تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا خطاب به دولت و ارتش لبنان:تانک های تی 72روسیه را تحویل نگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آمریکا خطاب به دولت و ارتش لبنان:تانک های تی 72روسیه را تحویل نگیرید بیروت – ایرنا – آمریکا بعداز تحت فشارگذاشتن دولت لبنان برای دریافت نکردن هبه تسلیحاتی بدون شرط و شروط جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان برای مبارزه با تروریست های تکفیری، اکنون درصدد جلوگیری از تحویل تانک های تی 72 روسی به ارتش لبنان است.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز شنبه خود به نقل از منابع سیاسی بسیار آگاه نوشت: آمریکا بطور رسمی به دولت و بویژه فرماندهی ارتش لبنان در خصوص تلاش برای امضای قرارداد با دولت روسیه به منظور خرید حدود 60 تانک تی 72 اعتراض کرده است.
السفیر به نقل از منابع خود افزود: طرف آمریکایی از اصرار « سعد الحریری» رییس حزب جریان المستقبل لبنان برای متنوع کردن منابع سلاح ارتش لبنان هم ابراز تعجب کرده است.
منابع این روزنامه لبنانی گفته اند که « طرف آمریکایی اعلام کرده تانک های روسی مستعمل هستند و با تانک های آمریکایی تولید جدید در کارخانه حدود یکصد میلیون دلار تفاوت قیمت به نفع آمریکا دارند، آیا ارتش لبنان می خواهد تانک های مستعمل بخرد؟»
السفیر به نقل از منابع خود ادامه داد: آمریکایی ها اطلاعاتی موثقی ارائه کرده اند که واسطه های لبنانی و روسی بالای یک صد میلیون دلار از اصل هبه یک میلیارد دلاری عربستان به منظور خرید سلاح برای ارتش و نیروهای امنیتی لبنانی سود می برند.
منابع السفیر فاش کرده اند که کره جنوبی نیز خواستار پیوستن به فهرست کشورهایی شده که قصد دارند ارتش لبنان را به سلاح مجهز کنند و فهرست تولیدات نظامی خود ازجمله ناوچه های جنگی جدید را به فرماندهی ارتش لبنان ارائه کرده است.
السفیر افزود: دولت چین هم سلاح هایی را با قیمت ارزان به ارتش لبنان پیشنهاد کرده و خواستار اعزامی هیاتی نظامی از لبنان به پکن شده است.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: رییس ستاد ارتش اردن هم با فرماندهی ارتش لبنان تماس گرفته و هبه نظامی این کشور را ارائه کرده و خواستار اعزام هیاتی نظامی از لبنان به امان شده تا در این باره گفت وگو کنند.

** سخنان مداخله جویانه سفیر آمریکا در بیروت
روزنامه السفیر نوشت:« دیوید هیل» سفیر آمریکا گفته است که«ثبات و امنیت در لبنان تنها با غلبه بر داعش برقرار نخواهد شد و مشکلات موجود و خطرها باقی خواهد ماند و در راس این خطرها یک سازمان مسلح یعنی حزب الله است و هیچ بازخواستی از آن در لبنان نمی شود».
سفارت آمریکا در بیروت هم با صدور اطلاعیه ای این ادعا را تکرار کرد که « آمریکا همچنان حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی می داند».
هیل در یک برنامه که اتاق بازرگانی لبنان و آمریکا در بیروت ترتیب داده بود، افزود: دفاع از سرزمین های لبنان باید در سازمان های امنیتی رسمی لبنانی محصور باشد.
سفیر آمریکا در این سخنان خود که تلویحا خواستار پایان مقاومت در لبنان به نفع رژیم صهیونیستی شده بود، گفت: تصمیم برای جنگ و یا صلح ، مرگ و زندگی که بر حیات شهروند لبنانی تاثیر می گذارد باید بر عهده دولت این کشور باشد نه نیروهایی که به دولتی خارجی پاسخگو هستند.
مشابه سخنان دیوید هیل همواره دربیانیه های گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و سخنان مقامات رژیم صهیونیستی و بیانیه ها و اظهارات برخی گروه های سیاسی لبنانی همسو با این گروه ها و رژیم نوشته و یا گفته می شود که تنها یک هدف دارند و آن تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.
خاورم ** 1324


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن