تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلاء سیاسی برای لبنان بهتراز رییس جمهور ضعیف است/ دستور بشار اسد به ولید المعلم چه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سلیمان فرنجیه در گفت وگو با الجدید خلاء سیاسی برای لبنان بهتراز رییس جمهور ضعیف است/ دستور بشار اسد به ولید المعلم چه بود؟ بیروت – ایرنا - « سلیمان فرنجیه» رییس حزب المرده لبنان با تاکید به اینکه « بشاراسد» رییس جمهوری سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری پیروز شده است، گفت: برای لبنان خلاء سیاسی بهتر از انتخاب یک رییس جمهوری ضعیف است.


به گزارش ایرنا، فرنجیه در گفت وگو با تلویزیون الجدید لبنان، با بیان اینکه« فضای امروز لبنان برای انتخاب رییس جمهوری جدید مناسب نیست»، گفت: اطمینان و اعتماد زیادی به « نبیه بری» رییس مجلس لبنان دارم اما نمی دانم او چه اطلاعاتی در خصوص پرونده انتخاب رییس جمهوری جدید دارد که ابراز امیدواری کرده است.
وی افزود: لبنان در موقعیتی است که به یک رییس جمهوری قوی نیاز دارد و من بین خلاء سیاسی و خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری و رییس جمهوری ضعیف، خلاء سیاسی را ترجیح می دهیم هرچند به عنوان یک مسیحی مارونی از ادامه خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری رنج می کشم.

** فضا مناسب نیست
رییس حزب جریان المرده خاطرنشان کرد: امروز فضا را برای انتخاب رییس جمهوری مناسب نمی دانم و تنها تغییر جدید در این پرونده اعلام رسمی « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در مراسم شب عاشورا و حمایت از ژنرال« میشل عون»به عنوان نامزد اول این حزب و گروه 8 مارس است.
سلیمان فرنجیه با بیان اینکه« لبنانی ها تا به توافق کامل نرسند ، نمی توانند رییس جمهوری جدید را انتخاب کنند»، گفت:همه شرایط داخلی و منطقه ای لبنانی ها را به توافق ترغیب و تشویق می کند اما تاکنون نتوانسته ایم به این توافق دست یابیم بویژه اینکه طرف های داخلی همچنان چشمشان به نتیجه تحولات منطقه ای مانند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5است و هرکدام هم قرائت سیاسی خود را از این تحولات دارند.
وی افزود: رییس جمهوری قوی برای لبنان باید دارای مشروعیت و پایگاه گسترده در میان مسیحیان لبنان باشد اما ضروری نیست حتما از میان 4 قطب اصلی مارونی مسیحی لبنان انتخاب شود.
رییس حزب جریان المرده که از ارکان گروه 8 مارس است، اظهارداشت: با این سخن کاردینال «بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان که گفته است همه لبنانی ها از خارج دستور می گیرند، موافق نیستم ، هیچکدام از لبنانی ها سیاست های خارجی را به ضرر کشور خود اجرا نمی کنند هرچند گاه و بیگاه یکدیگر را به آن متهم می کنیم.
سلیمان فرنجیه خاطرنشان کرد:مسیحیان لبنانی باید بدانند انتخاب یک رییس جمهوری ضعیف و درجه دوم، موجب سقوط جایگاه آنها در مقایسه با گذشته و شبیه آنچه در سال 1992 اتفاق افتاد، می شود.

** دستور بشار اسد به ولید المعلم ؟
وی برای نخستین بار فاش کرد: «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به « ولید المعلم» وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد روابط با صدها فرانسوی و امثال آن را تخریب کنید، مهم نیست اما حق ندارید روابط حتی با یکی از همپیمانان سوریه در لبنان را تخریب کنید و من بر حفظ این موضع اصرار دارم.

** اولویت امرو لبنان امنیت و وفاق داخلی است
رییس حزب جریان المرده و از همپیمانان حزب الله، در باره امکان رسیدنش به کرسی ریاست جمهوری بویژه اینکه گفته می شود آمریکایی ها نامش را وتو نکرده اند، گفت: خط سیاسی من عربی است و از هرطرفی که نام مرا وتو نکرده، تشکر می کنم اما مواضع من روشن و بارها اعلام شده است، تا زمانیکه ژنرال عون نامزد ریاست جمهوری است من نامزد نخواهم بود بلکه با او و در کنارش خواهم بود ، برای او تنها خیر می خواهم و بدون قید و شرط در معرکه انتخاب رییس جمهوری از او حمایت می کنم.
سلیمان فرنجیه در واکنش به سخنان « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی که گفته است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بطور رسمی ژنرال عون را به عنوان نامزد این حزب اعلام کرد تا با گروه رقیب به نامزد توافقی دست یابد، اظهارداشت: جعجع از هوش کافی برخوردار است که ما هرگز با ژنرال عون اختلاف پیدا نخواهیم کرد.
وی در خصوص سخنان « عبدالعزیز خوجه» وزیر سابق فرهنگ عربستان در باره خودش اظهارداشت: در قبال برخی از سیاست های عربستان سعودی دیدگاه هایی دارم و درعین حال به مواضع آنها و تصمیم هایشان احترام می گذارم اما همه می دانند خود را مدیون کسی و طرفی نمی کنم و مواضع من روشن است.
رییس حزب جریان المرده تاکید کرد: شرایطی که می تواند مرا به کرسی ریاست جمهوری برساند، عدم تمایل ژنرال عون به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و اعلام کناره گیری و همچنین توافق گروه های 8 و 14 مارس برای حمایت است.

** با جنبلاط در باره تاریخ و جغرافیا صحبت کردم
سلیمان فرنجیه خاطرنشان کرد که در دیدار اخیرش با « ولید جنبلاط » رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان هرگز در خصوص انتخاب رییس جمهوری لبنان صحبت نکرده است.
وی تصریح کرد: من و جنبلاط تنها در باره تاریخ و جغرافیا و تحولات منطقه و سوریه سخن گفتیم و به او توصیه کردم که در اختلافات مسائل شخصی را کنار بگذارد.
** رد ادعایی علیه حزب الله
رییس حزب جریان المرده ، این ادعای گروه 14 مارس را که حزب الله لبنان مانع انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور می شود، بشدت رد کرد و گفت که حزب الله نامزد خود را معرفی کرده و از گروه 14 مارس خواسته است تا با مسیحیان در این باره گفت وگو کند و این به معنای تعطیل کردن نیست.

** دیدگاه صریح در باره نامزدهای احتمالی
سلیمان فرنجیه در پاسخ به سئوالی نظر خود را در باره نامزدهای مطرح شده برای ریاست جمهوری آینده لبنان چنین بیان کرد : روابطم با ژنرال« جان قهوجی» فرمانده ارتش بسیار خوب است، « جان عبید» دوست خوب من است ، به « جورج خوری» اعتماد ندارم ، رییس بانک مرکزی هم نزدیک به « سعد الحریری » است و اما ژنرال عون نامزد اول و سلیمان فرنجیه نامزد دوم من است.
وی در باره تمدید دوره کنونی مجلس لبنان گفت: تمدید دوره کنونی نادیده گرفتن رای مردم، غیر دموکراتیک و ناصحیح بود اما در این شرایط غیرعادی لبنان مجبور شدیم این گزینه سخت را انتخاب کنیم و البته خودم شخصا نامزد انتخابات دور آینده مجلس هم نیستم.

** تامین امنیت و وفاق داخلی اولویت امروز لبنان
رییس حزب جریان المرده افزود: در یک مرحله حساس و سخت تاریخی قرار داریم و از ملت و سیاستمداران لبنانی می خواهم که شرایط را درک کنند، همه ما خواستار یک دولت و مجلس خوب و فعال و شرایط زندگی ایده آل هستیم اما باید واقعیت های منطقه را درک کنیم و بدانیم که امروز اولویت تامین امنیت و وفاق داخلی است.
سلیمان فرنجیه تاکید کرد: با سعد الحریری رییس حزب جریان المستقبل مخالف نیستیم اما مشکل این است که مدتی جریان به اصطلاح اعتدال در لبنان از تروریست ها و تندروها حمایت می کرد و امروز از آنها ترسیده است و البته امروز بیش از دیروز به اعتدال نیاز داریم.

** جنگ علیه تروریسم
وی تاکید کرد: تروریست هایی که موصل عراق و الرقه و دیرالزور سوریه را اشغال کرده اند، هدفشان حرکت به سوی حمص سوریه و از آنجا رسیدن به دریای مدیترانه بعداز سیطره بر شهرهای طرابلس و عکار در شمال لبنان بود اما به فضل اراده ای موفق نشدند و آن اراده بین المللی ، منطقه ای ، لبنانی ، طرابلسی و عکاری بود.
رییس حزب جریان المرده اظهارداشت: در داخل لبنان با اعتماد و اطمینان به ارتش بر داعشی ها در طرابلس غلبه کردیم و مانع اجرای توطئه های تروریست ها شدیم اما ماجرا هنوز تمام نشده است و در برخی از مناطق لبنان باندهای تروریستی تکفیری خفته همچنان وجود دارند.

** هبه تسلیحاتی ایران
سلیمان فرنجیه گفت: ارتش لبنان باید آماده باشد و به هبه تسلیحاتی ایران و عربستان سعودی نیاز دارد، اما شاهدیم که بعداز طرح هبه تسلیحاتی ایران دو باره پرونده هبه 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی گشوده شد.
وی افزود: در خانه هر لبنانی، سلاح یافت می شود اما ما همواره در پشت سر ارتش برای دفاع از لبنان ایستاده ایم و البته اگر روزی شهرها و روستا های ما مورد هجمه دشمنان قرار گیرد، خود نیز سلاح در دست می گیریم و دفاع می کنیم.

**بشار اسد پیروز شده است
رییس حزب جریان المرده خاطرنشان کرد:هرگاه شرایط آماده شود حل سیاسی بحران سوریه رقم خواهد خورد و به نظر من هر طرفی که بر زمین سیطره داشته باشد، برنده است.
سلیمان فرنجیه تاکید کرد: اگر برخی کشورها از داعش و امثال آن حمایت نمی کردند کار در سوریه به اینجا کشیده نمی شد.
وی تصریح کرد: بشار اسد در نبرد با تروریست ها پیروز شده است برخلاف آنچه برخی ادعا می کنند.

** آمریکا خواستار همکاری با بشار اسد است
رییس حزب جریان المرده لبنان تاکید کرد: امروز و بعداز نبردهای سوریه ، آمریکا به وجود تروریسم اعتراف کرده و همواره آماده همکاری با بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای مبارزه با تروریسم بوده است.
خاورم ** 1324


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن