تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت 13 زن بحرینی در سرکوب فعالان اجتماعی در این کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازداشت 13 زن بحرینی در سرکوب فعالان اجتماعی در این کشور تهران - ایرنا - فعالان بحرینی روز یکشنبه اعلام کردند که مقام های بحرین 13 زن را در جریان سرکوب فعالان برپایی همه پرسی علیه رژیم آل خلیفه بازداشت کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، یک فعال سیاسی در حالی که خواست ناشناس بماند، گفت که اغلب بازداشت ها هفته گذشته پس از آن روی داد که وزارت کشور بحرین، فعالان را به تدارک برای برپایی همه پرسی ضد رژیم در روز برپایی انتخابات پارلمانی متهم کرد.
وی اضافه کرد که 2 تن از زنان بازداشتی آزاد شدند، در حالی که 11 نفر دیگر به مدت یک هفته برای بازجویی در حبس مانده اند.
به گفته فعالان بحرینی، چند مرد نیز در جریان اقدامات سرکوبگرایانه حکومت آل خلیفه بازداشت شده اند و حال آنکه اکثر بازداشت شدگان، زنان هستند.
"حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه بحرین 22 نوامبر (1 آذر ماه) را زمان برگزاری انتخابات پارلمانی برای تعیین 40 کرسی جدید برای مجلس سفلی پارلمان تعیین کرده است. این انتخابات، نخستین انتخابات از زمان برگزاری اعتراضات مردمی در بحرین در سال 2011 است.
انتخابات شهرداری ها نیز در همان روز برپایی انتخابات پارلمانی در بحرین برگزار می شود.
اکثر گروه های مخالف حکومت بحرین به رهبری گروه "الوفاق" اعلام کرده اند که این انتخابات را تحریم می کنند.
در همین حال اعضای گروهی از جوانان بحرینی موسوم به "ائتلاف 14 فوریه" از مردم در شبکه های اجتماعی خواسته اند در یک همه پرسی در مورد "مشروعیت رژیم بحرین" شرکت کنند.
وزارت کشور بحرین با اعلام استقرار نیروهای پلیس برای تضمین امنیت انتخابات، خبر داد که با هر گونه قانون شکنی افراد برخورد خواهد کرد.
براساس این گزارش، گروه مخالف بحرین خواستار تشکیل کمیسیون مستقل انتخاباتی و انحلال مجلس علیای پارلمان یا شورای مشورتی است که اعضای آن را شخص شاه منصوب می کند.
گروه مخالف همچنین خواهان انتصاب نخست وزیر توسط اکثریت پارلمان به جای شاه بحریم است.
صدها نفر از مرم بحرین در پی قیام مارس 2011 که با سرکوب نیروهای امنیتی روبه رو، بازداشت و محاکمه شدند.
اعتراضات مردمی در روستاهای اطراف شهر منامه پایتخت بحرین ادامه دارد و اغلب به درگیری نیروهای امنیتی با معترضان منجر می شود.
رسانام**9109** 1010


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن