تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804058915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حواله لغو تحریم های ایران به جانشین اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حواله لغو تحریم های ایران به جانشین اوباما


پایگاه انگلیسی اکونومیست نوشت: اوباما می‌تواند برای تحریم‌ ایران دوره استثنا قائل شده و تحریم جدید را وتو کند، اما این جانشین اوست که باید راه‌حل بلندمدت‌تری در این باره بیابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، قرار است شهر وین دو روز دیگر (سه‌شنبه 27 آبان ماه) میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و 6 کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه،‌ چین، انگلستان و آلمان) باشد.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 به همراه کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا سوم آذر ماه سال گذشته (1392) در شهر ژنو به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند که این توافقنامه سی ام دی ماه وارد مرحله اجرا شد و بهمن ماه نیز مذاکرات جامع هسته‌ای برای دستیابی به یک توافق جامع آغاز شد که تاکنون شهر وین میزبان هفت دور این مذاکرات بوده و یک دور نیز در نیویورک و آخرین دور (نهمین دور) نیز هفته گذشته در شهر مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

با اینکه طرفین در وین پنج کار نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک جامع» آغاز شد و حتی گفته شد که 60 تا 65 درصد متن مورد نگارش قرار گرفته،‌ ولی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اعلام کرد که هنوز متن پرانتزها (جاهای خالی) زیادی دارد و اختلافات عمده کماکان به قوت خود باقی.

ایران و گروه 1+5 پس از آن برای ششمین دور در وین گردهم آمدند و در حدود 2 هفته به رایزنی‌های دو و چندجانبه پرداختند تا 29 تیر ماه (فرصت شش ماهه از زمان اجرای توافقنامه ژنو) به توافق جامع دست یابند ولی در آخرین روزهای تیر ماه، اختلافات حصول نتیجه را امکان پذیر نکرد و این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر ماه 1393) تمدید شد.

از امروز 9 روز باقی مانده تا طرفین بر سر اختلافات به رایزنی بپردازند و برخی‌ رسانه‌ها و از جمله برخی مقامات به خصوص روس‌ها از تمدید این مذاکرات برای چند ماه به منظور دستیابی به توافق جامع خبر می‌دهند و برخی نیز از حصول توافقی موقت سخن می‌گویند.

پایگاه خبری المانیتور روز شنبه در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای  میان ایران و گروه موسوم به 1+5 نوشته است که اصولگرایان بر لغو کامل تحریم‌های اصرار دارند و حاضر به پذیرش تعلیق موقت آن‌ها نیستند.

 روزنامه نیویورک‌ تایمز در سرمقاله روز یکشنبه خود تأکید کرده است که نباید اجازه داد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 با شکست مواجه شود. «گرت پورتر» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مشهور آمریکایی در مقاله‌ای مبسوط در نشریه آمریکایی تروث‌آوت به رابطه میان عمل کردن مقامات ایرانی به مفاد توافق ژنو و عدم پایبندی دولت اوباما به مفاد مبنی بر کاهش تحریم‌های ایران پرداخته و می‌گوید که این کار آمریکایی‌ها می‌تواند روند کل مذاکرات را به شکست بکشاند. مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران می‌گوید مذاکرات هسته‌ای  میان تهران و گروه موسوم به 1+5 به احتمال زیاد بار دیگر تمدید می‌شود.

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که گروه 1+5 پیشنهادات برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند.

 یکی از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان مواضع اخیر سفیر آمریکا درباره سلاح حزب‌الله را دخالت در امور داخلی لبنان دانست و درباره مذاکرات هسته‌ای گفت که آمریکا دنبال توافقی است که مورد رضایت رژیم صهیونیستی و فرانسه باشد. اندیشکده بهبود کیفیت سیاست‌های خاورمیانه‌ای واشنگتن در گزارشی به قلم دیوید ماکووسکی نوشت: هم واشنگتن و هم تل آویو باید تا قبل از 24 نوامبر در مورد مذاکرات ایران، اختلاف نظرات مفهومی و لفظی شان را حل کنند شاید لازم باشد آمریکا به اسرائیل تضمین دهد که کدام موضوعات اصلی را نمی‌توان در متن توافق هسته‌ای با خود ایران مورد توجه قرار داد. علیرغم خوش‌بینی مذاکره‌کننده ارشد مسکو در مذاکرات هسته‌ای، سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید زمان بیشتری فراتر از 24 نوامبر برای دستیابی به توافق لازم است. معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روزنامه تلگراف گفته است که تعداد سانتریفیوژهای ایران باید بین 2000 تا 4000 دستگاه باشد.


یک شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن