واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آشنایی با Zbrush CG-Student 02 شهريور 1389, 20:39زد یا زی براشی های عزیز ............ سلام در مورد این نرم افزار یه سری اطلاعات کاربردی می خواستم . می دونم که برای جزئیات از این نرم افزار استفاده میشه . اگه دوستان حرفه ای لطف کنند و در مورد مدلینگ و انیمیت این نرم افزار توضیحاتی ارائه بدهند و اینکه قابلیت های زدبراش را ترجیحا با مکس ( اگه مایا و سافت ایمیج :rose: ) مقایسه کنند ممنون میشم . پس دوستان لطف کنند : 1- اطلاعات جامع پیرامون کاربردهای نرم افزار 2-مقایسه قابلیت ها با مکس :rose: sharin 03 شهريور 1389, 19:12سلام. Z به زبان فرانسه ، زد خونده مي شه. Z به زبان انگليسي ، زي خونده مي شه. پس زي براش. Okay ؟؟:green: اين نرم افزار يه كاري جدا از مكس و مايا و ... انجام مي ده و نمي شه زي براش رو با مكس يا مايا مقايسه كرد. اين نرم افزار قابليت انيميت نداره و صرفا براي مدلينگ و جزئيات به كار مي ره. وقتي شما مي خواهيد مدلتون رو حرفه اي و پر جزئيات كنيد ، لازمه دست به دامن اين نرم افزار بشيد. اگر هم بخواهيد با خود نرم افزار جدا كار كنيد خوب فقط كار هاي تك فريم مي تونيد بزنيد ( still image ) . اين نرم افزار با BRush هاي مختلفي كه داره قابليت Sculp كردن رو به طوري خاص فراهم مي كنه و همين طور در اين نرم افزار يا نرم افزار هاي مشابه ( ... و mud box ) شما قادر هستيد در حد چند ميليون face روي مدل اتون ايجاد كنيد و به جزئيات دادن بپردازيد ، كه اين كار با هيچ برنامه ي ديگري نظير مكس و مايا ... امكان پذير نيست !!! سئوالي پيش مي ياد كه نحوه ي ارتباط اين نرم افزار با مكس و مايا چگونه امكان پذير مي شه ؟؟! اينجاست كه به يك امكان جالب به نام Normal map بر مي خوريم كه امكان اين را به ما مي دهد كه به واسطه ي نوع خاصي از Bump ، به جسم كم جزئيات ( low poly ) ، جزئيات مدل با جزئيات زياد را كه در زي براش درست كرديم ، بدهيم. براي اطلاعات نسبتا كامل هم به Link مربوطه ي داخل امضام يه نگاه كن ( آموزش Normal Map ) پس سئوال دوميت از ريشه اشتباه . دليلش هم كه بالا گفتم. --------------------------- ويرايش -------------------------------------- راستي من حرفه اي نيستم. حدوده 4 ماهه كه با اين نرم افزار آشنا شدم:green: ---------------------------------- موفق باشي. يا علي. mehrdad_hellboy 03 شهريور 1389, 20:37سلام مجدد درسته اسم این نرم افزار زی براشه منو یاد فصل موج سواری و بیگ زی یعنی زیه بزرگ میندازه من خودم بهش میگم نرم افزار مجسمه ساز همونطور که قبلا گفته شد توسط داداش گلم شارین این نرم افزار قابلیت انیمت کردن نداره مدل را تا 7 مرحله دقیقتر از نرم افزاری مث مایا میتونی درست کنی البته مناسب نیست توی سیستم خونگی از مدلای زی براش توی نرم افزارای پایه مث مایا استفاده کرد مگر اینکه نرمال مپ کار کنی و های پلی رو تبدیل کنی به لو پلی این نرم افزار یه نرم افزار 2.5 بعدیه یعنی ما تو هر مرجله یه عکس سه بعدی داریم توی اکثر نرم افزارها ما هستیم که نسبت به آبجکت میچیرخیم و حرکت داریم اما تو ی زی براش برغکسه ما مدلو میچرخونیم این نرم افزار قابلیت ماسک بالایی داره و شما میتونبد مدلتونو به صورت live رندرشو ببینید البته توی سایز کوچکتر یه قابلیت دیگه ای کع داره اینه که دفرمیشن انیمیتی داره من پیشنهاد میکنم اول short cut ها رو یاد بکیر و بعد برو سراغ نرم افزار و برای شروع از z-spear و آموزشاش شروع کن اینطوری بهتره در مورد mud box یا جعبه مومی هم تنها نکته ای که میتونم متذکر بشم اینه که با مایا و مکس سازگار تره چون از سه شرکت دراومدن حفتشون مث فرق بین motion builder and ndorphin مخلصیم CG-Student 04 شهريور 1389, 16:00ممنون sharin جان - بسیار آموزنده بود . در مورد Z هم من دیکشنری فرانسه ندارم اما Z به British english میشه زد و به american english میشه زی . مهرداد جان استفاده کردم . ما بیشتر ! CG-Student 04 شهريور 1389, 16:02ممنون sharin جان -معلومه که کارت خیلی درسته - بسیار آموزنده بود . در مورد Z هم من دیکشنری فرانسه ندارم اما Z به British english میشه زد و به amercan english میشه زی . مهرداد جان استفاده کردم . ما بیشتر ! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]