تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 2400 ميليارد تومان براي هزينه هاي دارويي بيماران صعب العلاج


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۵۶ق.ظ)
رئيس سازمان غذا و دارو خبر داد: اختصاص 2400 ميليارد تومان براي هزينه هاي دارويي بيماران صعب العلاج رئيس سازمان غذا و دارو گفت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت جلوي هزينه هاي اضافي را گرفته ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر رسول ديناروند در حاشيه برگزاري کارگاه تدوين دارونامه بيمارستاني که در اهواز برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: در اوايل اجراي اين طرح وضعيت مراجعه بيماران به بيمارستان ها افزايش يافت، اما؛ در حال حاضر با مديريت صحيح و ارائه بسته هاي نظارتي وضعيت مطلوب است.
وي با بيان اينکه مسووليت نظارت بر سلامت، کيفيت، تأمين دارو و ملزومات پزشکي در بيمارستان هاي دولتي، برعهده سازمان غذا و داروي کشور است، افزود: امنيت درمان، مقوله اي است که بايد با قوت بيشتري دنبال شود.
دکتر ديناروند امنيت درمان را شامل تأمين ابزار مورد نياز پزشک عنوان کرد و گفت: ابزاري که پزشک براي درمان نياز دارد، دارو است و اين دارو بايد بدون دغدغه در اختيار پزشکان و مردم باشد.
رئيس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به مشکلاتي که در دو سه سال اخير در حوزه دارو وجود داشت، گفت: متأسفانه در سال 91 و نيمه اول سال 92 با کمبود داروي مورد نياز مردم مواجه بوديم که خوشبختانه اين بحران در نيمه سال 92 فروکش کرد. البته مدعي نمي شويم که در حال حاضر همه مشکلات برطرف شده است، اما؛ از دغدغه مردم کاسته شده و دارو به اندازه کافي در دسترس بيماران قرار دارد.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه يکي از نگراني‌هاي ما بحث افزايش هزينه‌هاي القايي توسط کادر درماني است، تصريح کرد: راه هاي کنترل اين وضعيت پيش بيني شده و کميته هايي براي نظارت و کنترل هزينه هاي سنگين در بيمارستان‌ها تشکيل شده است.
دکتر ديناروند با بيان اينکه 35 درصد هزينه دارويي متوجه جمعيتي شامل بيماران خاص و صعب العلاج است، افزود: بيش از دو هزار و 400 ميليارد تومان براي اين گروه از بيماران هزينه مي شود و توجه وزارت بهداشت نيز براي کمک به اين قشر از جامعه متمرکز شده است.
وي در پايان با بيان اينکه وضعيت دارويي در کشور به يک آرامش نسبي رسيده، اظهار کرد: با برنامه ريزي هايي که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام داده در نظر داريم سال آينده پرداختي از جيب مردم را با توجه به تورم، بسيار کمتر کنيم.
دکتر اسماعيل ايدني، رئيس شوراي عالي نظام پزشکي کشور، نيز در حاشيه برگزاري اين کارگاه گفت: طرح تحول نظام سلامت با هدف گذاري تحقق عدالت در سلامت از 15 ارديبهشت امسال در کشور آغاز شده است که مهمترين هدف ان برخورداري آحاد مردم از خدمات با کيفيت سلامت و کاهش پرداخت از جيب مردم است.
وي افزود: با اين نگاه در مرحله اول خدمات در بيمارستان هاي دولتي هدف گذاري شده که خوشبختانه نتايج قابل قبولي در تحقق اين اهداف داشت.
دکتر ايدني تصريح کرد: در مرحله دوم طرح تحول سلامت تغيير رويکرد نظام سلامت به سوي اصلاح نظام بهداشتي و پيشگيري و غربال گري براي بيماري هاي غير واگير بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز در ادامه گفت: در مرحله سوم اين طرح، ابلاغ کتاب ارزش هاي نسبي خدمات و بسته نظارتي براي آن است که خدمات پزشکي سامان دهي شود.
دکتر ايدني در پايان با بيان اينکه تدوين دارونامه بيمارستاني باعث انتظام و نظم دهي در تجويز بي رويه دارو مي شود، تصريح کرد: اين دارونامه موجب آماده سازي نظام سلامت براي نهادينه سازي طبابت بر مبناي راهنمايي هاي باليني خواهد شد.
دکتر بهزاد شريف مخمل زاده، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اهواز، نيز گفت: بيش از 50 درصد داروي مصرفي کشور در بيمارستان هاي زير پوشش دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور مصرف مي شود که تاکنون به اندازه کافي به آن توجه نشده است.
وي افزود: يکي از برکات اجراي طرح تحول در نظام سلامت اهتمام به هزينه کرد و تجويز دارو در بيمارستان هاي دانشگاهي است.
اين مقام مسوول تأکيد کرد: در اين راستا و به منظور مديريت تأمين دارو و نظارت بر تجويز دارو در بيمارستان، طراحي نرم افزار هاي تخصصي الزامي است.
دکتر مخمل زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بدين منظور در دانشگاه علوم پزشکي اهواز، داشبورد دارويي برنامه HIS طراحي شده است که با استفاده از آن و با تدوين صحيح دارونامه بيمارستان ها و تدوين دستور العمل هاي تجويز داروهاي خاص مي توان از هزينه کرد علمي داروها اطمينان حاصل کرد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اهواز، در پايان تأکيد کرد: برگزاري کارگاه تدوين دارونامه (فارماکوپه) توسط اساتيد مي تواند رؤسا، مديران و مسوولان فني بيمارستان ها را در نيل به اهداف فوق آموزش داده و ضمن تأمين دارو در بيمارستان ها از سلامت دارو و از منابع مالي طرح تحول نظام سلامت صيانت خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن