تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798492923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان با ایران و روسیه می جنگد یا با آمریکا؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عربستان با ایران و روسیه می جنگد یا با آمریکا؟! تهران - ایرنا - سایت خرداد می نویسد :اگر آمریکا به همین منوال پیش برود سال آینده توانایی صادرات 10 میلیون بشکه در روز را دارد و بازار نیز باید خود را برای استقبال از آمریکا 13 میلیون بشکه ای آماده کند.که اگر این اتفاق بیفتد انقلابی مهمی در دنیا رخ خواهد داد.


سرویس اقتصادی خرداد: در حالی که عربستان ساز خودش را در تولید نفت می زند، اجلاس جهانی گروه بیست تا حدودی مشخص می کند که این ساز در مخالفت با ایران و روسیه نواخته می شود یا در مخالفت با تولید روز افزون نفت در آمریکا.
به گزارش خرداد نیوز روز گذشته اجلاس جهانی گروه بیست در بریزبن استرالیا آغاز شد و روسای 20 قدرت اقتصادی جهان گرد هم آمدند تا آخرین تحولات رخ داده را بررسی کنند.ملک سلمان ولیعهد عربستان نیز یکی از شرکت کنندگان در این اجلاس است.نوسانات اخیر بازار نفت و سقوط قیمت آن برای اقتصاد های برتر جهان از چنان اولویتی برخوردار شده است که یکی از دستور جلسه های کارشناسان این اجلاس بررسی ابعاد قیمت نفت است.
کشور سعودی به لحاظ اقتصادی سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است که مهمترین علت این نواسانات سقوط قیمت نقت و عدم ثبات بازار است.هر چند عربستان به همراه متحدان منطقه ای خود از این کاهش قیمت نفت استقبال کرده است.و همچنان بر عرضه بالا اصرار می ورزد.
روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نسبت به اهداف عربستان از پایین آوردن قیمت نفت پرداخته است.به باور برخی از کارشناسان عربستان سعی دارد با پایین نگه داشتن قیمت نفت به اقتصاد ایران و روسیه ضربه بزند همان طور که قبلا هم اینکار را کرده است.
البته این عمل با تایید آمریکا همراه بوده است زیرا مقامات عربستان می دانند که استفاده ابزاری از نفت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود تا چه اندازه خطر ناک است و اگر با حمایت و هماهنگی قدرت های جهانی نباشد ممکن است امنیت ملی کشور خود را به خطر بیاندازند آنها هنوز حمله عراق به کویت را فراموش نکرده اند.این در حالیست که روز گذشته علی النعیمی وزیر نفت عربستان هرگونه هدف سیاسی در پایین نگه داشتن قیمت نفت را رد کرده است.
از طرف دیگر از کارشناسان می گویند هدف اصلی عربستان از پایین نگه داشتن قیمت نفت کند کردن روند تولیدی نفت و گاز ماسه ای است.در حال حاضر آمریکا تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت و گاز ماسه ای شده است و شرکت های نفتی این کشور که اکثرا در مالکیت سناتور های جمهوری خواه ها هستند سعی دارند با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته هزینه تولید این فراورده ها را پایین بیاورند.در حال حاضر آمریکا تبدیل به یک کشور نفتی شده است و تولید نفت آن در ماه گذشته 9 میلیون بشکه در روز بوده است اما عربستان 9 میلیون و600 هزار بشکه تولید داشته است. اگر آمریکا به همین منوال پیش برود سال آینده توانایی صادرات 10 میلیون بشکه در روز را دارد و بازار نیز باید خود را برای استقبال از آمریکا 13 میلیون بشکه ای آماده کند.که اگر این اتفاق بیفتد انقلابی مهمی در دنیا رخ خواهد داد.
این نکته که عربستان یکی از تعیین کنندگان قیمت جهانی نفت است سبب نمی شود که این کشور به صورت انفرادی و بدون همکاری دیگر کشورها نسبت به از رونق انداختن نفت ماسه ای اقدام کند و برای این امر نیاز به متحدان بیشتری دارد.همه کشورهای تولید کننده نفت باید به این امر واقف باشند که در صورت جهانی شدن و رونق گرفتن نفت ماسه ای اقتصاد آنها به طور کامل ورشکست خواهد شد.
به نظر می رسد اجلاس گروه 20 محل تقابل نفتی عربستان و آمریکا باشد و اتفاقات رخ داده در حاشیه این اجلاس معلوم خواهد کرد که مواضع عربستان در اجلاس ماه اینده اوپک از چه قرار خواهد بود.
منبع / دیپلماسی ایرانی
اول **


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن