تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820859420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دليل تغيير كاربري مسير گذر هنر، و پياده روي مردم چيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
مريدي خطاب به شهردار شيراز: دليل تغيير كاربري مسير گذر هنر، و پياده روي مردم چيست مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: تعجب مي کنم که به چه دليل يک محوطه براي پياده روي مردم شيراز باز شد که ما نيز در اين مسير ارائه کارهاي هنري و فرهنگي استان فارس را قرار داده بوديم حالا براي تردد خودرو باز شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، بهزاد مريدي پ در نشست خبري برگزاري سيزدهمين نمايشگاه بزرگ کتاب شيراز با اشاره به باز شدن خيابان حافظيه شيراز، گفت: تعجب مي کنم که به چه دليل يک محوطه براي پياده روي مردم شيراز باز شد که ما نيز در اين مسير ارائه کارهاي هنري و فرهنگي استان فارس را قرار داده بوديم حالا براي تردد خودرو باز شده است.
وي افزود: شهرداري شيراز بايد پاسخگوي اين کار باشد که به چه دليل اين خيابان که تنها مسير پياده رو شيراز بوده تغيير کاربري داده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با تاکيد بر اين موضوع اظهار داشت: مگر اين خيابان به کسي يا گروهي ضرري وارد کرده بود که تنها مسير پياده روي مردم شيراز را از آنها گرفته ايد، افزود: هيچگونه مشکل ترافيکي در اين محدوده وجود نداشت بنا بر اين نمي توان دليل اين کار را مشکلات ترافيکي اعلام کنند.
وي با اشاره به اينکه برگزاري دهه عاشورايي هيچگونه پوششي براي برگزاري دهه فرهنگ و هنر نبود، گفت: از همان اول من اعلام کردم که سه دهه فرهنگ و هنر، عاشورا و دهه هنر شهر و ايلات را مد نظر قرار بوده که در زمان مشخص نيز اجرايي شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس تاکيد کرد: دليلي وجود ندارد که من بخواهم دهه عاشورا را برگزار کنم که دهه فرهنگ و هنر را بپوشانم زيرا کاري در اين دهه انجام نشده بود.
مريدي افزود: دليلي براي تغيير کاربري اين خيابان نمي بينم در حاليکه مردم شيراز اين حق را دارند داراي خياباني باشند که بتوانند در آن به راحتي قدم بزنند و از داشته هاي فرهنگي، مذهبي و هنري استان خودشان استفاده کنند.
وي يادآور شد: بايد خياباني بدون دود در شيراز وجود داشته باشد به خصوص اين خيابان که محل تردد گردشگران داخلي و خارجي است بايد به پياده رو تبديل شود که البته اين کار در تمامي کشور هاي دنيا انجام شده و قرار نيست در شيراز کاري انجام شود که در جاي ديگر نباشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با بيان اينکه تاکنون از شهرداري و شوراي شهر چيزي درخواست نکرده ام، گفت: تاکنون چيزي براي فرهنگ و هنري شيراز نخواسته و از اين به بعد نيز نخواهم خواست زيرا وظيفه مسئولين است که به فکر فرهنگ و هنر شهر باشند.
مريدي يادآور شد: کاربري اين خيابان مشخص است و اگر به حالت پياده رو باقي مانده بود هر روز مي توانستيم يک بحث هنري را اجرايي کنيم.
وي ادامه داد: اگر شک و مشکلي در اين خصوص وجود دارد من حاضر هستم با دعوت رسانه ها از مسئولين شهرداري و فرهنگ و ارشاد گفتگو و دليل اين کار را براي مردم روشن کنيم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با بيان اينکه هيچ گروه هنري در ايام گذر هنر و دهه عاشورايي طلب دريافت هزينه نکرده است، گفت: تمامي گروه هاي هنري، فرهنگي و مذهبي در اين ايام به طور رايگان فعاليت هاي خود را انجام دادند که اين مهم جاي افتخار براي شهر و استان فارس است.
مريدي تصريح کرد: دليل پا فشاري براي باز کردن اين خيابان را نمي دانم زيرا به هر حال بايد جايي باشد که فرهنگ و هنر مردم شيراز براي گردشگران ارائه شود.
وي يادآور شد: مگر قرار است که در اين خيابان به غير از قدم زدن گردشگران و مردم شيراز و ديدن فرهنگ و هنر اين ديار چه اتفاقي قرار است روي دهد که با باز کردن اين خيابان در مقابل اين کار هم ايستادگي شده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه طي مدت گذشته يک ريال بودجه به ارشاد فارس داده نشده است، گفت: روزي که فعاليت خود را شروع کردم دارايي ارشاد فارس 200 هزار تومان بود و تاکنون نيز نه از استانداري و نه از وزارتخانه بودجه اي به اين اداره کل داده نشده است.
مريدي افزود: تمامي تلاش من راه اندازي تالار مهر است که البته تاکنون رقمي نيز به اين مجموعه اختصاص داده نشده است.
وي يادآور شد: مديريت قبل خبر از تخصيص اعتبار چهار ميليارد توماني براي تالار مهر داده بود که تا به امروز هر چه گشتيم اثري از اين رقم نيست.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس تاکيد کرد: هيچگونه اثري از چهار ميليارد تومان اعتبار تخصيص داده شده به قول مدير کل سابق ارشاد فارس نيست اما تمام تلاش من در جهت سرعت بخشيدن به ساخت تالار مهر است.
طي سالهاي اخير خيابان رو به روي آرامگاه حافظ سنگفرش و براي تردد خودرو مسدود شده بود و طي يکي دو روز اخير اين خيابان بازگشايي شده و خودروها از روي سنگفرش تردد مي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن