتابی گذشته بازگرداند. در روزهایی که انتخابات این فدراسیون مانند دروه‌های گذشته نام‌های تکراری زیادی به خود می‌بینید خیلی‌ها امیدوارند با حضور امیر خوشخبر خون تازه‌ای به رگ‌های این فدراسیون تزریق شود.

بسکتبال کشورمان این روزها یک انتخابات تاثیرگذار و حساس را پیش‌رو دارد. فردی که چهار سال قرار است بر صندلی ریایست این فدرسیون بنشیند باید بداند که ریاست در یک دوران گذار را پشت سر می‌گذارد. نسل طلایی بسکتبال ما تا چند سال دیگر بازنشسته می‌شود اگر برنامه مناسبی برای ساختن پشتوانه برای ان‌ها نشود ممکن است بسکتبال کشورمان بعد از سال‌ها روند صعودی  روزهای افول را تجربه کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن