تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803147201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی دیپلمات های اروپایی با کنگره برای موفقیت درمذاکرات هسته ای با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رایزنی دیپلمات های اروپایی با کنگره برای موفقیت درمذاکرات هسته ای با ایران تهران-ایرنا- دیپلمات های اروپایی حاضر در واشنگتن در آستانه ضرب الاجل 24 نوامبر(3 آذر) ،رایزنی با اعضای کنگره برای موفقیت در مذاکرات هسته ای با ایران را آغاز کرده اند.


کشورهای اروپایی در حال مذاکره با ایران در آستانه ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) بیشتر به کنگره آمریکا نزدیک شده اند. گفته می شود دیپلمات های فرانسه، انگلیس و آلمان در واشنگتن در هفته های گذشته صراحتا با اعضای کنگره در مورد دستیابی به توافق جامع با ایران گفت و گو کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی آمریکایی "المانیتور" امروز (شنبه) در گزارشی نوشت:البته به نظر می رسد این ارتباطات هماهنگ شده بین این کشورها نیست و این اقدام در راستای اهداف کاخ سفید نبوده و دولت "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا از آن مطلع نمی باشد.
بر اساس این گزارش گفته می شود این سه کشور با باراک اوباما کاملا موافق اند تحریم های جدید پیش از 24 نوامبر می تواند مذاکرات را متوقف کرده و ائتلاف بین المللی علیه ایران را تضعیف سازد. اما رایزنی های اخیر بیشتر در مورد گزینه های ممکن در صورت تمدید مجدد مذاکرات است، با در نظرگرفتن اینکه هر کشوری براوردهای متفاوتی دارند.
یکی از مشاوران ارشد کنگره آمریکا گفت شرایط آنطور که کاخ سفید می خواهد نشان دهد سیاه و سفید نیست و پیام های متفاوتی از سه کشور به کنگره می رسد.
بیشتر ارتباطات طی یک سال گذشته گفت و گوهای اعضای وزارتخارجه های این سه کشور با سناتورهای آمریکایی بوده است، همچنین دیدارهای سفرای این کشورها با اعضای مجلس نمایندگان با هدف رایزنی در مورد مذاکرات ایران صورت گرفته است.
یکی از مقام های مطلع از مذاکرات گفت به کنگره هشدار داده شده است که اتحادیه اروپا احتمالا در مورد مذاکره با ایران به صورت یکجانبه، تصمیم خواهد گرفت اگر کنگره باعث شکست دور فعلی مذاکرات شود.
اما بعضی از تحلیلگران از این بابت تردید دارند که کشورهای اروپایی تنها برای افزایش دادوستدها با ایران ،بخواهند آمریکا را عصبانی کنند. بعضی از کشورها هم در برابر پیام های جنگ طلبانه کنگره که تحریم ها را تقویت می کند ذهنیت بازتری دارند و آن را تنها راه امتیازگیری از ایران می دانند.
فرانسه سال گذشته یکی از طرف های سخت گیر در مذاکرات بود، اما "ژرار آرو" سفیر فرانسه در آمریکا اخیرا هشدار داد در صورتی که تحریم های شدیدتری علیه ایران تصویب شود، حسن روحانی رییس جمهوری این کشور نخواهد توانست توافقی را امضا کند زیرا او نیز تندروهایی در داخل دارد که باید آنها را راضی نگه دارد.
"پیتر وستماکوت" سفیر انگلیس نیز به نوبه خود علنا از کنگره خواست تحریم های جدیدتری را علیه ایران تصویب نکند تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد.
وی سال گذشته در مقاله ای در پایگاه اطلاع رسانی "هیل" نوشته بود: توافق موقت روی میز ، می تواند جشم انداز دست یافتن به توافق جامع را در ماه های آتی زنده نگه دارد. این امر یقینا از شرایط فعلی بهتر است. در صورتی که تحولات فعلی را تغییر دهیم، نمی توانیم به توافق بهتری دست یابیم، بلکه با بهانه دادن به دست تندروها و زیر سووال بردن حسن نیت گروه 1+5 احتمال توافق جامع را کاهش می دهیم.
اعضای کنگره آمریکا بدون توجه به این پیام ها که از دیپلمات های اروپایی به آنها داده می شود در نهایت باید هزینه سنگینی را برای از دست دادن رای دهندگان خود بپردازند.
کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک که لابی مهم طرفدار اسرائیل در واشنگتن است از بیانیه هفته گذشته سناتور دمکرات "رابرت منندز" و سناتور جمهوری خواه "مارک کرک" مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت محقق نشدن توافق حمایت کرده است. آیپک همین پیام را به اروپایی ها رسانده است.
یکی از مقام های مطلع از مذاکرات گفت که اعضای "آیپک "از دیپلمات های اروپایی حاضر در امریکا خواسته اند با توافق مد نظر آمریکا مخالفت کنند.
اروپام**9157** 5981


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن