تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820059220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نفت عراق: میانگین تولید روزانه نفت در حوزه های جنوب حدود 3 میلیون بشکه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر نفت عراق: میانگین تولید روزانه نفت در حوزه های جنوب حدود 3 میلیون بشکه است تهران – ایرنا – وزیر نفت عراق روز شنبه گفت که میانگین تولید کنونی نفت از حوزه های جنوبی این کشور، حدود 3 میلیون بشکه در روز است.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، "عادل عبدالمهدی" افزود: میانگین صادرات نفت این کشور از پایانه های جنوبی نیز به حدود 2 میلیون و500 هزار بشکه در روز می رسد.
بر اساس این گزارش، میزان تولید و صادرات نفت عراق نشان می دهد که درگیری ها و ناآرامی ها در روند عرضه نفت این کشور که دومین تولید کننده عمده نفت اوپک به شمار می رود، تاثیر منفی نگذاشته است.
عبدالمهدی افزود: میانگین روزانه تولید نفت عراق گاهی از 3 میلیون بشکه نیز فراتر رفته و به 3 میلیون و 200 هزار بشکه نیز رسیده است.
به گفته وی، بخشی از این نفت تولیدی به پالایشگاه های داخلی ارسال می شود و میزان صادرات میانگین نیز به حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
میزان تولید نفت حوزه های جنوبی این کشور نوسان داشته و گاهی به 3 میلیون و400 تا 3 میلیون و500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
عراق در سال 2014 با عمیق ترین بحران از هنگام سقوط "صدام" حاکم مستبد این کشور در سال 2003 روبرو بوده است که طی آن تروریست های داعش در ماه ژوئن بخش هایی از شمال این کشور از جمله حوزه ها و تاسیسات نفتی را اشغال کرده اند.
میزان صادرات نفت عراق از پایانه ای نفتی جنوب این کشور در ماه اکتبر به بالاترین میزان خود رسید.
به گونه ای که بر اساس اطلاعات منابع و شرکت های کشتیرانی برای 23 روز نخست ماه اکتبر، میزان صادرات نفت عراق از پایانه های جنوب این کشور به طور میانگین 2 میلیون و 550 هزار بشکه در روز بوده است.
یک منبع صنعت نفت که میزان صادرات نفت عراق را رصد می کند، نیز ارزیابی مشابهی ارایه کرده است.
میزان صادرات نفت عراق که به علت ده ها سال جنگ و اعمال تحریم های بین المللی این کشور در سطح پایینی باقی مانده بود، از هنگام امضا قراردادهایی با شرکت های نفتی خارجی در سال 2010، افزایش یافته است.
خاورم**1486** 1010


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن